andromedaaudiodesign Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Is er niet gewoon een duidelijk antwoord mogelijk, er is op dit forum toch onderzoek naar gedaan. Bijv kees hoorde een verschil van 0,5 db gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 [...] hoort van nature recht te zijn! [...] Van nature, Spido, is helemaal niets recht. (...) Beste Seed7, Ja, okay... 't hele heelal is krom. Maar daarom hoeven we hier nog niet krom te redeneren. Afwijkingen in de frequentiekarakteristiek zijn een veeg teken: met name bij full-range transducenten zoals Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 [...] hoort van nature recht te zijn! [...] Van nature, Spido, is helemaal niets recht. (...) Beste Seed7, Ja, okay... 't hele heelal is krom. Maar daarom hoeven we hier nog niet krom te redeneren. Afwijkingen in de frequentiekarakteristiek zijn een veeg teken: met name bij full-range transducenten zoals Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Het ging hier oorspronkelijk over de afsluitimpedantie van de MC-voorversterker of step-up trafo voor het Ortofon "Jubilee" element, nietwaar? Nou heb ik zelf geen "Jubilee"... want ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Hoi Spido, Ook ik gebruik een zo laag mogelijke afsluitweerstand voor lo.MC elementen. Ik heb meerdere MC elementen met nog meer MC versterkers uitgeprobeerd en kwam altijd op de laagst mogelijke waarde van de versterker om het echt goed te laten klinken. Met een hogere weerstand word het idd slap en futloos. Ik kan het niet mooier omschrijven dan wat jij doet. Ik speel nu met een Benz ACE lo. aan een Acoustech PH-1 met een afsluitweerstand van 100 Ohm en Elco Audio SR-22R (ribbon zilver) interlinks (welke nagenoeg geen weerstand hebben, iig behoorlijk minder dan de gemiddelde interlink). Een mooiere combinatie voor MC elementen heb ik nog niet gehoord. Misschien ga ik nog eens proberen om de afsluitweerstand van de Acoustech nog verder naar beneden te brengen, om te horen of dat nog beter word. Met een Musical Surroundings Phonomena vond ik het ook al erg goed klinken met de afsluitweerstand onder de 100 Ohm, ik men dat die tot 50 Ohm ging. Ook met de andere MC versterkers die ik gehad en/of uitgeprobeerd heb was het met meerdere MC elementen het mooist met de weerstand zo laag mogelijk. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 het is zeker geen regel dat hoe lager de afsluitweerstand hoe beter het klinkt; 10x de inwendige weerstand van het element is absoluut een goede richtlijn. afsluitweerstand en spanningsafgifte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 het is zeker geen regel dat hoe lager de afsluitweerstand hoe beter het klinkt; 10x de inwendige weerstand van het element is absoluut een goede richtlijn. afsluitweerstand en spanningsafgifte Dat is idd een goede richtlijn om vanuit te gaan uitproberen. Mijn ervaring is echter dat ik elke keer omlaag ga daarvanuit en eindig op de laagst mogelijke waarde van de phonopre, dit al met een heel aantal lo.MC elementen en pre's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2008 Report Share Posted 17 april 2008 het is zeker geen regel dat hoe lager de afsluitweerstand hoe beter het klinkt; 10x de inwendige weerstand van het element is absoluut een goede richtlijn. afsluitweerstand en spanningsafgifte Beste Kraus, Ik zal jouw bewering niet bestrijden (want misschien weet jij het wel b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts