idleidee Posted 21 januari 2008 Report Share Posted 21 januari 2008 Dag, Na 35 jaar heb ik dan beslist.. ik wil een beetje meer deftige muziek in huis.. Gewoonlijk was het via de pc.. of via zo'n boemradio.. Totdat ik mijn eerste tv kocht zes maanden geleden. Een crt philips met alles erop en eraan.. 10 jaar oud en toen een top model.. Plots kwam de buurvrouw met een paar boxjes af van onbekend merk en er stond 8 ohm op.. en die sloot ik aan op de tv.. Mm.. lekker.. heb hier nog een oude sony cd speler van goede kwaliteit ( jajaja.. lol*) in, de kast en dacht.. hang die ook aan de tv.. wow.. erg lekker.. En toen kwam de sennheiser koptelefoon.. en toen merkte ik dat het geluid me na te lang luisteren iets of wat ging irriteren.. Dus ik wil een.. mijn eerste.. versterker in huis.. budget? kuch.. 150/200 euro.. Vroeger had ik eens een denon, horen spelen en dat geluid vind ik wel fijn.. ivgl met .. ja wat ken ik nog? technics kuch.. bose boxen.. onkyo en marantz.. Mijn keuze valt tussen een denon en een sony es. Nu wil het lukken dat er wel wat op marktplaats te vinden is voor mijn budget.. en ik maar ijverig zoeken naar de specs.. alsof ik nou precies zou weten wat het betekent.. in elk geval weet ik toch al wat meer dan twee dagen geleden.. keuzes: Denon POA 2400 ( ligt al ruim boven het budget.. vragen ze namelijk meer dan 260 voor. ) Denon PMA-700V ( 150 euro) Denon DRA 1000 receiver (160 euro, zit wel nog een cd player van sony bij.. maar niks bijzonders, wel handig..) Denon pma 925 R ( 220 of 1?? zwart of zilver) Denon pma-1500r ( +- 300.. wat ook lichtelijk boven het budget is.. ) Sony TA-F 630 ES-D - zelfde specs als 530 Es, maar dan met A/D erin .. voor pc op stereo aan te sluiten bv? of is dat niet zo gunstig? - ( 150 euro ) Sony TA F500 ES (150 euro) Gezien dat ik het ondertussen nu toch niet meer weet.. en geen enkel ooit beluisterd heb.. kan iemand mij helpen met een keuze? argumenteren? Hou wel van tussenin warm en wat strakke bas.. geen loslopende boemboem.. vind middentoon belangrijk... en mag ook weer niet te schel klinken.. ( of is dat meer speakerkeuze? ) en natuurlijk mag er ook wel iets volume inzitten.. Goh, wat en eisen voor een budget van max 200.. Groeten, idleidee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 januari 2008 Report Share Posted 21 januari 2008 Hoi idleidee, Voor een budget van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 januari 2008 Report Share Posted 21 januari 2008 Je kunt met een versterker in die prijsklasse een geweldig resultaat behalen maar dat hangt helemaal van de luidsprekers af. De luidsprekers bepalen hoe duur de versterker moet worden. Laat even weten welke luidsprekers je hebt. Heb je die nog niet zet dan de versterkers maar uit je hoofd en maak eerst daar een keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 januari 2008 Report Share Posted 21 januari 2008 Je kunt met een versterker in die prijsklasse een geweldig resultaat behalen maar dat hangt helemaal van de luidsprekers af.De luidsprekers bepalen hoe duur de versterker moet worden. Laat even weten welke luidsprekers je hebt. Heb je die nog niet zet dan de versterkers maar uit je hoofd en maak eerst daar een keuze. amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
idleidee Posted 21 januari 2008 Author Report Share Posted 21 januari 2008 Dag, merci voor de antwoorden.. Voor dat bedrag.. lol* ja.. maar je komt de kassa niet door wanneer je 50 cant tekort komt, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 januari 2008 Report Share Posted 21 januari 2008 Dag, merci voor de antwoorden.. Inzake de luidsprekers.. had ik zoiets van.. dan kan ik mijn versterkertje meenemen en zo luisteren of het goed klinkt. maar dat is dus geen goed idee? Groeten, idleidee Eerst de versterker en dan de boxen is een beetje de omgekeerde wereld, maar het kan best wel hoor. Versterkers zijn tegenwoordig nooit echt slecht dus een grote buil kun je daar niet aan vallen. Maar met een versterker uit die prijsklasse ben je erg afhankelijk van de luidsprekers en het draait allemaal om de combinatie. Voor luidsprekers die zouden passen moet je het niet al te ingewikkeld maken: een tweewegsysteem, een hoog rendement (>89dB, liefst nog meer) en een impedantieverloop dat niet lager zakt dan 3dB. Dat kan overigens makkelijk een grote kast zijn. Je kunt dan volstaan met een versterker die niet zoveel vermogen levert. Een versterker kopen is vrij gemakkelijk maar of je er iets mee opschiet wat betreft een beter geluid dat is maar zeer de vraag. Als je een beter geluid wilt dan zijn luidsprekers die passen bij je versterker (zie boven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
idleidee Posted 21 januari 2008 Author Report Share Posted 21 januari 2008 Merci voor je antwoord.. Inzake luidsprekers heb ik dus nog niks... Zelfs mijn onbekende merk van 8 ohm liggen nu bij mijn ouders aan de oude thorens platendraaier die we hun cadeau deden.. Hier hangen nu technics van mijn botten.. want dit is echt afschuwelijk geluid, ivgl met mijn 8 ohmdingens. Denk dat de technics er zijn die ooit bij zo'n stereo-installatie waren.. In elk geval vind ik het leuk dat je me wat tips geeft aangaande de aankoop van speakers. Mbt tot de ruimte. Gewoon in de living.. rechthoekige living met aan de langste zijde aan de ene kant de lederen salon en aan de andere kant de tv. Dit alles aan de rechterzijde. Kamer is dus in twee delen. Links staat bureau en tafel. Niks aan de muren en houten meubels tegen de wanden. Dacht de speakers naast tv en dan ik ervoor in de zetel.. dat is de layout tenminste. Ik hoef niet voor heel de kamer voorzien te zijn. Of was dit niet wat je bedoelde met de ruimte waarin? Groet, en ga nu toch eens opzoek naar speakers.. idleidee Link to comment Share on other sites More sharing options...
idleidee Posted 28 januari 2008 Author Report Share Posted 28 januari 2008 en bon, de keuze is gevallen op "monitor audio silver R6 .." enig advies aangaande een versterker nu? Groeten, idleidee Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Beste idleidee, Doe jezelf een geweldig plezier en koop een t-amp. Zelf heb ik sinds kort de simpele Sonic Impact t-amp in huis en ik verzeker je: dit plastic gevalletje speelt op hetzelfde niveau als sommige echt dure versterkers. Maak je geen zorgen over het geringe vermogen. Als jouw speakers boven de 90 db/Watt/m zitten, speelt het luid zat. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik via die t-amp zo bij de muziek betrokken wordt. Je zit echt met een glimlach van oor tot oor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Ik denk dat je beter naar merken als Cambridge Audio, Nad, Rotel als je duurder wilt gaan Arcam moet kijken... De meningen over die T-amp zijn nogal verdeeld.... (Luisteren kan natuurlijk altijd...) Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Beste Lestat, Heb je die t-amp wel eens gehoord? Ik vraag mij namelijk af hoe die t-amp het zou doen naast een Cambridge, een NAD of een Rotel. Zelf speel ik met de Rega Cursa en Maia (ribbelkast). Die t-amp heeft mij echt zeer verrast. Natuurlijk speelt het niet op het niveau van de Rega's, maar het betrekt je wel bijna net zo bij de muziek. Als ik tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Beste Lestat, Heb je die t-amp wel eens gehoord? Ik vraag mij namelijk af hoe die t-amp het zou doen naast een Cambridge, een NAD of een Rotel. Zelf speel ik met de Rega Cursa en Maia (ribbelkast). Die t-amp heeft mij echt zeer verrast. Natuurlijk speelt het niet op het niveau van de Rega's, maar het betrekt je wel bijna net zo bij de muziek. Als ik tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Beste Lestat, Heb je die t-amp wel eens gehoord? Ik vraag mij namelijk af hoe die t-amp het zou doen naast een Cambridge, een NAD of een Rotel. Zelf speel ik met de Rega Cursa en Maia (ribbelkast). Die t-amp heeft mij echt zeer verrast. Natuurlijk speelt het niet op het niveau van de Rega's, maar het betrekt je wel bijna net zo bij de muziek. Als ik tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Beste Velothrux, Ja, ik heb die T Amp wel eens gehoord, en kan er geen positieve geluidservaring aan verbinden. Misschien is het apparaat verbeterd (het is al een tijdje geleden) maar ik vind -persoonlijk en geheel imho- dat de genoemde speakers wel iets mooiers verdienen. Zoals ik al meldde, probeer het uit. Ben je dan wel tevreden is er niets mis, toch? En je bent een eigen luisterervaring rijker... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Hallo, ik dacht laat ik mijn mening ook eens geven als het gaat om voor zo weinig mogenlijk lekker naar muziek te luisteren. Ik zou opzoek gaan naar zo'n alles in een setje van onkyo, heb er wel een naar geluisterd voor op het werk en deze setjes geven een lekker geluid. zeker niet te vergelijken met minisetjes die je her en der ziet staan. Als je dan in de toekomst de speakers vervangt door betere. Heb je naar MIJN idee een goed setje. Wat misschien ook een idee is, kijk op markt plaats naar een receiver (cd speler heb je al) en een setje oude magnat speakers uit bijv. project serie. groeten, Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
idleidee Posted 30 januari 2008 Author Report Share Posted 30 januari 2008 oef.. wat een resem post ineens.. T-amp? ?? Effe google.. ah.. t-amp.. en "caps" vervangen.. klinkt ook als chinees.. Notie van t-amp middels internet.. 'caps' enige uitleg iemand? Nu komt er in maart 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 en bon, de keuze is gevallen op "monitor audio silver R6 .." enig advies aangaande een versterker nu? Groeten, idleidee Beste idleidee, Gefeliciteerd met je aankoop ik denk dat je daar veel plezier van zal hebben. Ge zien het hoge rendement (91dB) van de speaker zou je een buizen versterker kunnen overwegen. Nu weet ik niet wat voor budget je ingedachte hebt maar misschien is zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts