Jump to content

tannoy sensys tweeter geimplodeert/ ingetrokken

dennis1979
 Share

Recommended Posts

He mensen,

Ik ben in het bezit van tannoy senssys dc2 en dcc speakers.

Onlangs ben ik erachter gekomen dat mijn tweeter ingedrukt is, zo naar dit er uit ziet.

Ik weet alleen 100procent zeker dat ik dit niet door mensen handen is gedaan.

Hoe kan dit uit zich zelf?

Mijn center waar al helemaal niemand bij kan vertoont de zelfde symptomen maar is er nog niet zo erg aan toe. Je ziet hierop een duidelijke vervorming op de tweeter membraam, bobbelig en licht gedeukt terwijl deze glad hoort te wezen.

Wie heeft een antwoord, dan hoor ik dit graag

Mvg Dennis

• 4 weeks later...

volgens mij kan dit niet uit zichzelf. dome vormen staan onder natuurlijke spanning en kunnen geen kant op tenzij externe kracht dit veroorzaakt.

tape erop en voorzichtig trekken dan maar.

de andere tweeter is al eens uitgedeukt zo te horen. bij metaal uitdeuken hou je altijd groter opp. over dan voorheen. dat veroorzaakt bobbels.

kan het niet zijn dat het nooit is opgevallen?

Serieuze reactie: is er een sterk bijziende meikever in jullie kamer gesignaleerd?

Minder serieuze reactie: wat een k*t-tweeter! Of zou het filter teveel lage frequenties doorlaten?

Als zo'n speaker serieuze aandacht verdient, breng hem dan eens naar een deskundige. Die kan nagaan of het filter in orde is. Een slechte condensator kan veranderen in een slechte weerstand, bijvoorbeeld.

Desnoods kan je metal dome worden vervangen door een fabric-dome. Vervormt minder (ook fysiek!) Klinkt minder schel, waarschijnlijk.

(Het is toch jammer, dat Tannoy zich ooit heeft verlaagd tot andere producten dan de dual concentrics. Zucht...)

dat ben ik met je eens. dat had hun ding moeten zijn en blijven.

al die andere expirimenten waren leuk maar niet echt een succes.

maarcdan implodeert ie toch niet?

hooguit wat bobbelig. persoonlijk heb ik dat nog noit gezien hoor een tweeter die vervormd (figuurlijk gezien, of juist letterlijk in dit geval?) door te hard spelen.

hooguit wat bobbelig. persoonlijk heb ik dat nog noit gezien hoor een tweeter die vervormd (figuurlijk gezien, of juist letterlijk in dit geval?) door te hard spelen.

Wel door te heet worden als gevolg daarvan. Maar imploderen heb ik idd ook nog nooit gezien.

;)

DE REACTIE waar je wat aan hebt:

ik heb zo'n zelfde tweeter in mijn sensys center tannoy zitten.

heb destijds mijn speaker verplaatst, raakte de tweeter ,en gelijk een knikje in :-(

was helemaal ziek!!!

door naast het knikje zachtjes te drukken, kwam het langzaam aan, na een paar keer weer terug.

wel zaten er wat kleine bobbeltjes op.

GEEN verschil in geluid te merken.

ik zeg niet dat het niet kan, maar die dingen gebeuren nou eenmaal.

en ik kan me indenken dat mensen in jou omgeving misschien toch per ongeluk erop gedrukt hebben, maar het niet durven zeggen doordat ze weten dat je nu eenmaal erg veel om je muziek spulletjes geeft.

geniet van de muziek.

gr f

heb destijds mijn speaker verplaatst, raakte de tweeter ,en gelijk een knikje in :-(

was helemaal ziek!!!

door naast het knikje zachtjes te drukken, kwam het langzaam aan, na een paar keer weer terug.

en ik kan me indenken dat mensen in jou omgeving misschien toch per ongeluk erop gedrukt hebben, maar het niet durven zeggen doordat ze weten dat je nu eenmaal erg veel om je muziek spulletjes geeft.

geniet van de muziek.

gr f

wat is nu exact hetgeen waar de TS wat aan heeft? :huh:

omdat jij ooit een tweeter hebt gedeukt en op een (mag ik wel zeggen) niet handige manier hebt uitgedeukt.

er hadden namelijk ook deuken bij kunnen komen.

en terloops zeg je nog even dat zijn huisgenoten dingen voor hem verzwijgen.

de Ts heeft het over een oorzaak in de luidspreker zelf die een dome laat imploderen. volgens mij is iedereen het er over eens dat dat vrijwel onmogelijk is.

deukje er uittrekken met tape of met je mond(zuigen) is dan de meest veilge oplossing.

bobbeltjes in een tweeter dome kan ik echter ook niet horen en probeer je daar dan ook niet druk over te maken ;)

PS waar is de ts uberhaupt?

was helemaal ziek!!!

geniet van de muziek.

gr f

wat is nu exact hetgeen waar de TS wat aan heeft? :huh:

omdat jij ooit een tweeter hebt gedeukt en op een (mag ik wel zeggen) niet handige manier hebt uitgedeukt.

er hadden namelijk ook deuken bij kunnen komen.

en terloops zeg je nog even dat zijn huisgenoten dingen voor hem verzwijgen.

de Ts heeft het over een oorzaak in de luidspreker zelf die een dome laat imploderen. volgens mij is iedereen het er over eens dat dat vrijwel onmogelijk is.

deukje er uittrekken met tape of met je mond(zuigen) is dan de meest veilge oplossing.

bobbeltjes in een tweeter dome kan ik echter ook niet horen en probeer je daar dan ook niet druk over te maken ;)

PS waar is de ts uberhaupt?

hetgeen waar hij wat aan heeft is het feit dat hij niet naar technische oorzaken hoeft te zoeken.

en daarnaast wilde ik geen verwijt maken richting huisgenoten, maar wel duidelijk maken dat het een zeer goed mogelijke oorzaak geweest kan zijn.

<_<

(...) GEEN verschil in geluid te merken. (...)

Beste Frans71,

Geeft jouw forumnaam informatie over je leeftijd? :rolleyes:

nee jouw IQ :D

(...) daarnaast wilde ik geen verwijt maken richting huisgenoten, maar wel duidelijk maken dat het een zeer goed mogelijke oorzaak geweest kan zijn.

<_< (...)

Beste Frans71,

Jouw keuze om geen verwijt te maken aan de huisgenoten waarvan jij vermoedt dat zij de schade hebben aangericht, doet vermoeden dat jij ten opzichte van hen in een afhankelijkheidspositie verkeert.

Zij maken je geliefde spulletjes kapot, maar jij durft er niks over te zeggen.

Zoiets komt maar al te vaak voor onder de zieligsten van onze senioren!

beste spido

hahaha heerlijk zo'n forum.

een jongen stelt een simpele vraag, er worden suggesties/en tips gegeven zoals die van mij, en vervolgens is er altijd wel een ego trippende "pipo" die zijn gelijk probeert te krijgen.

dat zijn doorgaans meestal mannen met een heel klein............

maar zullen we het verder laten rusten nu? het forum wordt al zoveel "misbruikt"

laten we beide verstandig zijn en genieten van mooie muziek.

of wagen we nog een rondje?

He mensen,

Onlangs ben ik erachter gekomen dat mijn tweeter ingedrukt is, zo naar dit er uit ziet.

Mijn center waar al helemaal niemand bij kan vertoont de zelfde symptomen maar is er nog niet zo erg aan toe. Je ziet hierop een duidelijke vervorming op de tweeter membraam, bobbelig en licht gedeukt terwijl deze glad hoort te wezen.

Mvg Dennis

100% is best veel. dus wel een technische oorzaak denk ik ;)

He mensen,

Mvg Dennis

100% is best veel. dus wel een technische oorzaak denk ik ;)

zelfs de wetenschap kan NIKS met 100% zekerheid defini

wetenschap staat in de kinderschoenen dus dat lijkt me logisch.

echter de wet van maxwell staat 100% vast.

als de webcam op de tannoy staat kijkt ie de kamer IN dus heeft dat ook weinig zin.

je ziet dan hooguit iemand naderen.

als we slim gaan doen doe ik wel mee hoor :lol:

wetenschap staat in de kinderschoenen dus dat lijkt me logisch.

echter de wet van maxwell staat 100% vast.

als de webcam op de tannoy staat kijkt ie de kamer IN dus heeft dat ook weinig zin.

je ziet dan hooguit iemand naderen.

als we slim gaan doen doe ik wel mee hoor :lol:

<_<:D

we zullen het hier maar bij laten :D

(...) echter de wet van maxwell staat 100% vast.(...) als we slim gaan doen doe ik wel mee hoor :lol:

Beste m44,

:o O jee, alweer iemand die het Nernst-effect uit het oog verliest..

F. Winterberg

University of Nevada, Reno, Nevada 89557-0058

It is shown that high energy flux densities can be reached by the isentropic Prandtl–Meyer compression flow of a supersonic plasma jet in a convergent nozzle. The energy flux density thereby increases in proportion to M2/(–1) where M is the Mach number of the jet and the specific heat ratio. With an axial magnetic field set up inside the nozzle by the thermomagnetic Nernst effect, the jet is magnetically insulated from the nozzle wall, reducing the bremsstrahlung radiation and conveniently magnetizing the target plasma. A sufficiently large number of spherically arranged nozzles can then be used for the ignition and confinement of a magnetized thermonuclear target.

(...) daarnaast wilde ik geen verwijt maken richting huisgenoten, maar wel duidelijk maken dat het een zeer goed mogelijke oorzaak geweest kan zijn.

<_< (...)

Beste Frans71,

Jouw keuze om geen verwijt te maken aan de huisgenoten (...)

Beste Frans71,

Sorry, ouwe jongen (o pardon, ik bedoel gewoon "b

<_< (...)

Beste Frans71,

Jouw keuze om geen verwijt te maken aan de huisgenoten (...)

Beste Frans71,

Sorry, ouwe jongen (o pardon, ik bedoel gewoon "b