Henrie Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 heeeeel mooi tresh. Dan hebben wij duidelijk niet dezelfde smaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Waarom zet Willi "Studer" op een "ReVox" die eigenlijk (slechts?) een "Philips" is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 heeeeel mooi tresh. Dan hebben wij duidelijk niet dezelfde smaak... en niet dezelfde hobbies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 heeeeel mooi tresh. Dan hebben wij duidelijk niet dezelfde smaak... en niet dezelfde hobbies Dat ook niet inderdaad. Was jij niet van het gewichtheffen of zo? Ik ben meer van het lopen he. Heb vanmorgen nog weer hard gelopen (wedstrijdje 5,1km). Het lopen ging wel lekker voor het gevoel, maar de tijd viel tegen (23:09 of zo). Een halve minuut langzamer dan de vorige keer... Nou ja, het weer was er ook niet naar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Niet alleen mooi aan de buitenkant, ook z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Inderdaad boeiend concept. Schoonheidsprijs krijgt het niet van mij. Dit is de mooiste cd-spelert die ik ooit in beheer heb gehad: Marantz CD 80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 Inderdaad boeiend concept. Schoonheidsprijs krijgt het niet van mij. Dit is de mooiste cd-spelert die ik ooit in beheer heb gehad: Marantz CD 80 En hij combineert zo mooi (en zo goed!) met ook al doet de tint van de fotootjes anders vermoeden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 lelijke letterjes op de pm80 se. de gewone pm 80 is mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 maart 2008 Author Report Share Posted 18 maart 2008 Waarom zet Willi "Studer" op een "ReVox" die eigenlijk (slechts?) een "Philips" is? Tja... Marantz is ook Philips En hoeveel spelers hebben als kloppend hart de volgende Philips D/A omzetter (in bijv. de Crown uitvoering, die ook maar een op tolerantie uitgezochte versie schijnt te zijn:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 (...) Tja... Marantz is ook Philips (...) Beste Threshold, Gew Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 maart 2008 Author Report Share Posted 20 maart 2008 Dank voor de tekst Spido. Nu snap ik er weer wat van. Ik begreep eerst niet, waarom Marantz en Ken Ishiwata een luisterruimte in Eindhoven hebben gehandhaafd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Ja, deze waren ook mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 25 maart 2008 Author Report Share Posted 25 maart 2008 Tis maar wat je mooi vindt. ieders eigen smaak. Al dat plastic, toen ook al(bij de DT onderste plaatje) Naar mijn weten zat daar weinig plastic in. Ik heb 'm wel eens uit elkaar gezien bij een trotse eigenaar ervan en ik was toch verbaasd over de techniek en de materialen. Met name de vering van het subchassis die vertikale trillingen omzette in horizontale, en natuurlijk de arm. Maar of het allemaal zo goed klinkt is een tweede natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Dat B&o spul. En dan vooral die draaitafels doen mij sterk denken aan de Thunderbirds. Die serie waar we vroeger als kind naar keken. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Ja, deze waren ook mooi... Tis maar wat je mooi vindt. Ik vind de ontwerpen van Jacob Jensen best wel geslaagd. Zeker als je ze ook in de tijd neemt dat ze zijn ontworpen, zo'n Beocenter heeft over vijftig jaar nog een moderne uitstraling. B&O maakt in ieder geval serieus werk van het design, daar kunnen veel fabrikanten wel wat van leren gezien de vele gedrochten die voor erg veel geld worden verkocht. Je vraagt je dan wel eens af of er voor dat geld ook niet even een ontwerper naar had kunnen kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 oktober 2013 Report Share Posted 9 oktober 2013 Velen die de vormgeving van BrAun en B&O uit de jaren '60/70 fraai vinden (c.q. vonden), zullen ook wel waardering hebben (gehad) voor de geïntegreerde versterkers van Sinclair anno 1968: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 oktober 2013 Report Share Posted 10 oktober 2013 Velen die de vormgeving van BrAun en B&O uit de jaren '60/70 fraai vinden (c.q. vonden), zullen ook wel waardering hebben (gehad) voor de geïntegreerde versterkers van Sinclair anno 1968: Waarom zitten die toetsen niet midden in de betreffende gaten.... Engels ding zeker..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2013 Report Share Posted 10 oktober 2013 Velen die de vormgeving van BrAun en B&O uit de jaren '60/70 fraai vinden (c.q. vonden), zullen ook wel waardering hebben (gehad) voor de geïntegreerde versterkers van Sinclair anno 1968: Braun maakte i.d.d. in die jaren erg mooi spul. Maar waarom plaats je daar nu een foto van zo'n Brits blikken ding bij? Een oom van mij was helemaal gek van Braun audio spullen (en foto spullen), hij had destijds dit setje staan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Ja... dat noemde ik ooit de "Turn Your Home into a Hospital" stijl. "Lekker knus", hè? G'zellig!" Maar ik moet toegeven: de apparaten - en zeker ook de platenspelers - hadden wel een uitstraling van vanzelfsprekende perfectie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 oktober 2013 Report Share Posted 13 oktober 2013 Ja... dat noemde ik ooit de "Turn Your Home into a Hospital" stijl. "Lekker knus", hè? G'zellig!" Niet zo sarcastisch Spido. Dit is toevallig een foto van de witte Atelier-C serie uit de jaren '80. Het was er ook in zwarte kleurstelling. Dat is in jouw beleving dan zeker "Turn Your Home into a Graveyard"....? De voorloper hiervan uit de jaren '70, de Atelier-A serie had exact hetzelfde design. Niet alleen tijdloos maar voor die tijd vooruitstrevend waar toen nog vrijwel alle audiokastjes hoofdzakelijk uit noten/teak/palissander gefineerd spaanplaat bestonden met een geanodiseerde alu plaat aan de voorkant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 oktober 2013 Report Share Posted 13 oktober 2013 Over design van rechthoekige dozen waar een bepaalde sfeer aan hangt weet Spido ook een en ander, meen ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2013 Report Share Posted 13 oktober 2013 Over design van rechthoekige dozen waar een bepaalde sfeer aan hangt weet Spido ook een en ander, meen ik? Niet zo knorrig, beste eh... dinges. Rechthoekige dozen hèbben geen design, maar zijn zichzelve genoeg. Vorm die functie volgt. Er hoeft niets verdonkeremaand of verdoezeld te worden. Men houdt zich toch ook niet bezig met het "design" van een biljartbal of van een stopnaald, bijvoorbeeld? En die "sfeer" zit in jouw hoofd. Nergens anders. Gewoon minder knorrig zijn. Sommige rechthoekige muziekdozen kunnen daar geweldig goede diensten bij verlenen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts