Jump to content

Y Connector

Ruud
 Share

Recommended Posts

Hallo Ruud,

Je hebt een splitter nodig met aan een kant een cinch-steker, en aan de andere kant twee keer een contra-cinch connector. Die zijn te koop, zelfs in 24krt vergulde uitvoeringen. Merken: Oehlbach en Monitor PC. Beide merken zijn niet al te zeldzaam, dus het lijkt mij geen probleem om lokaal een winkel te kunnen vinden die zoiets leveren kan. Zo niet, mail ons dan, wij kunnen ook een setje per post leveren.

Groet,

Marcel

Cauchpatato,

Da`s heel handig zo`n consumentenforum. Wie zich n.a.v. een berichtje mijnerzijds uitgenodigd voelt om onze winkel te bezoeken is inderdaad van harte welkom, en als je ver weg woont doet de ptt het werk. Het gemak dient de mens...

Echter: als jij mijn eerste reactie goed gelezen hebt (voor de goede orde citeer ik nog even: "Beide merken zijn niet al te zeldzaam, dus het lijkt mij geen probleem om lokaal een winkel te kunnen vinden die zoiets leveren kan. Zo niet, mail ons dan, wij kunnen ook een setje per post leveren.") dan staat daar toch in eerste instantie een verwijzing naar de lokale middenstand, en pas in tweede instantie naar onze winkel. Aan de forummer de keus: dichtbij of ver af. Of in het geval van een kleinigheid de post, want internet kweekt cauchpatato`s.

Groet,

Marcel

(P.s, opbrengst via het internet tot op heden: Hfl. 0,00, haha)

Guest Jeroen Leeflang

Beste Suzanne, wink.gif

Waar maak je je toch druk om? :rolleyes

De consument, Ruud in dit geval, is nu nog meer geholpen dan wanneer hij zelf op zoek moet gaan naar een winkel die die dingen verkoopt. Dus dit consumenten forum heeft hem in dit geval goed geholpen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zodadelijk heel HiFi verkopend Nederland hier gaat lopen verkondigen dat ze dit en dat te koop hebben voor het minste geld en met de beste garantie. biggrin.gif

Ik vind dat HiFi zaken die op deze manier mensen helpen een pluspunt verdienen. Een goede zaak verwijst je in bepaalde gevallen zelfs door naar de concurent, omdat hun kennis mbt. jou probleem bijv. niet toerijkend is.

Het gratis adviseren is er bij de meeste "Audio zaken" ook niet meer bij. Er wordt alleen het brood nodige verteld en voor de rest moet maar een afspraak gemaakt worden. Dan maken zij het wel ff in orde.

Het is de laatste tijd erg gesteld met verschillende winkels. Het vertrouwen in de consument is weg (en terrecht) en bij de meeste zaken is het niet (meer)mogelijk om apparatuur of kabels mee te nemen om thuis te testen. Waarom ik dit nu allemaal schrijf. Misschien om de winkeliers die dit lezen een hint te geven, maar zeker ook de consumenten. "Wij" zouden ook de ondernemers wat meer kunnen gaan vertrouwen en vooral "eerlijk" zijn tegenover deze mensen.

Een verkoper die per ongeluk teveel geld terug geeft of een verkeerde prijs rekent vindt het namelijk erg leuk als hij hiervan op de hoogte gesteld wordt en dan niet door zijn baas die de kas natelt. Deze mensen hebben het hier in Nederland met steeds meer ondernemers en de massa verkooppunten steeds moeilijker om rond te komen. Enkele ondernemers hebben geen zin meer in deze harde concurentie strijd en stoppen ermee en halen daarmee ook hun kennis van de markt.

Ik weet dat dit een beetje een slap lul verhaal is geworden, dat niets meer met het onderwerp te maken heeft en het is helemaal niet tegen jou persoonlijk bedoeld, maar ik (ook ondernemer) kan niet helemaal begrijpen hoe sommige mensen het volhouden in deze keiharde concurentie strijd. confused.gif

Ik vraag aan iedereen een beetje respect voor diegene die (nog steeds) hun "echte" hifizaak tegenwoordig openhouden en klanten behandelen zoals dat "vroeger" ging toen de klant nog koning was.

Met vriendelijk groet,

smileysex5.gif

Pacman

aanvullend: als onernemer in de hifi-branche wordt ik ook weleens moedeloos van de manier waarop je door klanten wordt behandeld. Alsof je er alleen maar op uit bent ze op te lichten. Vijfentwintig jaar geleden was de hifi-sfeer in nederland wel anders.

Guest schri607

mijne heren,

ook al eens eraan gedacht dat haar reactie mischien juist positief bedoeld was, dat marcel middels deze weg weer iemand blij heeft kunnen maken ? neuh!!

gelijk 'op zijn hollands' bedreigd voelen en

het harnas in.

tjonge zeg......wat een mentaliteit !

gr. ron

Guest cauchpatato

christus !! what got into you !? :((

Krijg ik ff de halve middenstand op mijn kop,

als ik jullie snuggere en superieure heren er ff mag wijzen dat dit inderdaad positief bedoeld was !

Marcel had iemand aan de haak en bood uitkomst,

Ik vraag me echt af wat er mis is om naar voren te brengen hoe handig een forum voor consumenten kan zijn omdat via dit medium door de winkeliers hulp geboden kan worden en waardoor het mes aan twee kanten geslepen wordt.

Dit is toch alleen maar gunstig voor de consument en winkelier ?

Hier heb ik zelf ook een zeer goede ervaring mee gehad i.v.m. mijn naim cdspeler.

Marcel hoeft niet middels een autoritaire

dominantie zeer cynisch te reageren en duidelijk denigrerend voor me te citeren, ik mag dan wel een vrouw zijn maar heb heus wel verstandelijke vermogens hoor Mr. Elegantie !

Heb verder ook zo'n idee dat ik een beetje de enigste vrouw op dit forum ben en heb sinds kort behoorlijke interesse gekregen omtrent de audio/visueele materie maar als ik me steeds moet verantwoorden omdat er een

stelletje winkeliers hier hun winkel etaleren en dat heel nerveus proberen te beschermen met ronduit idiote onderbouwingen welke totaal niks meer met Ruud's vraag te maken heeft dan wordt je de motivatie wel erg tegengemaakt en dat is nu juist niet wat ik zoek.

Maar goed, zoals er iemand al reeds opperde

"internet maakt cauchpatato's " en gelukkig

bied internet ook keuzes.

Het gaat jullie goed, en probeer bij andere mensen eens niet gelijk de gebruinde trots

op een voetstuk te zetten.

met minder vriendelijke groeten, Suzanne

Hallo Suzanne,

Jouw eerste reactie kwam toch echt nogal cynisch over, en niet alleen bij mij, zoals blijkt uit een aantal andere nagestuurde reacties. Nu blijkt dat jij het allemaal niet kwaad hebt bedoeld, OK. Ik neem je niets kwalijk.

Wellicht zijn wij zelf ook een beetje cynisch als gevolg van een toenemend aantal negatieve ervaringen met consumenten. Nogaleens koesteren consumenten een regelrecht wantrouwen jegens het winkeliersvolk, en schromen er niet voor om dat wantrouwen als richtlijn voor hun handelen te nemen. En dat bespeuren wij niet alleen binnen onze winkel, ook via bijv. dit forum vliegen er nogaleens wat negatieve opmerkingen over het scherm. Waarvan er ongetwijfeld ook wel een aantal terecht zullen zijn vanuit het perspectief van een forummer met een negatieve ervaring. Kijk, als winkelier kun je de hifi-wereld bekijken als handel, of als een ambacht. En die insteek bepaalt je werkwijze. Voor een "handelaar" telt vnl. de score, voor een "ambachtspersoon" ook hoe die behaald is. Helaas voor de consument kun je niet van buitenaf zien hoe goed of slecht een winkelier zijn werk doet, je kunt dat alleen in de praktijk ervaren.

Ik moet zeggen dat ik het prima vind als ook vrouwen meedoen aan dit forum, maar zoals met zoveel hobby`s waar een stukje "speelgoedfactor" aan vast zit zijn er ook in de audiowereld helaas maar weinig vrouwen te vinden.

V.w.b. de opmerking "internet kweekt cauchpotato`s": Wij merken dat mensen die veel uren achter hun computerschermpje doorbrengen er minder vaak op uit trekken dan wie dat niet doet. Internet verkoop dreigt, alhoewel wij daar eigenlijk niet naar streven. Ik zie een klant liever in mijn winkel dan op de e-mail.

Groet,

Marcel

Beste Ruud,

Het verlies in een Y connector is te verwaarlozen ten opzichte van de winst met bi-ampen als er al verlies zou zijn .

Dus als er al verlies zou zijn dan kunnen andere dieren dan mensen dat misschien horen maar mensen niet !

En verder is het nog steeds leuk, op dit forum dus houden zo , of iets vriendelijker mag ook.

En vrouwen die er in zo korte tijd zoveel verstand van hebben moeten we koesteren.

Maar dat deden we toch al of niet ?

Of zijn we dat per ongeluk vergeten.

En ik vind dat Marcel prof. antwoorden geeft en hij heeft er volgens mij echt verstand van!

En Ron weet het ook wel maar komt toch totaal anders uit de hoek.

Bovendien zit Ron als ik het goed heb begrepen over niet al te lange tijd in dezelfde hoek.

Dus plezier is echt heel veel waard.

Maak het dus.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Hallo Henk,

Duidelijk is dat de winkeliers zich hier elkaar een handje boven het hoofd houden en weinig open laten voor de consument die door "experts" aangevallen worden/voelden.

Op zich ook logisch en niks op tegen daar iedereen zich eigen parochie vertegenwoordigd

Zelf had ik vroeger toen ik meer in de het

midden-segment kocht (1990/1994) wel goede ervaringen met nederlandse hifi-zaken en was er nog dankbaarheid en herkenning voor de consument.

De laatste jaren is mijn salaris en intresse in de hifi en high-end aanzienlijk gestegen en heb dan ook behoorlijke aankopen hierin gedaan.

Helaas na 7(!) "speciaal" zaken bezocht te hebben in nederland werd ik door (niemand

en zal hier geen namen noemen) echt serieus genomen.

Resultaat: naar Duitsland gegaan, en daar bij een speciaalzaak die het dus wel echt konden waarmaken voor zo'n slordige 60 mille achtergelaten inclusief de'kleinere'aankopen

van vrienden die op mijn aanraden met een goed gevoel daar ook apparatuur gekocht hebben en dat verspreid over ongeveer 3,5 jaar.

Ontzettend zonde dat een van die 7 zaken dit stukje omzet niet wilde zien daar ze te druk waren met hun eigen voorkeuren en belangen.

Ik ben ook niet de enigste met die ervaring

getuige de topic de "(on)kunde van hif-speciaalzaken" op het forum van www.hifi.nl

Vreemd genoeg trof ik daar ook op het oude forum een post aan van Henk (haudio) die de site wat afdeed en bezoekers naar www.hear.nl verwees.......

Dit zet me aan denken en bevestigd mijn vermoeden naar dit (naar mijn gevoel) toch ietwat te commercieel beheerd en geregeerd

-door de branche- forum.

Ik ben van mening dat een stukje emphatie naar de consument toe weer meer vertrouwen

schept in de betere nederlandse hifiwinkel

die er beslist wel moeten zijn !

De rest van Hear.nl is heel professioneel en zeer informatief opgezet.

Met Groet Boudewijn

• 3 weeks later...
Guest edwin

Beste ruud, Je hebt blijkbaar zeer zeker een discussie ontketend, maar daar wil ik het verder niet over hebben. Het biampen wat jij graag wilt doen heb ik al gedaan. Ik heb een Nad 317 + een 214 versterker combinatie. Ik kan niets anders zeggen: DOEN!!!!!!!!!! Ik heb dus ook een losse splitter gekocht van goede kwaliteit alleen ben ik het merk vergeten(ik ben op dit moment niet thuis). Enkele van den Hul interlinks doen de rest van de signaaloverdracht en het klinkt dus prachtig. Meer controle, meer lucht om stemmen, ruimtelijker.

Volgens mij heb ik genoeg gezegt.

gegroet,

edwin

Dag gedreven Forumisten,

Wat dachten jullie van twee gereviseerde Quad 303's voor bi-amping. Ik loop al een tijdje met het idee, maar heb het nog niet kunnen verwezenlijken.

Heeft een van jullie misschien al ervaring met deze combi?

BVD, groet, JK

Guest bootje

Tja,....inderdaad schildpadden of struisvogels dus.

De zaken negeren is zeer kundig en veilig maar zolang hier het kopersgilde aanwezig is gaan de hengeltjes uit......

Ron en Suzanne's afwezigheid wordt niet eens opgemerkt en zegt eigenlijk genoeg.

Wederom, het gaat jullie $$$goed$$$.

Boudewijn

Guest bootje

Ik wil niet direct stellen dat Haudio een 'first time loser' is maar raak soms wel een beetje geirriteerd over de manier waarop

gehandeld en verdedigd wordt !

...moet zeggen dat Ome Henk wel humor heeft !

en naar zeggen is in Limburg inderdaad ook niet alles koek en ei.....waar nog wel ?

Boudewijn

Guest bootje

Oeps, ik zie nu pas die laatste posting van Henk en neem mijn reactie op Ome Henk dus terug.....Haudio is dus toch een 'first time loser' !

Wat ik onzin vind is dat jij heel veel dingetjes ziet en hoort in een bepaalde winkel waar je toevallig eens vaker binnenloopt, maar ook dat kan humor zijn.

Boudewijn

Guest bootje

Hallo Ome Henk,

Tuurlijk wist ik dat, die reclame staat hier overal zeer duidelijk geetaleerd.

Het punt is de sneaky manier waarop steeds

met die winkels geschermd wordt, ik vind dat

het enige minpuntje op dit forum want als het te heet word (of anders: je komt te dichtbij) dan is het onzin......

Ja, logisch de sponsors zijn heilig.

Ik ben zeker niet de enige met deze mening

daar ik in zekere zin ook werkzaam in de branche ben, hoor ik bijvoorbeeld vaker dit soort 'negatieve' beoordelingen omtrent hear.nl welke ook wel in de wandelgangen het "winkeliersforum" genoemd wordt.

Helaas.......

Boudewijn

Hallo Boudewijn,

Een website als hear.nl (of hifi.nl) kan alleen bestaan dankij sponsors, in het geval van hear.nl zijn er tamelijk veel winkeliers die zich via deze website willen afficheren. Zeker gezien het feit dat wij er aan meebetalen vind ik dat wij net zo goed als de bezoekende muziekliefhebbers het recht hebben om onze meningen en inzichten te verkondigen. Wel vind ik dat wij als belanghebbende partij altijd eerlijk moeten zijn over onze identiteit, je weet dan met wie je te maken hebt. Maak voor je zelf maar uit of het geschrevene nuttige informatie danwel commerci

Guest bootje

Beste Marcel,

Nee dit is duidelijk geen 'commerciele bullshit'

Ik vind dat je hierover een eerlijke en goed

onderbouwde reactie op geeft.

Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat je tenminste op een faire manier te hulp schiet richting klant/forumlid zonder er doekjes omheen te winden en middels diverse omzwervingen je doel benaderd.

Jij bent Marcel en staat voor Mijn Hifi (de zaak waar ik overigens wel de wat betere ervaringen mee heb ondanks mijn teleurstelling in vele ander Nederlandse hifi-speciaalzaken) hier is uiteraard niks mis mee en inderdaad mischien ook wel een beetje het doel van dit forum, vraag en antwoord krijgen en tevens door het uitwisselen van informatie omtrent onze liefhebberij er ook nog eens wijzer van worden.

Maar ik denk dat het een en ander duidelijk is voor diegene die het wel aanvoelen en betreur nog steeds de gang van zaken naar aanleiding van een post door Cauchpotato.

Ruud, het gaat er eigenlijk niet zo om bij wie je uiteindelijk de y-connector hebt gekocht, als je 'm maar hebt en dat je doel

(het bi-ampen van de 319 en 216 e.v.) je veel luisterplezier leverd.

Sorry dat dit allemaal (deels door mij) in jouw topic heeft afgespeeld en hoop niet dat het je erg gestoord heeft.

Mocht dit wel zo zijn, dan mijn excusses

hiervoor.

Boudewijn