Jump to content

Y Connector

Ruud
 Share

Recommended Posts

Guest YingYang

Splitst een y-connector het signaal dan nou op of niet ?

Ik heb een Marantz cd16 die aangesloten is op een Marantz pm16 met een MIT term. mi330 series II.

Als ik nu een bv een degelijke Monster y-connector op de (annaloge)cinch uitgangen van de cd16 zet en er een tweede interlink (vd Hull the first) op aansluit die naar mijn cd recorder verbonden is om analoge opnames te maken, gaat dit dan ten koste van het uiteindelijke cd-signaal van beide apparaten ?

Ben reuze benieuwd naar een reactie, Li

Guest YingYang

Hallo Berry,

Wil geen zeur zijn maar wat is een afsluitweerstand eigenlijk ?

Is dat dan echt hoorbaar of meetbaar/theoretisch ?

Als ik de y-connector er gewoon aan laat zitten maar geen tweede interlink op aansluit

heb ik dan ook bovenstaand vernoemde vervorming ?

Mvgr. Li

Guest YingYang

Hallo Berry,

De reden is om er snel even een tweede interlink aan te kunnen koppelen voor analoog naar de cd-recorder te gaan.

Dit is puur voor het gemak omdat de MIT term. 330 interlink dmv een muurvaste schroefverbinding verankerd op de cd16 vastzit en niet zo makkelijk ff los te halen is.

Maar ik denk dat ik de y-connector maar laat voor wat het is, want als het dan toch niet ten gunste voor je signaalweg is.........

En hier doen we het nou net niet voor.

Thanx, Li

Guest YingYang

Okay Berry, daar zat ik iderdaad ook aan te denken. voor incidenteel gebruik is dit een goede oplossing.

Het enige is dat je weer een 'schakel' in de signaalweg heb zitten, maar dat is denkelijk wel te verwaarlozen.

Mvgr. Li