Guest Rev. Fatman Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Platen wassenIk durf het haast niet te vertellen, maar ik heb in de loop van de jaren al mijn platen met de Disco Antistat schoongemaakt. Mijn ervaring met Disco Antistat is: dat het wel werkt, maar dat je wel de stofzuigerfunctie van meer ambitieuze schoonmakers mist. Anders gezegd: er blijft het nodige, zij het nu schone, vuil achter. Weerstand Zo blijf je wel eeuwig bij de buis vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 29 januari 2008 Author Report Share Posted 29 januari 2008 Zo blijf je wel eeuwig bij de buis vandaan. Een ronduit aantrekkelijk perspectief Aan de andere kant moet ik wel toegeven de trotse bezitter te zijn van de verzamelde werken van Morse, Frost en Dalziel en Pascoe Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Zo blijf je wel eeuwig bij de buis vandaan. Een ronduit aantrekkelijk perspectief Aan de andere kant moet ik wel toegeven de trotse bezitter te zijn van de verzamelde werken van Morse, Frost en Dalziel en Pascoe Weerstand Waar trek ik dat vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 2 februari 2008 Author Report Share Posted 2 februari 2008 Tenslotte: mocht je eens willen proeven wat een simpele maar doordachte DT opzet kan bereiken, dan ben je te allen tijde hier welkom. Beste KT88, Ik had je bovenstaande aanbod 'eens te komen proeven' compleet over het hoofd gezien en vandaar dus mijn stilzwijgen. Maar ik maak er graag gebruik van. Misschien kunnen we dus een keer wat afspreken. Met groet, Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Ik heb je even een mailtje gestuurd hierover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Een preamp met goede klankregeling is dan wel vereist, alsmede een mono-knop om mono-platen ook echt mono af te kunnen draaien. Mono-knop, mono-element zal je bedoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Soms gebruik ik de mono knop ook wel om overgeproduceerde stereo lekker te laten klinken. Bijvoorbeeld Patricia Barber. Uitstekende muziek, een goede productie, maar als je luistert dan dwingt ze je ook wel heel erg naar de productie te luisteren. Gewoon even mono indrukken en weer lekker verder luisteren naar de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Weerstand, ook ik draai nog naar alle tevredenheid platen met een Dual. Element is Linn K9 (met fineline tip). De automatische afslag van de Dual is een te groot voordeel. En het klinkt nog steeds (soms, iets) beter dan cd. Voor jou zou een Denon DL160 bijv. al erg goed zijn (elliptische naald, maar ja, dat zegt ook niet alles). Verder heb ik alleen maar goede ervaringen met DiscoAntistat. Platen blijven ook na 20 jaar antistatisch. Beste The Ark, Bedankt voor de tips over elementen. Maar ............... je beschrijft als groot voordeel aan de DUAL de automatische afslag. Beetje zuur, want die heeft helaas vanaf dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Een preamp met goede klankregeling is dan wel vereist, alsmede een mono-knop om mono-platen ook echt mono af te kunnen draaien. Mono-knop, mono-element zal je bedoelen. Dat kan ook, maar vergt weer enige extra investering in een dedicated mono element. M.i. niet wat de topic starter wenste (mocht die dus oude mono LP opnames hebben). Bovendien is er met een stereo element (dat 45/45 bewegingen aankan) geen kans op schade aan de groef als er per ongeluk toch eens een stereo plaat op terecht komt. Vandaar de mono knop. Voor 78-ers gaat dit uiteraard niet op, daar zul je sowieso al een heel andere naaldvorm nodig hebben. Maar da's een specialiteit op zichzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 4 februari 2008 Author Report Share Posted 4 februari 2008 Als ik mij goed herinner dan 505 tilt de 505 aan het eind van de plaat de aarm omhoog en stopt met draaien. Het is de bedoeling dat je zelf de arm terugbrengt op de armsteun. Als je daarna de arm weer boven de plaat brengt (lift omhoog nutuurlijk) dan begint hij weer te draaien en kun je de naald weer in de groef laten zakken. Wat gaat er bij jou dan mis? Joboton, Ik dacht in mijn onschuld dat de arm na afloop terugging naar de armsteun. Deden de Middeleeuwse DUAL's zoals de 1229 ook Het probleem is dat als ik de arm terug breng naar de armsteun en weer wil starten, er niets gebeurt. Pas als ik de arm 'stevig' terugduw in de armsteun (bij voorkeur ook nog de vergrendeling er over heen) begint de speler weer te draaien. Ik neem aan dat het iets als een haperend contact betreft. Dat moet zelfs ik kunnen herstellen Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Weerstand, ook ik draai nog naar alle tevredenheid platen met een Dual. Element is Linn K9 (met fineline tip). De automatische afslag van de Dual is een te groot voordeel. En het klinkt nog steeds (soms, iets) beter dan cd. Voor jou zou een Denon DL160 bijv. al erg goed zijn (elliptische naald, maar ja, dat zegt ook niet alles). Verder heb ik alleen maar goede ervaringen met DiscoAntistat. Platen blijven ook na 20 jaar antistatisch. Beste The Ark, Bedankt voor de tips over elementen. Maar ............... je beschrijft als groot voordeel aan de DUAL de automatische afslag. Beetje zuur, want die heeft helaas vanaf dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts