caramba65 Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Hallo forumleden, Zag onlangs een dreital setjes tweedehands Avalon Avatar's voorbijkomen..... erg mooi om te zien, niet al te groot, een tweeweg systeem (.....?) , en nu voor een prijs dat ik mij dat kan permiteren. Nu is mijn vraag, is alles dat zij daar maken bij Avalon echt zo fabelachtig goed, of moet je de Avatar plaatsen in het " instapcircuit" van Avalon, daar de prijs in verhouding zien met alle "hogere" peperdure systemen die zij maken, en dus ook gepaste audiofiele verwachtingen hebben ? Persoonlijk vind ik zo'n Avatar erg moeilijk te plaatsen tussen andere luidsprekers uit die tijd, zeker als er op de nieuwprijs gelet word. Heeft iemand luisterervaring, ik ben erg benieuwd wat ik kan en mag verwachten, ook tips waar ik op kan letten, denk aan mogelijk " reconen", eisen aan de versterker (ja het verhaal van de geweldige match met Spectral ken ik al), of andere zaken die de " tands des tijds" niet doorstaan ? Echt veel kan ik er helaas niet over vinden op het net. p.s. Wat mij trouwens direct opviel is het in verhouding grote kastvolume voor die kleine laagunit. Ben erg benieuwd naar jullie reacties ! M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik heb de avatar gehad , mooie speaker . Hij heeft een heel mooi gecontroleerd laag, het is een gesloten systeem . De ruimtelijke plaatsing is mooi , dit is een avalon kenmerk . Hij kan wel een beetje donker overkomen zeker in vergelijk met de tegenwoordige ceramische membraan materialen.(heeft een meerprijs) Het is een neutrale speaker , ik heb de freq kar. uiteraard opgemeten. Leuk voor niet al te grote ruimtes. Ik vind de avatar geen instap model , reconing hoef je niet echt bang voor te zijn volgens mij, en de ophanging vd konus is goed gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik ben het in bijna alles wat andro zegt eigenlijk niet eens. De Avatar is in mijn ogen in niets een bijzondere speaker, meer een budgetversie voor de mensen die een echte Avalon wensen (maar niet kunnen/willen betalen) en met alles verbleekt wat een echte Avalon normaal wel brengt. En omdat het toch een Avalon is betaal je er relatief veel voor en mensen zijn er toch redelijk snel op uitgekeken of voelen de behoefte om te upgraden. Je ziet ze om die reden dan ook vaak 2e hands aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 gewoon een betrouwbaar ontwerp, lekker neutraal. gaat nergens echt de mist in , blinkt nergens in uit. voor velen prima dus. echt heel laag gaan ze niet maar die tonen daaronder zijn het meest overgewaardeerd wat het spectrum betreft. er gebeurd nu eenmaal niet zo heel veel daar. de laag fetisjisten zullen er wel commentaar op hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 iedereen heft het alsmaar over dat donkere hoog en ik heb werkelijk geen idee waar jullie het over hebben. ik heb er niets gemist in het hoog. ze waren zeker niet schel maar prima detail en goed in balans met de rest. je zou bijna zeggen dat ik een gemod paartje heb gehoord ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
guy Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Gewoon een betrouwbaar ontwerp, lekker neutraal. gaat nergens echt de mist in , blinkt nergens in uit. Voor velen prima dus. Echt heel laag gaan ze niet maar die tonen daaronder zijn het meest overgewaardeerd wat het spectrum betreft. Er gebeurd nu eenmaal niet zo heel veel daar. De laag fetisjisten zullen er wel commentaar op hebben Hier is de eerste Zonder mijzelf laagfetisjist te noemen denk ik wel dat je in het laag het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik vind Avalon behalve de prijs nooit bijzonder en dat geld ook voor deze speaker. Als je werkelijk naar muziek luistert en niet naar prijskaartjes en naamplaatjes dan denk ik dat je voor onder de 1.000 euro voldoende leuke speakers kunt vinden die het beter doen. Maar dat ben ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik vind Avalon behalve de prijs nooit bijzonder en dat geld ook voor deze speaker. Als je werkelijk naar muziek luistert en niet naar prijskaartjes en naamplaatjes dan denk ik dat je voor onder de 1.000 euro voldoende leuke speakers kunt vinden die het beter doen. Maar dat ben ik... gaap gaap, gaaap gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik vind Avalon behalve de prijs nooit bijzonder en dat geld ook voor deze speaker. Als je werkelijk naar muziek luistert en niet naar prijskaartjes en naamplaatjes dan denk ik dat je voor onder de 1.000 euro voldoende leuke speakers kunt vinden die het beter doen. Maar dat ben ik... Helemaal mee eens. Ik ben ook geen Avalon liefhebber. Ik vind ze doods, te weinig doorlopend in het hoog (of de speakers achter een dik gordijn staan) en het laag vind ik bonkerig. Zelfs de Osiris vind ik geen bijzonder goede speaker. Heel indrukwekkend met de juiste versterkers eraan maar zeker niet mooi. Ik blijf de kast horen met Avalons. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik heb jarenlang de Avalon Arcus gehad en dat was toch een geweldig goede speaker (aangesloten op een Mark Levinson versterker). Verder heb ik de Opus gehoord (viel iets tegen), de Eidolon (geweldig goede luidspreker) en de Osiris (indrukwekkend, maar toch neutraal en niet opdringerig). De Avalons kenmerken zich - het is al gezegd hier - door een zeer ruimtelijke weergave, nergens opvallend en opdringerig. Luistermoe word je er derhalve nooit van. Tenslotte vind ik de Avalons buitengewoon fraaie luidsprekers om te zien en zijn ze ook zeer goed afgewerkt. Het zijn toch parels in elke huiskamer (als je ze ueberhaupt kunt betalen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik heb jarenlang de Avalon Arcus gehad en dat was toch een geweldig goede speaker (aangesloten op een Mark Levinson versterker). Verder heb ik de Opus gehoord (viel iets tegen), de Eidolon (geweldig goede luidspreker) en de Osiris (indrukwekkend, maar toch neutraal en niet opdringerig). De Avalons kenmerken zich - het is al gezegd hier - door een zeer ruimtelijke weergave, nergens opvallend en opdringerig. Luistermoe word je er derhalve nooit van. Tenslotte vind ik de Avalons buitengewoon fraaie luidsprekers om te zien en zijn ze ook zeer goed afgewerkt. Het zijn toch parels in elke huiskamer (als je ze ueberhaupt kunt betalen). Dit kan ik alleen maar beamen. even off topic Tussen haakjes ik zit deze week goed short(turbo) op de AEX deze week/weken gaan er volgens mij flinke klappen vallen. Leuke site : http://www.usmarkets.nl/ gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik heb jarenlang de Avalon Arcus gehad en dat was toch een geweldig goede speaker (aangesloten op een Mark Levinson versterker). Verder heb ik de Opus gehoord (viel iets tegen), de Eidolon (geweldig goede luidspreker) en de Osiris (indrukwekkend, maar toch neutraal en niet opdringerig). De Avalons kenmerken zich - het is al gezegd hier - door een zeer ruimtelijke weergave, nergens opvallend en opdringerig. Luistermoe word je er derhalve nooit van. Tenslotte vind ik de Avalons buitengewoon fraaie luidsprekers om te zien en zijn ze ook zeer goed afgewerkt. Het zijn toch parels in elke huiskamer (als je ze ueberhaupt kunt betalen). Dit kan ik alleen maar beamen. even off topic Tussen haakjes ik zit deze week goed short(turbo) op de AEX deze week/weken gaan er volgens mij flinke klappen vallen. Leuke site : http://www.usmarkets.nl/ gr hj Ik heb afgelopen vrijdag al even op Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 voor de duidelijkheid. ik vind ze prima maar het is allesbehalve mijn smaak. uiterlijk is wel mijn smaak. ik vind ze erg mooi ogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 even off topic Tussen haakjes ik zit deze week goed short(turbo) op de AEX deze week/weken gaan er volgens mij flinke klappen vallen. Zullen er overeenkomsten zijn tussen turbo beleggers en Avalon liefhebbers? Gaan voor het maximale effect? Ik beleg ook, hoop in 30 jaar een goed pensioen bij elkaar te kunnen halen door lang en rustig in bepaalde fondsen te zitten. In de afgelopen 4 maanden heb ik een min van 13% gehaald. Jammer dan, ik luister rustig door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik heb eens iemand horen zeggen dat rijke mensen (ik ben het niet) maar twee keer per jaar kijken wat hun aandelen deden. Het is maar in wat voor een tijdbestek je een en ander ziet Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ach Carl, zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ha ha, dank voor je toelichting. Het kwartje was nog niet helemaal gevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Enkele kennisen hebben de Avalon Classic, ik dacht dat dit ook een soort van Avatar was... In het ene geval speelt het werkelijk prachtig, in het andere ver boven modaal. Je hoort w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 De Quad ESl's vond ik op shows altijd goed klinken en de Avalons vooral hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Avalon's hard??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 De Quad ESl's vond ik op shows altijd goed klinken en de Avalons vooral hard. Ah... een piano liefhebber... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik vind Avalon opgefokt. Goed hoog, goed laag, goed midden, geen muziek. Het is ook net of alles uit de kast geperst wordt. Hans, ik zat nog eens naast je naar Avalon te luisteren, toen verschilden we al hevig van mening hierover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 van mening verschillen met Hans.........get outta here Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Avalon... (zucht!) Avalon in de Arthursage Avalon, in deze sage, is een "in de nevelen verborgen" oord dat slechts bereikbaar is voor diegenen die de magische boot kunnen roepen en het eiland kunnen vinden. Volgens de sage is dit het eiland waar Koning Arthur rust na zijn verwonding door Mordred in de Slag bij Camlann, nadat hij er door zijn halfzuster Morgan le Fay is heengebracht. Volgens sommige legenden rust hij daar totdat hij weer ontwaakt om Engeland te redden. Volgens dezelfde legende is Avalon het eiland waar Excalibur ooit is gesmeed.(...) Volgens de anglicerings-theorie is deze naam een verbastering van het woord Brythonische woord Annwfyn, het "fee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Vaart die magische boot wellicht de Turfroute langs Appelscha? Je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts