Hanneke Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Ik kan een paar zelfbouw hoornspeakers bemachtigen. 125 kilo stuk, rendement 105 dB. Wie weet hier iets meer over en wat mogen deze jongens kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Beste Hanneke, Ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoornspeaker ervaringen te wensen overlaten om je van goed advies te kunnen dienen, maar wellicht zou het handig zijn om de verkopende partij eens wat meer gegevens te vragen over gebruikte onderdelen/ componenten... Met de info de je nu geeft kan denk ik niemand wat. Heb je toevallig foto's? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Hoi Hanneke, Voor hornluidsprekers heb je meestal wel een behoorlijk grote ruimte nodig. Zit je er te dicht op word het snel schreeuwerig. Oa door die 105Db/w/m. Wat ze mogen kosten is weinig van te zeggen. Zeker omdat je verder geen info geeft over hoe ze eruit zien en welke materialen er gebruikt zijn. Voor tweedehands zelfbouwspeakers word meestal de helft van de kosten om die dingen te bouwen gerekend als ze niet te oud of lelijk zijn. Dat lijkt mij een redelijk uitgangspunt als je die dingen zou willen kopen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Ik sluit me aan bij de anderen. Geef eens wat meer informatie. een paar foto's kan ook geen kwaad. Er zijn namelijk tientallen soorten hoornluidsprekers en de een is de andere niet. Ik speel zelf ook met hoorn en dat bevalt me prima, maar dat zegt an sich niets. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Zit je er te dicht op word het snel schreeuwerig. Oa door die 105Db/w/m. In dat geval zou je ook kunnen overwegen de volumeknop naar rechts te draaien....... Gevoeligheid en schreeuwerigheid hebben niets met elkander uitstaande ! Ben toch wel benieuwd om welke hoorns het eigenlijk gaat, nu kunnen we niet zo heel erg veel zinnigs melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanneke Posted 30 januari 2008 Author Report Share Posted 30 januari 2008 Weet niet hoe de foto's geplaatst moeten worden........??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 januari 2008 Report Share Posted 31 januari 2008 Hallo Hanneke, foto's die je hier wilt plaatsen moeten ergens on-line staan, klik dan op het boompje in het invoerscherm en plaats de complete link daar............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts