vlaag Posted 9 januari 2002 Report Share Posted 9 januari 2002 liefhebbers, Ik ga mijn Denon AVR-2800 vervangen.. Met de Denon AVC-A11SR.. Maar voor het zover is wil ik eerst een eindversterker aanschaffen voor mijn Kappa 90's.. Nog voordat ik een luistersessie ga doen zou ik graag wat reactie's van jullie hebben op de volgende keuzes: Primare A3D.2 Linn LK-240 (monoblokken) Acuras A200 Als ikzelf naar de specs kijk dan zie ik nu de Acuras al zitten.. Maar goed dat moet de luistersessie nog uitmaken.. Heeft er iemand een ander beter idee? dan is dat natuurlijk welkom ;-)) graag zelfs.. Wat ik er voor uit wil geven ligt rond de 2000 euro... Alvast bedankt, Ivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 januari 2002 Report Share Posted 9 januari 2002 Ik denk dat uit deze rij inderdaad de Acurus een goede keuze zal zijn, mogelijk kom je toch nog wat vermogen tekort, in deze prijsklasse bestaat ook de mogelijkheid te kiezen voor bijv. een Aragon 4004 als occasion, een versterker in deze klasse zal de Kappa's met iets meer gemak aansturen.... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaag Posted 14 januari 2002 Author Report Share Posted 14 januari 2002 Ik heb de Aragon serie's eens bekeken, ze zien er zoiezo errrug mooi uit! maar leveren ook flink wat power.. Nu hebben ze 2 kanaals, 3 en meerkanaals versterkers. Is dit nadelig voor de kwaliteit van het geluid? Is het niet beter om monoblokken te nemen ipv een alles in een versterker (even niet naar de prijs kijken) ?? Groeten, Ivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 17 januari 2002 Report Share Posted 17 januari 2002 Luister ook eens naar een tweedehands Linn Klout,geweldige eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 januari 2002 Report Share Posted 17 januari 2002 Beste Vlaag, Musical Fidelity maakt een mooi beestje in de door jou genoemde prijsklasse, die geen moeite moet hebben met je Infinities: Kijk hier maar eens Op je vraag over monoblokken versus stereo eindbakken, kan ik alleen maar stellen dat er aan beide voor en nadelen kleven. Om je een idee te geven: denk bijvoorbeeld aan plaatsing van de apparatuur, benodigde kabels en prijs. Je kunt naar mijn mening niet per definitie zeggen dat monoblokken beter zijn... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 19 januari 2002 Report Share Posted 19 januari 2002 De NAD S200 is ook een eindbak om niet weg te cijferen. Krachtig, neutraal en een scherpe prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moraira Posted 24 januari 2002 Report Share Posted 24 januari 2002 Ik heb onlangs mijn Van Medevoort ev vervangen door die A3CR van MF waar Michel opwees. Erg goed en in die prijsklasse, absoluut de moeite waard om naar te luisteren. Krijgt ook erg goede recensies op audioreview. Een andere tip, Donizetti monoblokken van Audio Analogue. Ik heb de Donizetti stereo ev beluisterd, zeer muzikaal maar ik vond de controle over het laag onvoldoende. Misschien doen de monoblokken dit beter! Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts