mordante Posted 31 januari 2008 Report Share Posted 31 januari 2008 Zoals wel vaker zat ik weer eens op de 2hands pagina's te snuffelen. Daar kwam ik een Michell Tecnodeck tegen. Het instap model van Michell. Op dit moment heb ik een Rega P25 nu vroeg ik mij af of mijn RB600 arm een goede combo is met de Technodeck. Het element wat ik ga gebruiken is een Lyra Dorian. Ik heb een paar redenen om te kijken wat er beschikbaar is in draaitafelland. 1) ik draai best veel 33 en 45rpm plaaten en gegin het zat te worden dat ik de platter er af moet halen om te wisselen van RPM. 2) Ik denk dat het nog best een stap beter kan zonder heel hoge bedragen te investeren. 3) vind de Tecnodeck ook erg mooi 4) de P25 is te ugraden, VTA adjuster, andere motor sturing, tecnoweights etc. maar is het dan niet beter om gewoon een beter draaitafel te kopen. Ps, zit ook nog altijd te denken aan een andere versterker, voor eind phono etc. CD loopwerk/DAC gaat "nooit" meer veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Hey hey Zoek eens binnen het Forum (zoeken rechts bovenaan) naar rega p25 en je ziet dat er enkele topics zijn ivm al je vragen. Ook door jou gestart Die van mij vind je terug onder UKSub oa Benz Micro Ace Anchor platter Motorsturing enz enz Leerzaam Succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Tijdje terug, ik denk zelfs of hifinl, heb ik al die vragen en ideetjes ook eens aangehaald; Vooral ivm de RB600. De raad die ik toen kreeg, van Werner, was de RB600 te vervangen dr een betere arm bvb de tecnoarm van Michell. Waarom? Wel als je de bekabeling van de RB600 + ander counterweight (pasop dat van de RB600 is niet slecht) wilt vervangen, koop je best een andere arm want het binnenwerk is dan beter + je hebt dan een VTA mogelijkheid + Tracking Force is beter in te stellen enz. Aan de andere kant, mss geeft zo'n motorsturing wel een heuse verbetering binnen je set + gebruiksgemak dat je niet de behoeft hebt om een andere draaitafel te nemen. Zelf blijf ik nog steeds benieuwd nr de anchorplatter bvb. Zou toch eens naar Rotterdam moeten. Horen is zelf oordelen. RB600 op een Tecnodeck is geen probleem, van het weinige dat ik weet, ik zou een trapje verder gaan. ik zou de mn P25 verkopen inruilen en een draaitafel nemen met betere arm dan de RB600. Is mijn gedacht en je weet ik speel ook met een P25. je wilt je RB600 houden dus wat krijg je vr de P25 zonder arm, not much. Gegeven van de arm blijft nl gn VTA gn goede bekabeling enz. Stel je krijgt 400 euro vr de P25, je legt er XXX bij van de tecnodeck of een ietsie meer, kom je dan niet in de buurt van betere spelers en armen? Bluenote mss ... Hier zijn verschillende mensen die met een Dorian spelen op een Bluenote. Denk hier eens goed over na Mordante. P25 volledig weg en als basis alles nieuw beter loopwerk en arm. Ik heb ook de advertenties gezien, ik heb de Tecnodec in het echt gezien en gevoeld, heb mn Ace gehoord op een Gyro SE. En ja onlangs kriebelde het terug zoals jij nu hebt. Maar het was snel over. Als ik ga upgraden, dan is het alles ineens en een betere stap dan de tecnodeck. Vergeet niet dat een gemodde RB300 beter is dan een standaard RB600. Hopelijk heb je hier wat aan en je mag mij altijd verder contacteren hoor. Succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Mordante, Weet je al een beetje beter welke richting je uit wilt gaan? Als ik de posts van vroeger herlees, tja niet gemakkelijk om beslissingen te nemen. Succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 februari 2008 Author Report Share Posted 4 februari 2008 Ik denk dat ik mischien wat geduldiger moet worden. mijn nieuwe element moet nog binnenkomen. En eigenlijk moet ik gewoon ophouden met altijd wat anders zoeken weer gewoon genieten van de muziek zonder te denken dat het altijd beter moet, maar dat is best lastig zo nu en dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 februari 2008 Report Share Posted 5 februari 2008 Ik denk dat ik mischien wat geduldiger moet worden. mijn nieuwe element moet nog binnenkomen. En eigenlijk moet ik gewoon ophouden met altijd wat anders zoeken weer gewoon genieten van de muziek zonder te denken dat het altijd beter moet, maar dat is best lastig zo nu en dan. Het fenomeen komt mij helemaal niet vreemd voor Het heeft ook te maken met het feit dat het eennieuwe grote wereld is en je bent (we zijn) benieuwd hoe al die dingen klinken. We hoeven maar naar de merken te kijken en het begint al te duizelen, al die namen waar we nog nooit van gehoord hebben. Ik begrijp je onrust en ongemak wel omdat ik er zelf veel last van had Soms wil je wel weten of zo'n incognito echt beter is maar dat kan je niet testen dr plug en play ... Als je set evenwichtig klinkt, houden zo en "proberen" genieten Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 februari 2008 Report Share Posted 5 februari 2008 Het mooie van een P25 is dat je makkelijk kunt upgraden. Op marktplaats staan nu bijvoorbeeld deze en deze draaitafel. Op beide zou ik de P25 wel durven inruilen. Het geld dat je overhoudt kun je steken in betere element/phonotrap combinaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 februari 2008 Report Share Posted 5 februari 2008 Rein hoi persoonlijk vind ik mn P25 best te pruimen! In mijn geval, ik speel reeds met een benz ace en bluenote phonotrap ... niet slecht al zeg ik het zelf wel leuk om de tips te geven gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 februari 2008 Author Report Share Posted 5 februari 2008 Rein hoi persoonlijk vind ik mn P25 best te pruimen! In mijn geval, ik speel reeds met een benz ace en bluenote phonotrap ... niet slecht al zeg ik het zelf wel leuk om de tips te geven gr stef welk bluenote, de phono 1 of de phono 2? en wat is het verschil tussen de 1 en 2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 februari 2008 Report Share Posted 5 februari 2008 Rein hoi persoonlijk vind ik mn P25 best te pruimen! In mijn geval, ik speel reeds met een benz ace en bluenote phonotrap ... niet slecht al zeg ik het zelf wel leuk om de tips te geven gr stef welk bluenote, de phono 1 of de phono 2? en wat is het verschil tussen de 1 en 2? de Phono 1 verschil met de 2 is dacht ik de voeding. Een soort buffer Kijk eens op www.bluenote.it Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 6 februari 2008 Report Share Posted 6 februari 2008 Ik bespeel mijn Tecnodeck met een Benz Ace op een Creek. Heb wel de Tecnoarm erop. Geeft een mooi vol en levendig geluid. Ace geeft wel veel bas (heb de M).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 februari 2008 Report Share Posted 6 februari 2008 Ik bespeel mijn Tecnodeck met een Benz Ace op een Creek. Heb wel de Tecnoarm erop. Geeft een mooi vol en levendig geluid. Ace geeft wel veel bas (heb de M).. Moest de tecnoarm erop gemonteerd zijn, ben ik ook geneigd om tegen Mordante te zeggen om eens te gaan luisteren. Zn P25 verkopen vr een instap Michell met RB300. Heb mn twijfels Heb je zelf eens gedacht aan een "betere" phonotrap? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 Tja, de Creek is behoorlijk veel beter dan de Project Phonobox SE die ik hiervoor gebruikte (heeft de zwaardere Creek voeding), maar suggesties zijn altijd welkom. Ook voor een nieuwe Voorversterker overigens. Ik gebruik nu de pre-out van mijn geintegreerde Electrocompaniet ECI4. Die wil ik gaan verkopen .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts