Jump to content

totem - sttaf

henkes
 Share

Recommended Posts

Toen ik de Totem Mites die ik naast de TV heb staan ging beluisteren heb ik ook een set Totem Staffs beluisterd. Ik vond die ook erg goed klinken, echte Totem's.

Echt ervaring heb ik dus niet met die speakers, slechts 1 keer vrij kort gehoord, maar als ik in die prijsklasse speakers zocht zou ik ze zeker weer gaan beluisteren en vergelijken.

Hier staan wat gebruikers reviews.

Mvg. Miracle.

Dat die speaker goed is zou heel goed kunnen, maar....

Enkele jaren geleden was ik bij iemand die een behoorlijk budget had om een compleet nieuwe set te kopen.

Bij Hobo had hij twee setjes speakers mee gekregen.

a. de Master 3

b. een monitor van Totem

In zijn toenmalig huis (je voelt hem al aankomen) klonken de Totems wat dun in het laag en wat overgedempt. De Master 3 liet veel meer muziek horen, dus die werden het.

Nu is de man verhuist... en vraagt hij zich steeds vaker af hoe zouden die Totems hier klinken. De Master zitten daar n.l. nogal erg vet in het laag. ondanks de sokken in de poort.

Moraal van dit verhaal...

De luisterruimte is de andere helft van de speaker.

:)

ja klopt de goedkoopste de dreamcatcher kost 700 per set. dan de mite 1000 euries.rainmaker 1300 .

model 1 signature 2.500 ...mani 2 signature slechs 5.200 euries.

hier een foto van een totem wind is wel heeeeel erg mooi als je van hout hou. :blink: 10000 euro.

shot.jpg

gr.henk

heeft iemand ervaring met deze vloer luidsprekers of iets gelezen hoe deze speaker beoordeeld is.

gr henk

Beste Henk,

Totems zijn zonder uitzondering hele goede speakers. Zelf heb ik de Hawk gehad. Tevens heb ik uitgebreid (bij mij thuis) kunnen luisteren naar de Rainmaker, de Arro en de Sttaf. De Sttaf had vergeleken met de Hawk een nogal fel hoog. En dat terwijl juist de Sttaf een softdome tweeter heeft. Toch moet ik zeggen dat het merk Totem een klein beetje een hype is geworden. Er zijn echt betere speakers op de markt voor minder geld. Ik heb zelf mijn Hawks geruild voor Martin Logan Mosaic speakers. Echt op alle fronten beter. (Wel veel moeilijker te plaatsen).

Als ik je nog een tip mag geven: zoek eens naar de Xanadu DS 12, DS 14 of DS 17. Die kom je gebruikt nog wel eens tegen voor veel minder geld dan een gebruikte en vergelijkbare Totem vloerstaander. In een directe confrontatie verwacht ik dat een Xanadu vergelijkbaar of beter presteert.

Ik heb zowel de staff als de arro gehoord, vond het bijde goede speakers. Naar mijn mening zijn ze wel wat kritisch wat plaatsing betreft, foute plaatsing kan leiden tot te veel of helemaal geen laag. Voor niet al te grootte woonkamers zijn het prima speakers.

bedankt voor de tip,s mannen. ik zit momenteel in de lappenmand en kan even niet er op uit om te gaan luisteren.maar wil wel een afspraak maken bij multifoon om naar o.a de totem,s te gaan luisteren.

hans deze Xanadu DS 12 speakers ken ik niet dat ga ik nu opzoeken. ik zoek een speaker met een warm geluid en stevig in het laag .jazz en klassiek muziek luister ik vooral,maar ook alternative muziek,o.a cure. ze hebben ook tannoy bij mltifoon lijkt mij ook een hele mooie speaker bijvoorbeeld de glenair .

ik zoek een speaker met een warm geluid en stevig in het laag .jazz en klassiek muziek luister ik vooral,maar ook alternative muziek,o.a cure.

De Master 3...?? welliswaar een (flinke) monitor, maar deze lijkt mij wel te kunnen voldoen.

:)

Henkes, gezien je beschrijving van je smaak zou ik idd zeker de Xanadu's niet overslaan!

Groet,

azh