Jump to content

Micro

carl
 Share

Recommended Posts

Hai hearers,

Ik heb kort geleden een Micro MA 320 (min of meer) gevonden. Dat ding zag er verschrikkelijk uit, maar na openschroeven was ik wel onder de indruk. Bijvoorbeeld geen plastic, een forse motor die los in rubbers was opgehangen, een simpele maar leuke arm en een mechanisme dat erop neer kwam dat als je de arm terugzette in de armsteun de motor stopte.

Een paar vraagjes:

- is Micro eigenlijk hetzelfde als Micro Seiki. Ik had de idee dat het uit Gotenberg kwam overigens wel getest door audioscript

- is hetde moeite waard er een elementje in te bouwen en wat dan?

- er zat geen aandrijfriem bij: hoe kom ik daaraan?

Met dank,

Bedankt allebei,

Het was overigens een MR 322 via Gotenberburg verscheept naar Audioscript. Micro Seiki heb ik via audiotools gevonden. Kennelijk in handen van een koreaanse firma die de zeer dure typen nog verkoopt.

Als iemand nog iets van de MR 322 weet, graag.

PS de motor bromt een beetje wat is daar aan te doen.

• 5 years later...

Oei wel een heeel oud draadje :D

Maar toch. Net een MR-322 op de kop getikt. Volgens iemand op VA in de USA is het een OEM Pioneer en geen "echte" Micro Seiki nou ja. Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor en dat is leuk :) Simpel handmatig snaar aangedreven tafeltje met een superbe bouw- en geluidskwaliteit. De motor hangt los aan 3 bouten met rubbers ertussen. Die rubbers waren iets ingezakt waardoor de snaar tegen het 33/45 toeren schakel vorkje kwam. En de motor deed van WOOEEOOEEEOOEE :blink:

Dus de bodemplaat er onder uit gesloopt. Motor losgehaald. 3 extra rubber ringetjes ertussen gezet. Motor weer vastgezet. Nu hangt de motor weer iets hoger dus komt de snaar niet meer tegen het vorkje. Bodemplaat weglaten, gewoon de DT op 4 rubber pucks vd Gamma (7 euri) plaatsen. Dan is ie ineens muisstil en draait weer als een naaimachientje.

Zie ook:

http://members.home.nl/fmunniksma/MicroMR322.html

Ik heb hem zelf ooit ook bezeten (als 16 jarig ventje) maar na een maandje ingeruild voor een Technics DD. Ach ja als je jong bent ga je voor koel. We praten nu over rond 1977.

Heb nog ergens wel een besprekinkje liggen uit de Radio Bullitin meen ik. Werd gewoon geleverd dorr Audioscript. Ik denk dat de gelijkenis met bepaalde Pioneer modellen uit die tijd niet perse hoeft te betekeken dat het een Pioneer is. De arm is sowieso anders.

http://audio-heritage.jp/MICRO/player/mr-322.html