spido Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Mooi spul, ik begrijp alleen die S vorm niet... Recht lijkt me me stijver Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 http://www.audiosellers.nl/index.php?optio...0&Itemid=58 Hier een mooi armpje voor 850 euro Hans. Beste Hans, Features:1.Low mass slide arm tube for only 25 gram without cartridge and counter weight. 2.Carbon fiber bonded to a precision 7075 aluminum (0.005") core arm tube. 3.Low air pressure operation: (minimum requirement: 2 psi with 15 lpm). 4.Continuous VTA adjustment (range around 35MM/1.4"). 5.Manual Leveling Adjustment. 6.Accurate counter weight adjustment with a single add on weight screw for optimum performance with most cartridges. 7.Standard VTA Digital Read Out (DRO) kit. accuracy 0.01mm.repeatable 0.02mm. 8.Optional slide arm tube , for a quick convenient cartridge change. 9.Optional damping trough (see NOTE 1) 10.Optional high quality low noise level ALITA AL-15 AIR PUMP. 11.6 Month Parts and 1 Year Labor FREE WARRANTY. Let op: het luchtpompje moet je er los bij kopen ($119.75). En dan kom je er achter dat 't klereding een rotherrie produceert. Want 't is gewoon zo'n aquariumpompie voor bruissteentjes, weejjewel? Zo'n ratelend, sputterend rotkreng. Klaar b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 En dan kom je er achter dat 't klereding een rotherrie produceert. Want 't is gewoon zo'n aquariumpompie voor bruissteentjes, weejjewel? Zo'n ratelend, sputterend rotkreng. Klaar b Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Of zet hem ver weg, zodat je het niet meer hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Is dat elastiekje wel meetbaar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Is dat elastiekje wel meetbaar ? Met een blokgolf zal dat toch wel moeten lukken .... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Is dat elastiekje wel meetbaar ? Met een blokgolf zal dat toch wel moeten lukken .... ? Beste Pjotr, Blokgolven in het aquarium? Als lid van de Dierenbescherming verzet ik mij tegen dit voorstel! Een aquariumpompje kun je nog maar het beste op een spons zetten, ter ontkoppeling. En onder de lichtkap van het aquarium wordt het geluid wel redelijk gedempt. Toch gaat het pompie uit, wanneer ik wil genieten van Goede Muziek. (Goede Muziek kent immers ook Stille & Rustige Passages. Hier is Goede Muziek altijd aan te herkennen...) Maar hoe zou je demping van een tuffend luchtpompje bij zo'n hi-end draaitafel/armcombinatie moeten aanpakken? Lijkt me onmogelijk! Nee, magnetische armlagering, bijvoorbeeld, is een stuk rustiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 (Goede Muziek kent immers ook Stille & Rustige Passages. Hier is Goede Muziek altijd aan te herkennen...) En ik maar denken dat ik goede muziek luisterde mijn hele leven Ga het grof vuil maar bellen .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 (Goede Muziek kent immers ook Stille & Rustige Passages. Hier is Goede Muziek altijd aan te herkennen...) En ik maar denken dat ik goede muziek luisterde mijn hele leven Ga het grof vuil maar bellen .. Beste Rood, "Je hele leven" begint n Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 Heb altijd vernomen dat het loopwerk het belangrijkste is! Mensen die draaitafels verkopen, hebben ook proefondervindelijk ondervonden dat een beter loopwerk en iets mindere arm toch beter / interessanter presteert dan een middelmatig loopwerk en betere arm. Vinden jullie dit ook? Jazeker, loopwerk is het belangrijkste en dan de arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 Tja, wat is belangrijker? De wielen of het stuur? Het een is nutteloos zonder het ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 (Goede Muziek kent immers ook Stille & Rustige Passages. Hier is Goede Muziek altijd aan te herkennen...) En ik maar denken dat ik goede muziek luisterde mijn hele leven Ga het grof vuil maar bellen .. Beste Rood, "Je hele leven" begint n Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 Heb altijd vernomen dat het loopwerk het belangrijkste is!Mensen die draaitafels verkopen, hebben ook proefondervindelijk ondervonden dat een beter loopwerk en iets mindere arm toch beter / interessanter presteert dan een middelmatig loopwerk en betere arm. Vinden jullie dit ook? Jazeker, loopwerk is het belangrijkste en dan de arm. Nu je het vraagt denk ik dat je gelijk hebt. Ik heb m' eigen super loopwerk (sp10, zeeeer dynamisch) bij iemand anders met een niet meer dan middelmatige arm gehoord en dat klonk nog steeds erg goed, terwijl ik ooit op m'n Sony loopwerk nooit verder kwam dan een middelmatig geluid, met wat voor arm dan ook (sme etc.). Met een draaitafel als een Thorens TD160 of wat dan ook is het echt zonde van je geld om daar een hele dure arm op te zetten. Tegenwoordig kun je op Ebay leuke SP-10's of Garrard 401's of EMT's kopen. Je moet wel handig zijn en er wat van afweten. Het leuke is dan wel dat je voor een koopje (ca. 1000 Euro) iets echt goeds in huis haalt wat je nooit meer hoeft te vervangen (tenzij je een Thorens Reference of Nakamichi Dragon tegen het lijf loopt...). Met een goedkope arm is het dan nog steeds erg goed! Maar uh... Hans, heb je je FB al akoestisch ontkoppeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 Met een draaitafel als een Thorens TD160 of wat dan ook is het echt zonde van je geld om daar een hele dure arm op te zetten. In deze reeks spelers is het een goede zaak voor de 160 Super en 160 B een uitzondering te maken, dezen verdienen een betere arm, zijn hier beslist op gebouwd, zware plint, demping van het subchassis. Duur en goed worden hier weer enthousiast op Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 februari 2008 Report Share Posted 15 februari 2008 Ja, wat is nou eigenlijk "een goede arm"? Moet je daar niet meteen bij vragen: "Voor welk element?" De lichte arm die voor een hoog-compliant elementje (geringe naaldkracht) geschikt is, zal minder geschikt blijken te zijn voor een laag-compliant element (meer naaldkracht), en omgekeerd. Vlieggewicht-armen zijn vaak niet eens in staat om elementen als Ortofon SPU of Decca London uit te balanceren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 februari 2008 Report Share Posted 15 februari 2008 Natuurlijk is een goede arm waardeloos zonder een bijpassend element Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 oktober 2008 Author Report Share Posted 4 oktober 2008 Het is een fantastisch topic dit... Uiteraard draai ik nog steeds met de Transrotor 2.6, maar is de draaitafel w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Series III??? V Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 oktober 2008 Author Report Share Posted 4 oktober 2008 Hoi Roger, Dank je... Ik zie het ding alleen met een dun gebogen armpje recht heb ik hem nog niet gezien. Ken je de de series M2 toevallig ook...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 oktober 2008 Author Report Share Posted 4 oktober 2008 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 oktober 2008 Report Share Posted 4 oktober 2008 Hoi Roger, Dank je... Ik zie het ding alleen met een dun gebogen armpje recht heb ik hem nog niet gezien. Ken je de de series M2 toevallig ook...?? Hans, de Series III is een S-arm. Recht is ie nooit gemaakt en ook niet in J-vorm. Wat ik met S bedoel is de Series IIIS, met de S van Simplified. Die wordt het meest aangeboden. Hij heeft niet zo'n uitgebreide instelmogelijkheden, daarom de S. De M2 schijnt idd niet goed te zijn. Blijkbaar klrijg je de fouthoek niet goed ingesteld en zijn de lagers wat minder dan je normaal gewend bent bij SME. Maar pin me daar niet op vast. Het is info van horen zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 oktober 2008 Author Report Share Posted 4 oktober 2008 Ik heb het maar van horen zeggen maar de M2 armen hebben nog niet de mooie reputatie op weten te bouwen die overeenstemt met datgene waar SME voor staat.Bij mij ligt de draaitafel al een tijdje helemaal overhoop maar heb vanmiddag mijn beste element weer eens in de SME IV gezet en uit de M Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 misschien is dit wel een optie voor je arm. http://www.audiomods.co.uk/armkits.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 5 oktober 2008 Report Share Posted 5 oktober 2008 Iets minder bling, bling maar ziet er evenwel ook strak uit: THE CONDUCTOR betaalbare luchtgelagerde tangentiale arm Pas na deze arm gehoord te hebben, begrijpt u wat de beste "gewone " armen toch nog verkeerd doen. The Conductor speelt de plaat precies zo af als hij door de snijbijtel gemaakt is. Een goed afgestelde tangentiale arm heeft namelijk geen fouthoek. Op elke plek van de plaat is de aftasting volkomen zuiver. Bij een gewone arm geldt dit slechts voor maximaal 2 punten in de plaatgroef. The Conductor heeft geen dwarsdrukcompensatie nodig, omdat er geen "overhang " is. The Conductor zweeft op een luchtlaagje. De werking is als van een speelkaart die over een gladde tafel zweeft. Het effect is een wrijvingsloos lager. De door de plaatgroef veroorzaakte bewegingen van de naald worden niet meer verstoord door welke frictie dan ook. De klankmatige effecten zijn: een enorme resolutie, een perfecte timing tussen het linker en rechter stereokanaal, veel minder vervorming, en een hogere dynamiek. Bij luid afspelen is er veel minder akoestische terugkoppeling dan bij armen met een normaal lager. Trillingen van het audiomeubel door de bassen worden opgevangen door de luchtlaag tussen arm en cilinder. Dit geeft een enorme rust in de muziek en een optimale definitie. Kortom: het klinkt allemaal veel beter. Omdat de arm zo kort is, is The Conductor geschikt voor elk type element. Nieuwsgierig naar de prijs? Download: prijslijst. Links over The Conductor Tone Arm: http://www.soundscapehifi.com/cartridgeman-conductor.htm http://6moons.com/audioreviews/conductor/conductor.html http://www.soundfountain.com/amb/ttrabco.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 oktober 2008 Author Report Share Posted 5 oktober 2008 misschien is dit wel een optie voor je arm. Geweldig... Ik lees dat hij beter zou zijn dan een Nima... Laat ik nou de egenschappen van een Nima niet kennen... Iets minder bling, bling maar ziet er evenwel ook strak uit: THE CONDUCTOR betaalbare luchtgelagerde tangentiale arm Pas na deze arm gehoord te hebben, begrijpt u wat de beste "gewone " armen toch nog verkeerd doen. The Conductor speelt de plaat precies zo af als hij door de snijbijtel gemaakt is. Een goed afgestelde tangentiale arm heeft namelijk geen fouthoek. Op elke plek van de plaat is de aftasting volkomen zuiver. Bij een gewone arm geldt dit slechts voor maximaal 2 punten in de plaatgroef. The Conductor heeft geen dwarsdrukcompensatie nodig, omdat er geen "overhang " is. The Conductor zweeft op een luchtlaagje. De werking is als van een speelkaart die over een gladde tafel zweeft. Het effect is een wrijvingsloos lager. De door de plaatgroef veroorzaakte bewegingen van de naald worden niet meer verstoord door welke frictie dan ook. De klankmatige effecten zijn: een enorme resolutie, een perfecte timing tussen het linker en rechter stereokanaal, veel minder vervorming, en een hogere dynamiek. Bij luid afspelen is er veel minder akoestische terugkoppeling dan bij armen met een normaal lager. Trillingen van het audiomeubel door de bassen worden opgevangen door de luchtlaag tussen arm en cilinder. Dit geeft een enorme rust in de muziek en een optimale definitie. Kortom: het klinkt allemaal veel beter. Omdat de arm zo kort is, is The Conductor geschikt voor elk type element. Nieuwsgierig naar de prijs? Download: prijslijst. Links over The Conductor Tone Arm: http://www.soundscapehifi.com/cartridgeman-conductor.htm http://6moons.com/audioreviews/conductor/conductor.html http://www.soundfountain.com/amb/ttrabco.html Op zich ook mooi, maar al die onderdeeltjes... resoneert dat niet als de hel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts