WanFie Posted 20 november 2008 Author Report Share Posted 20 november 2008 Tja... alles kan altijd beter. Ik heb voorlopig een Ace.... met mijn oude platen vind ik een beter element wat risicovol, de vraag is nou of ik perse een Transrotor 3500 hiervoor nodig heb.?? En stel dat ik ooit een beter element koop zal het nooit een element van meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
donic Posted 20 november 2008 Report Share Posted 20 november 2008 Over het algemeen wordt het verschil na de overstap naar een SME3500 omschreven als preciezer in het laag, rustiger, gemakkelijker. Maar de eigenlijke vraag die je stelt is "Hoe nuttig is het om de arm te verbeteren als ik een element tot ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2008 Author Report Share Posted 22 november 2008 Over het algemeen wordt het verschil na de overstap naar een SME3500 omschreven als preciezer in het laag, rustiger, gemakkelijker.Maar de eigenlijke vraag die je stelt is "Hoe nuttig is het om de arm te verbeteren als ik een element tot ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2008 Author Report Share Posted 22 november 2008 Als hij echt zo goed is dan komt mijn, eenpuntsgelagerde en stijve, Graham 2.2 in de verkoop. Denk je, dat ik die kan betalen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 22 november 2008 Report Share Posted 22 november 2008 Eigenlijk is er niks stijver dan een eenpunts gelagerde arm. Ja. Behalve in de BIAS! Staat het nimmer stil!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 december 2008 Author Report Share Posted 3 december 2008 Hans wacht het tangentiale armverhaal af en kom dan eens kijken of het wat voor je is.Stuk goedkoper dan de SME. Hoi Ruud, je bent niet de enige die me zo'n tangentiaal aanraadt, maar ik blijf een beetje wantrouwig betreffende de enorm resonantiegevoelige constructies. Eigenlijk is er niks stijver dan een eenpunts gelagerde arm. Tja... de kogel is door de kerk... nu nog zien hem werkend te krijgen. Het is toch zo'n ding geworden waar ik erg wantrouwig tegenover sta.. Een luchtgelagerde tangentiaal arm. Ik wou zelf eens ervaren wat er zoveel beter is aan zo'n arm. Het is in elk geval een zeer zeldzame arm, hij wordt nog steeds gemaakt en er word zeer positief over geschreven. Het is dus de Eminent ET 2.5 geworden, met twee (magnesium)armen en drie luchtpompen (orginele 60Hz en twee Wisa's), waar ik er van elk maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Mooi ding! Wij wachten natuurlijk op hoe het bevalt... Bovendien is er makkelijk een armboard voor te maken (plasmasnijden, schuren en poetsen). Makkelijk, tuurlijk, plasmasnijden doe ik ook altijd even voor het slapengaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Da's een mooi, maar prijzig armpje Hans. Ik hoop voor je dat het gaat bevallen. Waar ga je de pomp plaatsen, een verdieping lager, of neem je dat geluid voor lief erbij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 december 2008 Author Report Share Posted 3 december 2008 Mooi ding! Wij wachten natuurlijk op hoe het bevalt... Bovendien is er makkelijk een armboard voor te maken (plasmasnijden, schuren en poetsen). Makkelijk, tuurlijk, plasmasnijden doe ik ook altijd even voor het slapengaan Tja... dat is het voordeel wanneer je bij een machinefabriek werkt. CNC-plasma zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 december 2008 Author Report Share Posted 3 december 2008 Da's een mooi, maar prijzig armpje Hans. Ik hoop voor je dat het gaat bevallen. Waar ga je de pomp plaatsen, een verdieping lager, of neem je dat geluid voor lief erbij? Ik pomp gewoon een skippy bal vol en kan de hele avond draaien... Prijzig viel nogal mee.. hij is natuurlijk niet nieuw... Ik vind de prijzen op de Eminentsite wel een beetje extreem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Ziet er mooi uit Hans. Woensdag klaar? Ga ik wel vanuit Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 december 2008 Author Report Share Posted 4 december 2008 Ziet er mooi uit Hans. Woensdag klaar? Ga ik wel vanuit Reken daar maar niet op... Wanneer ik het in Kerstvakantie klaar krijg valt het al niet tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 december 2008 Author Report Share Posted 4 december 2008 Gefeliciteerd met de nieuwe arm, ziet er zeer interessant uit.Ik neem aan dat je hem gaat monteren als tweede (of eerste, natuurlijk) arm en dat de Rega ook zijn plaatsje behoudt? Volgens mij beschik je over de ware "Fat Bob Spirit" Eerst erbij, wanneer ik er mee tevreden ben gaat de Rega eraf. Een element is voorlopig voldoende. Bij de arm kreeg ik ook nog een Audio Technica element. Een mooi ding om mee proef te draaien. Wanneer het allemaal niet klinkt of werkt zoals ik hoop, dan gaat de Eminent weer in de verkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 december 2008 Report Share Posted 4 december 2008 Eindelijk weer eens een mooi experiment. Zal het met interesse volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 december 2008 Author Report Share Posted 6 december 2008 Eindelijk weer eens een mooi experiment. Zal het met interesse volgen. Ik heb er zelfs een nieuw topic voor geopend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 december 2008 Author Report Share Posted 6 december 2008 Helaas geen enkele ervaring met lucht maar wel zeer belangstellend; ik hoop dat je het vervolg hear met een flinke hoeveelheid foto's documenteert. PS de stevigheid/stijfheid van het armboard kan niet hoog genoeg; vooral niet bezuinigen op de dikte. Ik heb wel eens een board gemonteerd van 10mm dik perspex en dat vond ik niks. Mogelijk is de stijfheid van het armboard bij een luchtgelagerde arm minder kritisch ( ) maar ik zou voor het maximaal haalbare gaan. Ook meegenomen naar het andere topic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 december 2008 Report Share Posted 7 december 2008 Hans wacht het tangentiale armverhaal af en kom dan eens kijken of het wat voor je is. Stuk goedkoper dan de SME. Hoi Ruud, je bent niet de enige die me zo'n tangentiaal aanraadt, maar ik blijf een beetje wantrouwig betreffende de enorm resonantiegevoelige constructies. Eigenlijk is er niks stijver dan een eenpunts gelagerde arm. Gisteravond is deze arm gemonteerd op de Micro Seiki BL71. Degene die hem heeft geplaatst speelt met een Goldmund T-3 In een vergelijking is de Terminator de duidelijk meerdere van de veel duurdere T-3 (die nota bene nog eens in een veel beter loopwerk zit) De eigenaar daarvan heeft inmiddels ook de Terminator besteld. De luchtbuffer voor deze arm is een simpele 5 liter jerrycan. Alleen vraag ik me af of er iets tegen het vocht, wat onherroepelijk in de jerrycan komt, gedaan moet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2008 Author Report Share Posted 8 december 2008 Alleen vraag ik me af of er iets tegen het vocht, wat onherroepelijk in de jerrycan komt, gedaan moet worden. Aftapkraantje...?? Festo en andere persluchtleveranciers hebben automatische condensaftappen. maar of dat nou nodig is..?? Die hebben ook waterafscheiders en luchtfilters. Ik ga hier eens in het magazijn kijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 december 2008 Report Share Posted 8 december 2008 Alleen vraag ik me af of er iets tegen het vocht, wat onherroepelijk in de jerrycan komt, gedaan moet worden. Aftapkraantje...?? Festo en andere persluchtleveranciers hebben automatische condensaftappen. maar of dat nou nodig is..?? Die hebben ook waterafscheiders en luchtfilters. Ik ga hier eens in het magazijn kijken... Ik bedoelde eigenlijk meer de lucht die naar de arm gevoerd wordt. Die heeft uiteraard hetzelfde vochtpercentage als in de woning, zou je dat kunnen voorkomen met een waterafscheider? Dus puur droge lucht in de jerrycan. Inmiddels de Graham 2.2 te koop aangeboden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 8 december 2008 Report Share Posted 8 december 2008 Alleen vraag ik me af of er iets tegen het vocht, wat onherroepelijk in de jerrycan komt, gedaan moet worden. Aftapkraantje...?? Festo en andere persluchtleveranciers hebben automatische condensaftappen. maar of dat nou nodig is..?? Die hebben ook waterafscheiders en luchtfilters. Ik ga hier eens in het magazijn kijken... In dat magazijn vind je beslist een waterscheiding filter. Dat is een doorzichtige kom met daarin een sinterbrons buisje. De lucht wordt aangezogen door het buisje en dit sinterbronzen ding houdt het water tegen en de lucht niet. Houdt er echter rekening mee dat dit sinterbronzen buisje van tijd tot tijd gereinigd moet worden ( eruit halen en met perslucht doorblazen. Op elke airbrush pomp bijvoorbeeld zit ook zo`n waterscheiding filtertje, voor ons gebruik is deze groot genoeg. Als buffertank kan ik je de Pvc-buis aanbevelen. Vul je buis met een zeer poreus schuim oid. en lijm de uiteinden zeer zorgvuldig met een daar voor in de handel zijnde afsluitkap. De "vulling" maakt de lucht in de tank nu een fors stuk rustiger! Gebruik de voorgeschreven PVC-lijm. Smeer het lijmvlak royaal in en druk de kap over de buis draai de kap tov. de buis even naar links en daarna naar rechts. Doe ook zo de tweede kap . Zet vervolgens je luchtpompje op Zuigen (i.p.v. van blazen) Ga nu met het royaal in de lijm gedoopte kwastje langs de lijm naad ( niet overdrijven a.u.b. ) je zal zien dat er lijm in de lijmnaad gezogen zal worden dit nu verzekert je van een perfect afgesloten lijmnaad! Een simpele oplossing welke je niet de kop kan kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2008 Author Report Share Posted 8 december 2008 Ik bedoelde eigenlijk meer de lucht die naar de arm gevoerd wordt. Die heeft uiteraard hetzelfde vochtpercentage als in de woning, zou je dat kunnen voorkomen met een waterafscheider? Dus puur droge lucht in de jerrycan. Inmiddels de Graham 2.2 te koop aangeboden... Wanneer je een waterafscheider tussen de pomp en de tank zet, ben je het meeste water wel kwijt. Op je tank kun je dan nog een condensaftap maken. Eventueel een automatische. maar ik denk dat het met dat water wel meevalt. Bij een compressor heb je nogal wat temperatuurverhoging en een veel hogere druk daar is het echt wel nodig. dat aquariumfiltertje is mi echt ongeschikt als waterafscheider. dat kan er immers niet uit... het is een gesloten buisje met filtermateriaal. @ kikkervisje, Heb m'n antwoord verwerkt in een berichtje in het andere topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2008 Report Share Posted 8 december 2008 Inmiddels de Graham 2.2 te koop aangeboden... Ik zoek al een tijdje een losse ceramic armwand Ruud. Hoeveel moet die Grgam kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 december 2008 Report Share Posted 8 december 2008 Inmiddels de Graham 2.2 te koop aangeboden... Ik zoek al een tijdje een losse ceramic armwand Ruud. Hoeveel moet die Graham kosten? Zie advertentie op hifi.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 december 2008 Report Share Posted 9 december 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 9 december 2008 Report Share Posted 9 december 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts