Jump to content

Armen

WanFie
 Share

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen:

AVPIJMW9_LG.jpg

en

jmw9sig.jpg

Dus tussen een JMW-9 en een JMW-9 signuture, ik weet wat er op de site van VPI staat maar zit er ook klankmatig een verschil tussen? Heeft iemand bijde armen wel eens kunnen vergelijken?

Guest kikkervisje

AVPIJMW9_LG.jpg

en

jmw9sig.jpg

Dus tussen een JMW-9 en een JMW-9 signuture, ik weet wat er op de site van VPI staat maar zit er ook klankmatig een verschil tussen? Heeft iemand bijde armen wel eens kunnen vergelijken?

Er zal een behoorlijk gewicht verschil zitten tussen deze 2 armen.

Mijn ervaring met deze arm is dat het niet of nauwelijks stil te krijgen is het is mij daarom ook een raadsel waarom er zo lovend over deze armen geschreven word.

(...) De doos van mijn arm, met de luchtverzorging (denk ik)... (...) :)

Beste Hans,

Wat handig, zeg, dat je de luchtdruk aan het begin van het slangetje kunt vergelijken met de luchtdruk aan het eind van het slangetje! Daar h

AVPIJMW9_LG.jpg

en

jmw9sig.jpg

Mijn ervaring met deze arm is dat het niet of nauwelijks stil te krijgen is het is mij daarom ook een raadsel waarom er zo lovend over deze armen geschreven word.

Dat de VPI JMW armen niet of nauwelijks stil te krijgen zijn ligt niet aan die armen, maar aan de persoon die ze niet af kan stellen.

Ik heb al heel wat van die armen afgesteld, zowel de 9 als de 9 sig. en de 10(.5(i)) en 12.(5)(7) en allemaal zelfs stiller gekregen dan wat ik met welke SME arm ooit heb gezien(op een scoop)/ gehoord.

Het verschil tussen de 9 en de 9 sig. is dat de sig. nog wat rustiger klinkt dan de gewone 9. Je moet alleen niet die mislukte dwarsdrukcompensatie van de sig. gebruiken. Dan is de arm idd niet stil te krijgen.

De dwarsdruk moet je gewoon dmv twisten van de draadjes van de arm naar de stekkeraansluiting instellen.

Op de plaatjes staan overigens het eerste model JMW-9 en het laatste model JMW-9 sig. De nieuwere gewone 9 hebben ook zo'n lager hangend contragewicht als wat de sig. hier op het plaatje heeft.

De 9 sig. is wel iets beter dan de gewone 9, maar komt nog niet in de buurt van de 10.5. Zeker de nieuwste 10.5i is echt een stuk beter nog dan de 9 en 9 sig.

(...) De dwarsdruk moet je gewoon dmv twisten van de draadjes van de arm naar de stekkeraansluiting instellen.(...)

Beste Miracle,

Met "dwarsdruk instellen" bedoel je de "dwarskracht (= skating) instellen"?

Of eigenlijk: de compensatie daarvan?

Het instellen daarvan met behulp van getwiste signaaldraadjes vind ik maar een primitieve en onbeholpen techniek.

Eigenlijk vergroot men daarmee hoofdzakelijk de horizontale draaiweerstand van de arm.

Vrijwel elke Japanse middle-of-the-road arm uit de jaren 70 had een betere oplossing voor dit "probleem": een eenvoudig spanveertje aan het draaipunt van de arm. Volstrekt torsieloos, zonder invloed op het draaimoment.

Nadeel van de getwiste signaaldraadjes is ook dat de draaiweerstand toeneemt naarmate de arm verder naar het midden van de plaat komt, terwijl die weerstand dan juist zou moeten afnemen: evenredig aan de afname van de dwarskracht.

Guest kikkervisje

AVPIJMW9_LG.jpg

en

jmw9sig.jpg

Dat de VPI JMW armen niet of nauwelijks stil te krijgen zijn ligt niet aan die armen, maar aan de persoon die ze niet af kan stellen.

Ik heb al heel wat van die armen afgesteld, zowel de 9 als de 9 sig. en de 10(.5(i)) en 12.(5)(7) en allemaal zelfs stiller gekregen dan wat ik met welke SME arm ooit heb gezien(op een scoop)/ gehoord.

Het verschil tussen de 9 en de 9 sig. is dat de sig. nog wat rustiger klinkt dan de gewone 9. Je moet alleen niet die mislukte dwarsdrukcompensatie van de sig. gebruiken. Dan is de arm idd niet stil te krijgen.

De dwarsdruk moet je gewoon dmv twisten van de draadjes van de arm naar de stekkeraansluiting instellen.

Op de plaatjes staan overigens het eerste model JMW-9 en het laatste model JMW-9 sig. De nieuwere gewone 9 hebben ook zo'n lager hangend contragewicht als wat de sig. hier op het plaatje heeft.

De 9 sig. is wel iets beter dan de gewone 9, maar komt nog niet in de buurt van de 10.5. Zeker de nieuwste 10.5i is echt een stuk beter nog dan de 9 en 9 sig.

Die draadjes twist truc heb je dat ook ooit op de scoop gezien?

Een scoop geeft slechts een heel grof beeld van armresonantie: het laat alleen de "resultante" zien.

Het resultaat van een optel- en aftreksom van de diverse componenten (frequenties/amplituden) daarvan, dus.

Het zou veel beter zijn een spectrumanalyse* van de armresonantie te maken.

Of n

3744_AS-18%20zonder%20tank.jpg

Prijs inclusief 19% BTW: 99,-

Technische gegevens van de HBM AS-18A Airbrush Compressor:

Motorvermogen: 1/5 Pk. ( 150 Watt. )

Voltage: 220 - 240 Volt. ( 50 Hz. )

Capaciteit: 23 Liter per minuut.

Automatisch afslag begint op 2,8bar stopt op 4 bar.

Instelbare werkdruk van 0,2 - 6 Bar.

Afmetingen: 254x135x170 mm.

Verpakkingsafmetingen: 27x15x20 cm.

Geleverd inclusief 1,9 meter snoer.

Gewicht: Ca. 5 Kilogram.

Olieloze compressor.

Inclusief drukregelaar met waterafscheider en manometer.

Machine maakt erg weinig geluid dus ook prima

binnenshuis te gebruiken!!

Gekeurd volgens CE, GS, ETL, CETL, ROHS.

Vraag me af of deze geschikt zou zijn.

Je zult hem hoe dan ook, buiten de luisterruimte moeten zetten... Zoiets maakt al gauw veel te veel lawaai.

Een ander idee is de compressor van 'n koelkast. Maar daar heb ik geen technische gegevens van.

Overigens is elke compressor geschikt. Alleen een reduceerventiel naar ca 0,2 bar er tussen.

Wanneer je een tank van b.v. 20 ltr vult met lucht van 8 bar, komt er 800 ltr lucht van 0,2 bar uit.

Zo'n arm verbruikt ongeveer 2,5 l/min. M.a.w. je kunt dan 320 min offetewel ruim 5 uur mee draaien zonder compressor geluid.

:)

Dat idee van die skippybal was dus zo gek nog niet!

Dat idee is niet onaardig (al zeg ik 't zelf.) , maar een Skippybal op 8 bar gaat je echt niet lukken. Bij 0,2 bar vond ik het al tijd om te stoppen.

Bij 8 bar, heb je 40x zoveel inhoud.

Misschien dat het met een vrachtwagenluchtveer lukt.

Waarom bel je niet een industriele gasleverancier of een duikclub voor een (afgekeurde) fles die flessen gaan min tot 200 bar als het een nieuwe is ,8 bar in een oude lukt zeker en een standaard duikfles is al 12 liter qua inhoud , wel een mooi ding die arm trouwens

Leuke suggestie!

Waarom bel je niet een industriele gasleverancier of een duikclub voor een (afgekeurde) fles die flessen gaan min tot 200 bar als het een nieuwe is ,8 bar in een oude lukt zeker en een standaard duikfles is al 12 liter qua inhoud , wel een mooi ding die arm trouwens

Je kunt bij zo'n arm uit twee mogelijkheden kiezen..

1. een lagedrukpomp die altijd loopt.

2. een compressor die een vat vult waaruit je de benodigde lucht (gereduceerd) tapt.

Een duikfles of ander drukvat heb je alleen bij mogelijkheid 2 nodig.

Voor 1 is alleen een tankje nodig om het trillen van de lucht te dempen.

Omdat de druk zo laag is, is een Colafles of een stukje rioolbuis al voldoende.

Je kunt bij zo'n arm uit twee mogelijkheden kiezen..

1. een lagedrukpomp die altijd loopt.

2. een compressor die een vat vult waaruit je de benodigde lucht (gereduceerd) tapt.

Een duikfles of ander drukvat heb je alleen bij mogelijkheid 2 nodig.

Voor 1 is alleen een tankje nodig om het trillen van de lucht te dempen.

Omdat de druk zo laag is, is een Colafles of een stukje rioolbuis al voldoende.

Ik heb in het verleden een oude LPG tank gebruikt van 120L als je die op 8 bar zet kan je bijna een week draaien zonder pomp.

Deze tanken kan je vaak voor weinig geld bij de slop ophalen je mag tegenwoordig geen gebruikte tank meer in je auto plaatsen dus dan zijn ze niets meer waard.

Groetjes George

Ik heb een 9 inch scoutmastersign. arm en ik draai ook zonder die dwarsdrukcomp. een beetje frummel oplossing vind ik het , ik mis het ook niet moet ik zeggen, ben wel benieuwd (soms) of een draaitafel upgrade nog veel meer zou opleveren , maar ik ben op het moment al erg tevreden :rolleyes: gelukkig

Ik neem aan dat jouw draaitavel een scoutmaster is? Want volgens mij is een scoutmaster een draaitavel en een een 9 jmw signature een arm. voor als je wat anders zoekt, ik weet nog een HRX demo model te koop staan voor

Ik heb een 9 inch scoutmastersign. arm en ik draai ook zonder die dwarsdrukcomp. een beetje frummel oplossing vind ik het , ik mis het ook niet moet ik zeggen, ben wel benieuwd (soms) of een draaitafel upgrade nog veel meer zou opleveren , maar ik ben op het moment al erg tevreden :rolleyes: gelukkig

Ik neem aan dat jouw draaitavel een scoutmaster is? Want volgens mij is een scoutmaster een draaitavel en een een 9 jmw signature een arm. voor als je wat anders zoekt, ik weet nog een HRX demo model te koop staan voor

Guest kikkervisje

[quote name='andromedaaudiodesign' post='329575' date='18 Dec 2008, 17:10:08'

Te duur, maar zeker een candidaat , ik heb inderdaad een Scoutmastersign en ik heb al een paar veel duurdere tafels horen spelen en ik had niet echt het gevoel dat ik heel veel mis, die aries 3 met een 10,5 arm bijv lijkt me ook een topper voor het geld , ik koop er nog wel een toerentalreg. bij denk ik dat schijnt uit te maken.

taVel?

ssmrim2small.jpg

Misschien eerst eens dit ding naast je taveltje proberen.

sds.gif

Eventueel i.c.m. de SDS motorsturing.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen m.b.t. de rimdrive.

Ja daar ben ik ook zeker benieuwd naar , maar aan de andere kant , kan ik misschien beter het hele zaakje tzt inruilen voor een Aries of HRX met al die onderdelen er los bij kopen ben ik misschien meer kwijt en met een aries heb je ook meer andere techniek erbij , zoals acryl /aluminium taVel :D ipv mdf /staalplaat vd SC

Guest kikkervisje
Ja daar ben ik ook zeker benieuwd naar , maar aan de andere kant , kan ik misschien beter het hele zaakje tzt inruilen voor een Aries of HRX met al die onderdelen er los bij kopen ben ik misschien meer kwijt en met een aries heb je ook meer andere techniek erbij , zoals acryl /aluminium taVel :D ipv mdf /staalplaat vd SC

Luisteren doe je toch met je oren en niet met de ogen.

Zo`n ding te leen vragen moet toch geen probleem zijn.