Jump to content

SHM-CD iemand ervaring mee ?

Rood
 Share

Recommended Posts

Moet toegeven dat ik niet wist waarover je het hebt.

http://www.hifi.nl/artikel/1921/SHM-CD:_geluidsdrager.html

Het is een gewone CD maar dan van een ander materiaal gemaakt (super high material).

Volgens de recensie klinkt het beter.

ALS het veel langer meegaat, minder gevoelig voor krassen is, etc. dan kan ik niet wachten totdat ze CD-R's maken van dit materiaal.

Is het niet een CD die gewoon volgens de norm gemaakt is...

Dus niet:

1. te dun.

2. van slecht polycarbonaat of nog erger.

3. geproduceerd zonder een fatsoenlijke kwaliteitscontrole

4. een rotte opname als basis genomen

5. een versleten matrijs gebruikt

6. een copierbeveiliging gebruikt

7. enz...

:(

• 2 weeks later...

Hier ook een en ander te koop.

http://www.cdjapan.co.jp/search.html?type=...amp;word=shm-cd

Met huidige $ koers zou het wel eens gunstiger kunnen uitvallen dan lokale platenboer.

Heb er 2 keer wat gekocht, vooral met Paypal een eitje en goede kwaliteit service

Ik heb er van de week een aangeschaft .

Via een ander forum bij iemand geweest die een gewone CD en een SHM CD heeft geananlyseerd .

Ben zelf totaal geen techneut maar wat er op de schijf staat is precies hetzelfde . Geen afwijkend bitje dus .

Of het gehoormatig verschil maakt ben ik nog niet uit : mijn eindversterker is terug maar de bottleneck is en blijft mijn stroomvoorziening qua groep : die blijft er een beetje uitklappen .

Daarover binnenkort meer in het desbetreffende topic .

Hiet het topic over de SHM CD :

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=11524.0

Nogmaals : binnenkort ga ik toch eens goed luisteren als het lukt .

Vrouwlief mag dan mij blind laten luisteren en zij mag kiezen en ik mag raden .

Het zou ook eens interessant zijn om niet de bits te vergelijken nadat de cd's zijn gekopieerd naar hard-disk. Je luistert immers real time.

Wat m.i. vergeleken moet worden is het signaal direct uit de leeskop van de cd-speler. Nog voor de DAC.

Dan heb je eventuele jitter-verschijnselen te pakken. Die worden nu "genegeerd". Dus is er "geen verschil".

Let op, ik zeg niet dat er wel verschillen zijn, ik ben alleen nieuwsgierig naar eventuele meetbare verschillen.

SHM-CD, ik ben er nog niet helemaal van overtuigd hoor.. Heb een cd bij CDJapan besteld, maar kan er geen gat van in de lucht springen. Hij klinkt wel anders, dat wel, maar vind het op mijn set minimaal, terwijl ik normaal gesproken geen moeite heb verschillen te onderscheiden.

Heb er op het HT forum een topic over geopend:

Topic SHM-CD

Ik heb er van de week een aangeschaft .

Via een ander forum bij iemand geweest die een gewone CD en een SHM CD heeft geananlyseerd .

Ben zelf totaal geen techneut maar wat er op de schijf staat is precies hetzelfde . Geen afwijkend bitje dus .

Of het gehoormatig verschil maakt ben ik nog niet uit : mijn eindversterker is terug maar de bottleneck is en blijft mijn stroomvoorziening qua groep : die blijft er een beetje uitklappen .

Daarover binnenkort meer in het desbetreffende topic .

Heb je niet bij J. geluisterd? Ik weet dat J. het zelf niet belangrijk vindt om te luisteren maar jij neem ik aan wel.

Nee niet geluisterd .

Vond en vind ik ook geen probleem omdat we hadden afgesproken dat hij de meting zou doen .

Luisteren doe ik binnenkort zelf uitgebreid .