Haudio Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 http://www.audioselectief.nl/fotoalbum/Testjabn.html Is hier te lezen MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 http://www.audioselectief.nl/fotoalbum/Testjabn.html Is hier te lezen MvG, Haudio Henk link doet het niet..... (en ik heb al het e.e.a. geprobeert) Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Klik op de link en dan zie ik twee pijltjes staan . Als ik op het pijltje wat naar rechts wijst klik komt er een pagina met text Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 http://www.audioselectief.nl/fotoalbum/Testjabn.html Is hier te lezen MvG, Haudio Komt het element van bij Link-Audio uit Rotselaar (Wim)? Komen mijn luidsprekers van Henk! Een JA heeft in Antwerpen een blijvende indruk nagelaten toen ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Mooie recensie Henk, gefeliciteerd. Alleen zo jammer dat het grootste deel van de text NIETS met het element van doen heeft. Beetje langdradig. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 februari 2008 Author Report Share Posted 11 februari 2008 http://www.audioselectief.nl/fotoalbum/Testjabn.html Is hier te lezen MvG, Haudio Henk link doet het niet..... (en ik heb al het e.e.a. geprobeert) Groet, Jack Ha die Jack, Gewoon op de link klikken, dan op het ''home'' teken , daarna kun je met de pijlen naar achteren of daarna naar voren. MvG, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 http://www.audioselectief.nl/fotoalbum/Testjabn.htmlHenk link doet het niet..... (en ik heb al het e.e.a. geprobeert) Ha die Jack, Gewoon op de link klikken, dan op het ''home'' teken , daarna kun je met de pijlen naar achteren of daarna naar voren. MvG, Henk Hij doet het nu prima! Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Erg mooi verhaal over een dito element. Wel grappig dat de Phono 2 nog meer moois uit dit element weet te toveren dan de Phono 1. Dat maakt me wel nieuwsgierig of dat ook geldt voor m'n Lyra bijv. (of geldt dit echt alleen voor elementen duurder dan 800 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Erg mooi verhaal over een dito element. Wel grappig dat de Phono 2 nog meer moois uit dit element weet te toveren dan de Phono 1. Dat maakt me wel nieuwsgierig of dat ook geldt voor m'n Lyra bijv. (of geldt dit echt alleen voor elementen duurder dan 800 euro). Ik ga meer de kant van Miracle op: het is een erg lang(dradig) verhaal met maar weinig erg zinvolle informatie of goede klankbeschrijvingen. En....... zoals als zo vaak hier gesteld: prijs en prestatie hebben maar betrekkelijk weinig met elkaar te maken. "Duurder is niet altijd beter" is het meest voorkomende zinnetje op alle audiofora. Er is geen excuus voor een versterkertje dat een prijskaartje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 (...) Er is geen excuus voor een versterkertje dat een prijskaartje van €10.000 draagt. Beste Kraus, Ja, laten wij ethisch zijn! Moralistisch, zelfs! Laten wij het erover eens zijn dat een versterkertje van €10.000 zichzelf veroordeelt. Immers: een eerlijk mens zou zelfs niet in st Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Recencies zijn ter lering en ter vermaak. Voor een beginner is dit prima leesvoer met prima foto's en voor een gevorderden is het wat karig (want die weten al veel) en voor een gemiddelde is het gewoon leuk om te lezen. Ik vond het leuk om te lezen in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Heb deze recensie niet een.... maar 2x gelezen. Vond de uitleg over inspelen van een element goed, ook ik vind de Phono 2 beter dan de 1. Kan me niet helemaal vinden met Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Je zult verbaast zijn, wat b.v. zo' n Benz "elementje" van 580 euri' s presteert met een m.i. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Je zult verbaast zijn, wat b.v. zo' n Benz "elementje" van 580 euri' s presteert met een m.i. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Leg eens uit betere interlink tussen arm en phonotrap. Kan je die verwisselen of doel je op een gehele nieuwe armbekabeling? Gr Stef Ha die Stef, Ik doel hiermee op een interlink tussen arm en phonotrap. Tussen phonotrap en versterker hangt natuurlijk al de KS1030 van Kimber waarmee ik tevreden mee ben, het signaal wat uit vanaf de arm komt is natuurlijk net zo belangrijk. Audiofreak heeft positieve ervaring met een Kimber Tak geloof ik. Deze heb ik ook al een tijdje in mijn achterhoofd om eens te uit te proberen. Maar een Phono 2 zou misschien nog wel eens een grotere stap kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Gaat eigenlijk meer over Henk zelf dan over JA. Maar dat mag de pret niet drukken. Erg leuk verhaal om te kezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 ......... dat mag de pret niet drukken. Erg leuk verhaal om te kezen. Ik heb het artikel natuurlijk gelijk herlezen, en inderdaad............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Gerald, de phono 2 stuurde in Antwerpen een Jan Allaerts op een Bellavista PU, Bluenote amp en de Reala luidsprekers. Waarschijnlijk is er veel meer uit te halen maar ik vond dit toen zeer zeer zeer mooi en zal het voor altijd onthouden.Leg eens uit betere interlink tussen arm en phonotrap. Kan je die verwisselen of doel je op een gehele nieuwe armbekabeling? Gr Stef Ja, die staat ook nog steeds in mijn geheugen gegrift! Alles met Kimber bekabeld, een bloedheet hotel met veel herrie alom en dan de rust in die Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Vakmanschap is meesterschap! "Henk neemt alle tijd". Ja, ja... Maar als 't echt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 februari 2008 Report Share Posted 16 februari 2008 Leg eens uit betere interlink tussen arm en phonotrap. Kan je die verwisselen of doel je op een gehele nieuwe armbekabeling? Gr Stef Ha die Stef, Ik doel hiermee op een interlink tussen arm en phonotrap. Tussen phonotrap en versterker hangt natuurlijk al de KS1030 van Kimber waarmee ik tevreden mee ben, het signaal wat uit vanaf de arm komt is natuurlijk net zo belangrijk. Audiofreak heeft positieve ervaring met een Kimber Tak geloof ik. Deze heb ik ook al een tijdje in mijn achterhoofd om eens te uit te proberen. Maar een Phono 2 zou misschien nog wel eens een grotere stap kunnen zijn. Hoi Gerald, Ik lees het nu eigenlijk pas en reageer toch maar even. Die ervaring heb ik zeker met de Kimber TAK-AG in cinch uitvoering met nextgen pluggen. Ik heb momenteel ook te leen een Kimber TAK-CU in XRL uitvoering. Deze is ook mooi, maar ik vind de AG uitvoering mooier. Ik zou eens met mijn Kimber TAK-AG eens langs kunnen komen bij je en het samen uit proberen. Dan moet wel je toonarm een SME plug hebben (dinplug), anders gaat het niet. Helaas bij mij gaat het even niet, want mijn draaitafel gebeuren staat op een heel laag pitje nu voor even, daar mijn armbekabeling echt kaduuk is. Ben nu aan het sparen voor een nieuwe SME arm, maar dat kan nog wel een jaar duren voor het weer allemaal speelt. Natuurlijk heb ik overwogen en uitgeprobeerd om iets te re-wiren of met XRL aan te sluiten, maar het zijn eigenlijk van die halfbakken oplossingen, die tijdelijk best werken, maar op langer termijn niet DE oplossing is. En omdat mijn JA element het beste verdient vind ikzelf, maar zelf ook weer jaren wilt genieten probleemloos, kies ik nu ervoor om dan het maar in ene goed te gaan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 februari 2008 Report Share Posted 16 februari 2008 Leg eens uit betere interlink tussen arm en phonotrap. Kan je die verwisselen of doel je op een gehele nieuwe armbekabeling? Gr Stef Ha die Stef, Ik doel hiermee op een interlink tussen arm en phonotrap. Tussen phonotrap en versterker hangt natuurlijk al de KS1030 van Kimber waarmee ik tevreden mee ben, het signaal wat uit vanaf de arm komt is natuurlijk net zo belangrijk. Audiofreak heeft positieve ervaring met een Kimber Tak geloof ik. Deze heb ik ook al een tijdje in mijn achterhoofd om eens te uit te proberen. Maar een Phono 2 zou misschien nog wel eens een grotere stap kunnen zijn. Gerald, ik druk mij niet goed uit. Bij je Borghese arm, kun je de externe kabel in- en uitpluggen (van de interne kabel) als ik het goed begrijp. Het is geen 1 enkele bedrading van headshell tot aan de phonoamp zoals bij bvb een rega. Wist niet dat je die mogelijkheid had. En ja je KS1030 hangt tussen phonotrap en amp h Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 februari 2008 Report Share Posted 16 februari 2008 Leg eens uit betere interlink tussen arm en phonotrap. Kan je die verwisselen of doel je op een gehele nieuwe armbekabeling? Gr Stef Ha die Stef, Ik doel hiermee op een interlink tussen arm en phonotrap. Tussen phonotrap en versterker hangt natuurlijk al de KS1030 van Kimber waarmee ik tevreden mee ben, het signaal wat uit vanaf de arm komt is natuurlijk net zo belangrijk. Audiofreak heeft positieve ervaring met een Kimber Tak geloof ik. Deze heb ik ook al een tijdje in mijn achterhoofd om eens te uit te proberen. Maar een Phono 2 zou misschien nog wel eens een grotere stap kunnen zijn. Hoi Gerald, Ik lees het nu eigenlijk pas en reageer toch maar even. Die ervaring heb ik zeker met de Kimber TAK-AG in cinch uitvoering met nextgen pluggen. Ik heb momenteel ook te leen een Kimber TAK-CU in XRL uitvoering. Deze is ook mooi, maar ik vind de AG uitvoering mooier. Ik zou eens met mijn Kimber TAK-AG eens langs kunnen komen bij je en het samen uit proberen. Dan moet wel je toonarm een SME plug hebben (dinplug), anders gaat het niet. Helaas bij mij gaat het even niet, want mijn draaitafel gebeuren staat op een heel laag pitje nu voor even, daar mijn armbekabeling echt kaduuk is. Ben nu aan het sparen voor een nieuwe SME arm, maar dat kan nog wel een jaar duren voor het weer allemaal speelt. Natuurlijk heb ik overwogen en uitgeprobeerd om iets te re-wiren of met XRL aan te sluiten, maar het zijn eigenlijk van die halfbakken oplossingen, die tijdelijk best werken, maar op langer termijn niet DE oplossing is. En omdat mijn JA element het beste verdient vind ikzelf, maar zelf ook weer jaren wilt genieten probleemloos, kies ik nu ervoor om dan het maar in ene goed te gaan doen. Ha die Stef / Audiofreak, Stef, het klopt dat de externe bekabeling te verwisselen is. I Audiofreaj, k ben zeker nieuwgierig naar de Kimber TAK AG. Als het goed is, zit er ook een DIN-plug aan m'n huidige kabel (althans het zijn geen RCA pluggen). Als je het uitkomt, dan kunnen we wel weer eens een afspraak maken. Dat is echt balen dat je armbekabeling kapot is. Ik begrijp dat vervangen niet echt een oplossing is en dat je sowieso een andere arm wilt? Over de KS1030: Ik heb dus nu 1 KS1030 die ik wissel tussen mijn CD speler en Phonotrap afhankelijk van de bron waarna ik wil luisteren. De W&M interlink vind ik na langer luisteren gewoon niet zo fijn klinken (de speakerkabel vind ik wel top). Hij hangt daarom nu aan de Squeezeboz die toch niet audiofiel hoeft te klinken. Ik ga met de tijd zeker nog een 2e interlink uit de KS serie aanschaffen. Ik heb inmiddels zoveel uitgeprobeerd en val toch telkens weer terug op de KS1030. Ik denk toch dat het weer een KS1030 of wellicht een KS1036 gaat worden. Ik heb de 2 andere interlinks uit de KS serie beluisterd (dankzij Audiofreak) en ze komen kwa klank en ruimtelijke afbeelding een heel eind in de richting (je hoort duidelijk dat ze uit dezelfde stal komen). De 1030 had net wat meer body en kwam in mijn set mooier tot zijn recht. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 februari 2008 Report Share Posted 16 februari 2008 Geheel mee eens, Gerald! En daar komt bij dat je eigenlijk toch al ruim een jaar geleden meldde dat je een tweede KS1030 wilde hebben (self fulfilling prophecy, nietwaar?) dus wat let je? Waarom klinkt trouwens die W&M na verloop van tijd niet meer zo aangenaam??? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 februari 2008 Report Share Posted 16 februari 2008 Geheel mee eens, Gerald! En daar komt bij dat je eigenlijk toch al ruim een jaar geleden meldde dat je een tweede KS1030 wilde hebben (self fulfilling prophecy, nietwaar?) dus wat let je? Waarom klinkt trouwens die W&M na verloop van tijd niet meer zo aangenaam??? Greetz, Lestat Ha die Lestat, 't is dat de prijs van de KS1030 zo belachelijk hoog is, anders had ik al lang de gehele set er mee bekabeld. Het is niet zo dat de W&M slecht is, in tegendeel. Voor z'n prijs zeker een prima kabel. In eerste instantie was mijn indruk zeer positief maar na langer luisteren merkte ik dat de W&M wat verbloemt en daar had ik de Koala Tube nu niet voor gekocht. Met de KS1030 heb ik gewoonweg niet het idee dat ik naar een kabel zit te luisteren. Verder is de ruimtelijkheid met de KS1030 gewoon super (zeker na de demo van Rick Paap over speakerplaatsing). PS. Zullen we ook weer eens een keer wat afspreken? Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts