Seed7 Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Overigens bestaan er ook OTL versterkers die geen echte OTL zijn (Graaff GM100) ; er wordt dan namelijk gebruik gemaakt van een zogenaamde "transmissionline transformer". een "autoformer" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Ik adviseer je om zelf eens zo een versterker te beluisteren in jou installatie, dat zegt meer dan alle, wellicht goedbedoelde, adviezen op dit forum. Zal ik zeker doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Waar kan je die Magners eigenlijk beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 februari 2008 Author Report Share Posted 20 februari 2008 Overigens bestaan er ook OTL versterkers die geen echte OTL zijn (Graaff GM100) ; er wordt dan namelijk gebruik gemaakt van een zogenaamde "transmissionline transformer". een "autoformer" Het lijkt hier inderdaad om hetzelfde ding te gaan. Wel slim van die kerel om dit als los product op de markt te brengen: -je koopt een OTL omdat die zo goed zijn vanwege het afwezig zijn van een uitgangstrafo; -je sluit hem thuis aan en bent verbaasd over de klank, vooral het hoge detailnivo is ongekend; -na een poosje ga je iets missen in het geluidsbeeld; het lijkt allemaal wat vlak, de dynamiek is er uit, -dan besef je dat dat de rede is waarom je zo veel details hoort: je bent de dynamiek kwijt, -na een poosje rondzwerven op het WWW ontdek je de autoformer, -je besluit voor veel geld een setje te kopen en sluit ze aan, -Wouw! nu klopt het geluid weer, de dynamiek is terug en er is meer rust in het beeld, En dan besef je dat je ineens een versterker hebt staan met uitgangstransformatoren Overigens wordt het autoformer principe ook gebruikt als volumeregelaar......... De Manger is bij Remo in Den Haag te koop geweest. Ik weet niet of ze nog elders te krijgen zijn. Ze zijn in ieder geval bij mij thuis te beluisteren als je geinteresseerd bent. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
snagglepuss Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Overigens bestaan er ook OTL versterkers die geen echte OTL zijn (Graaff GM100) ; er wordt dan namelijk gebruik gemaakt van een zogenaamde "transmissionline transformer". een "autoformer" Zet er dan gelijk een tweede aftaptrafo aan parallel voor wat extra boost in 't hoog(met serie c'tjes) of als "bass boost" of breedband , kun je IEDERE speaker mee aansturen of aanpassen, zelfs Watkins woofers ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 februari 2008 Author Report Share Posted 21 februari 2008 Zet er dan gelijk een tweede aftaptrafo aan parallel voor wat extra boost in 't hoog(met serie c'tjes) of als "bass boost" of breedband , kun je IEDERE speaker mee aansturen of aanpassen, zelfs Watkins woofers ! Als je mijn eerste post leest zie je dat ik iets vergelijkbaars doe................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts