leijco Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Beste lezer, Naast mijn cd speler heb ik de platenspeler weer een plek gegeven in mijn installatie. Het is een Micro Seiki BL-77 met een Ortofon MC 30 Super element. Hoe kan het zijn dat een nummer van een plaat gewoon goed klinkt en een volgend nummer ronduit slecht? De EAR 834P heb ik pas en de draaitafel heeft twee jaar niet gespeeld. Destijds was die Micro prima in orde. Veroudert zo'n element en zo ja, wat te doen? Graag reactie op deze vraag/vragen . Alvast bedankt, Charles Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Hoe kan het zijn dat een nummer van een plaat gewoon goed klinkt en een volgend nummer ronduit slecht? Stof aan de naald.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Misschien de afstelling van het element even laten nakijken? Heb je het vooral op hetzelfde punt bij iedere plaat, of is het sporadisch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leijco Posted 13 februari 2008 Author Report Share Posted 13 februari 2008 Misschien de afstelling van het element even laten nakijken? Heb je het vooral op hetzelfde punt bij iedere plaat, of is het sporadisch? Beste Lestat, Dank je. Het ene nummer was goed en het andere helemaal niet. Ik zal de boel nalopen en opnieuw instellen en inregelen. Hoek, naalddruk enz. Ik vond het alleen vreemd dat het soms wel en soms niet klonk zoals het moet. Je hoort nog hoe het een en ander verloopt. Groet, Charles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 Nou, ik ben benieuwd! Neem gelijk wat naaldrijniger mee in je "servicebeurt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
leijco Posted 23 februari 2008 Author Report Share Posted 23 februari 2008 Nou, ik ben benieuwd! Neem gelijk wat naaldrijniger mee in je "servicebeurt" Beste Lestat, Bdankt voor je reactie. Had al een antwoord gestuurd maar er is iets fout gegaan. Het is buiten een vuile naald, de wat lage uitgangsspanning van de EAR ten opzichte van de DAC. Ik kan bij de passieve voortrap parallel aan de ingang de weerstand aanpassen zodat het wat luider speelt. Als ik nu de volumeknop verder open zet, klinkt het gewoon goed. Ik laat je nog wat weten. Groeten, Charles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts