spido Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Zo'n Bryston lijkt nogal wat te "trekken" uit het net, ja! Ik heb ook zo'n ding, maar dan eentje die een mensenleven ouder is dan die van Hansko: een 3B. Maar wel de dual mono uitvoering, met ringkerntrafo's en zo. Het valt op, dat het licht in huis zo ongeveer uitgaat wanneer je die versterker inschakelt! Maar het valt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Zo'n Bryston lijkt nogal wat te "trekken" uit het net, ja!Ik heb ook zo'n ding, maar dan eentje die een mensenleven ouder is dan die van Hansko: een 3B. Maar wel de dual mono uitvoering, met ringkerntrafo's en zo. Het valt op, dat het licht in huis zo ongeveer uitgaat wanneer je die versterker inschakelt! Maar het valt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Maar : als ik 'm aansluit op de groep waar de vriezer en de koelkast opstaan dan klapt hij er maar af en toe uit.Even snelle groep die dan al aardig belast wordt . Geluk ? Als je hem aanschakelt op het moment dat de fase door de nuldoorgang gaat is er meestal niet veel aan de hand. Een gewone smeltzekering model traag wil ook wel helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Maar : als ik 'm aansluit op de groep waar de vriezer en de koelkast opstaan dan klapt hij er maar af en toe uit. Even snelle groep die dan al aardig belast wordt . Geluk ? Als je hem aanschakelt op het moment dat de fase door de nuldoorgang gaat is er meestal niet veel aan de hand. Een gewone smeltzekering model traag wil ook wel helpen. Ik heb jaren een 4B gehad, deze heeft nooit de zekeringautomaat van de kamer (16A) eruit gekregen. Eerder werd geadviseerd de elco's v/d eindtrap eens te (laten) controleren. Volgens mij een heel goed advies. Waarom toch aan gevolgbestrijding doen terwijl je de oorzaak eruit moet halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 26 februari 2008 Author Report Share Posted 26 februari 2008 Hij komt net bij de importeur vandaan en er is niks gevonden qua elco's Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Hij komt net bij de importeur vandaan en er is niks gevonden qua elco's Toch is de inschakelstroom heel hoog. Ik neem aan dat je een 16a stop hebt die er uitvliegt. Dat is geen standaard gedrag en de oorzaak hiervoor zal in je eindversterker gezocht moeten worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 26 februari 2008 Author Report Share Posted 26 februari 2008 Ja het ligt niet aan de magnetron Misschien is de groep te snel en moet er een langzamere komen ... zeg ik als leek Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Ja het ligt niet aan de magnetron Misschien is de groep te snel en moet er een langzamere komen ... zeg ik als leek Mij lijkt het nog steeds dat je niet aan gevolgbestrijding moet doen. De keukenstop vloog er toch ook uit, alleen minder snel?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 26 februari 2008 Author Report Share Posted 26 februari 2008 Ja af en toe In ons vorige huis met een flut elektra intallatie sloeg er nooit een stop uit . Ouderwetse stoppen : 10 en 16 A . Daar stond werkelijk alles door elkaar op een groep . En de versterker stond op een 10 A groep . Nieuwe huis alles vernieuwd met 16 A groepen . Snap dat de versterker op de uitstand geen probleem geeft . Maar wat is nou simpeler en vooral betaalbaarder : tragere groep installeren of voor bijna 500 euro de trafo's laten vervangen die volgens de importeur de boosdoener zou kunnen zijn ? Geeneens met zekerheid . Aparte groep moet er toch komen dus dan doe ik liever aan symptoombestrijding dan het paard achter de wagen spannen dmv andere trafo's en nog steeds een aparte groep aan te laten leggen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Misschien heeft Bouke nog een prototype over http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=11441 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 (...) Ik heb helemaal geen Bryston en mijn eindversterker gaat gewoon aan, zonder al die bijeffecten.Was zeker een beetje laat Spido, lezen gaat dan wat moeilijker he? Beste Hansko, Hoe kom je er bij dat ik me tot jou richtte? Het ging hier toch om de inschakelproblemen met de Bryston van de heer Rood? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Zo'n Bryston lijkt nogal wat te "trekken" uit het net, ja!Ik heb ook zo'n ding, maar dan eentje die een mensenleven ouder is dan die van Hansko: een 3B. Maar wel de dual mono uitvoering, met ringkerntrafo's en zo. Het valt op, dat het licht in huis zo ongeveer uitgaat wanneer je die versterker inschakelt! Maar het valt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Ja af en toe In ons vorige huis met een flut elektra intallatie sloeg er nooit een stop uit . Ouderwetse stoppen : 10 en 16 A . Daar stond werkelijk alles door elkaar op een groep . En de versterker stond op een 10 A groep . Nieuwe huis alles vernieuwd met 16 A groepen . Snap dat de versterker op de uitstand geen probleem geeft . Maar wat is nou simpeler en vooral betaalbaarder : tragere groep installeren of voor bijna 500 euro de trafo's laten vervangen die volgens de importeur de boosdoener zou kunnen zijn ? Geeneens met zekerheid . Aparte groep moet er toch komen dus dan doe ik liever aan symptoombestrijding dan het paard achter de wagen spannen dmv andere trafo's en nog steeds een aparte groep aan te laten leggen . Ja maar Rood... het hangt er vanaf hoeveel van de stroom van de groep al verbruikt is. Wanneer je een 16A groep hebt en er staan apparaten op die samen b.v. 10 A opnemen, dan blijft er maar 6 A over. Je hebt nu kennelijk automatische zekeringen. Die kun je ook vervangen door een trage smeltzekering. AHP heeft daar een unitje voor, dat past op de plaats van de automaat, maar er past een smetzekering in.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Je hebt nu kennelijk automatische zekeringen. Die kun je ook vervangen door een trage smeltzekering. AHP heeft daar een unitje voor, dat past op de plaats van de automaat, maar er past een smetzekering in.. Dezen kun je ook gewoon bij een installateur of electrogroothandel halen, best een stuk voordeliger........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 26 februari 2008 Author Report Share Posted 26 februari 2008 @ Hans : die optelsom snap ik maar dat was een groep waar een hoop andere dingen ook opstonden . We hadden er daar maar 4 . Keuken en huiskamer stond op een groep . Als ik het goed begrijp zit er een losse zekering in de vorm van een automatische zekering die je kan vervangen door een losse smeltzekering ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 @ Hans : die optelsom snap ik maar dat was een groep waar een hoop andere dingen ook opstonden . We hadden er daar maar 4 . Keuken en huiskamer stond op een groep . Als ik het goed begrijp zit er een losse zekering in de vorm van een automatische zekering die je kan vervangen door een losse smeltzekering ? Het gaat er niet om hoeveel apparaten er op zitten, maar hoeveel deze apparaten samen opnemen. Ik bedoel ZO'N DING. Zoals Jitze al zegt... waarschijnlijk heeft een installateur die dingen ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 @ Hans : die optelsom snap ik maar dat was een groep waar een hoop andere dingen ook opstonden . We hadden er daar maar 4 . Keuken en huiskamer stond op een groep . Als ik het goed begrijp zit er een losse zekering in de vorm van een automatische zekering die je kan vervangen door een losse smeltzekering ? Hoi Rood, Misschien is die automaat niet helemaal lekker. je zou die dan ook eerst eens kunnen vervangen dat hoeft dan ook niet de wereld te kosten. Kijkmaar naar de post van miracele een paar pagina's terug. Je kan ook kiezen voor een automaat mat een andere karakteristiek Een C karakteristiek is meer geschikt voor een installatie met hoge opstart stromen. Hier staat een interessant linkje met de verschillen in de karakteristiek van de automaten. Wel vind ik het vreemd dat je er hier nu last van hebt en eerder niet. Je zou dan toch twijfelen aan je versterker. Maar je hebt al aangegeven dat deze net terug komt van de reparatie en zou je der dus van uitmogen gaan dat deze in orde is. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 26 februari 2008 Author Report Share Posted 26 februari 2008 Dank jullie wel . Het is een compleet nieuwe installatie . Door klusperikelen heeft de Myfi meer dan 18 maanden moeten wachten op het aansluiten . Vandaar dat ik er nooit eerder last van heb gehad na de verhuizing . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Kijk eens wat voor automaat er in de groepenkast zit. Tegenwoordig gaan daar standaard automaten van het type "B" in (staat er op). Je kunt overwegen om er een type "C" in te (laten) zetten (langzamer) of zelfs een type "D" (nog langzamer). Als dat niet helpt, helpt alleen nog een inschakelvertraging want dan is de inschakelstroom meer dan 10x Inom, oftewel meer dan 160 A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 allemaal wel leuk hoor die mafico maar ze zijn wel zo lui als dikke s........... het is dat hififreak ze heeft benaderd anders hadden ze mij weer met een kluitje in het riet gestuurd. volgens mij zijn ze niet zo blij met die garantie die de fabriek geeft. bij twijfel gewoon weer terug sturen hoor. peter lijkt wel een geschikte vent peter post heet ie dacht ik. echt waar of ik verwar hem met een kinderserie Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Bij de Bryston 4B types zit als het goed is een soft start met stroombegrenzing en automatische reset ingebouwd.( Bij de ST ook nog een aparte DC filter voor de netspanning). Zit allemaal ingebouwd in de IC. TDA 1085 C (eigenlijk bedoeld voor toerental regeling d.m.v. faze-aansnijding), maar Bryston schakelt hem zoals hierboven genoemd. Er is waarschijnlijk iets hiermee niet in orde(of de componenten eromheen),valse random triggering v/d triac die de trafo's aanstuurt bij het inschakelen misschien,waardoor deze meteen de volle mep wil leveren zonder vertraging of begrenzing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 27 februari 2008 Author Report Share Posted 27 februari 2008 @ m44 : zou je me wat meer info daarover kunnen geven ? Mag via hier maar ook via een PM . Krijg zelf ook steeds meer de indruk dat er iets niet klopt aan deze puzzle . Maar op dit tijdstip kan ik dat niet uitzoeken want dan word zoonlief na een nachtje spoken weer wakker @ Jerry : ik geloof je meteen . Alleen ik , als elektrobeet , snap er niks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 februari 2008 Report Share Posted 27 februari 2008 Als't ie der nog ni in zit; misschien zou dit kunnen helpen? http://www.thel-audioworld.de/module/nm25/nm25.htm mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 27 februari 2008 Author Report Share Posted 27 februari 2008 Dank je Alleen dan moet ik m nog in laten bouwen . Kan ook meteen een aparte groep aan laten leggen wat uberhaupt al de bedoeling was . Was ik zelf maar wat handiger qua elektra/onica Vandaag Kemp electronics maar eens mailen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 februari 2008 Report Share Posted 27 februari 2008 @ m44 : zou je me wat meer info daarover kunnen geven ? Mag via hier maar ook via een PM .Krijg zelf ook steeds meer de indruk dat er iets niet klopt aan deze puzzle . Maar op dit tijdstip kan ik dat niet uitzoeken want dan word zoonlief na een nachtje spoken weer wakker @ Jerry : ik geloof je meteen . Alleen ik , als elektrobeet , snap er niks van mijn bryston had een brom die onverklaarbaar was. hij zat nog net in de garantie periode maar ze wilde perse weten of ie in nederland gekocht was. dat was een flauw truucje om dat ding niet te hoeven nalopen. want toen hififreak (bryston fan) hen benaderde kon het ineens wel. ding weg en nagakeken, inschakel vertrager erin gezet en dat was het dan. hier thuis wederom brom dus weer opgestuurd maar ze konden niets vinden, alleen een mechanische brom. meegenomen naar een kennis in rotterdam en die heeft wat lopen rommelen met de in en uitgangen, nieuwe bussen erin gezet (want die waren duidelijk los en groen uitgeslagen en wat condensatoren vervangen. resultaat brom weg. dat van de cinch bussen had ik al van het begin af aangegeven maar dat kon het probleem niet zijn. toen de bryston nog bij hun stond en ik bleef zeuren over die aansluitingen wilde ze dat dan wel doen maar dan zou ik hem nog wel een paar weken kwijt zijn. die gozer die ik ken had het in een klein uurtje klaar. dus als het moet doen ze het wel maar liever niet zo lijkt het. het ging om de bryston 0.5 vv en de 3b eind. het moest aan de 3b liggen zeiden ze maar die stond hier zonder enig probleem met een andere vv te spelen. de 3b is dus nooit bij mafico geweest. al beweert een lid van een ander forum dat dat wel zo is maar dat is een ander verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts