Jump to content

Acoustic research speakers

dumber
 Share

Recommended Posts

Kan je weinig antwoord geven op je technische vraag maar speel zelf met de AR44 nog iets (weet het type niet precies) en ben daar best tevreden over. Heb wel eens betere stes gehoord maar ben nog met een fatsoenlijke cd speler bezig om het geluid te verbeteren. Kan zeggen dat ze typisch engels klinken. Zeker niet aggressief dus. Zacht hoog een wat fel mid (niet te overdreven) en een softe bas (niet dozerig dus). Ik vind het een muziekale set maar van mij had de woofer best en maatje groter gemogen voor nog een lager berijk.

• 2 weeks later...

Heren forummers. Valt me hier een beetje tegen. Is er dan niemand die dit merk (voornamelijk van vroeger) een beetje kent. Had hier meer van verwacht. (thats life Jim but not as we know it)

Natuurlijk ken ik het merk maar ik heb geen idee of het een vlak impedantieverloop heeft.

Wel weet ik dat het een oud merk is en dat het merk voor het eerst dome-tweeters in hun luidsprekers gebruikte. Het was destijds heel wat als je een AR3 thuis had staan.

Maar hoe het er tegenwoordig mee staat; geen idee.

• 2 weeks later...

AR (Acoustic Researc) van vroeger waren heel goede luidsprekers. Had zelf de schoenendoos AR7 een tijd. Enige algemeene "minpunt" is dat ze vrij veel van je versterker vraagt. Rendement was vrij laag, en om ze "open" te krijgen moest je meer dan verwacht van versterkerij ervoor zetten. Hoe de impedantie verloop voor vershillende modellen waren weet ik niet.

Ik heb eens de oorspronkelijke AR 9, volgens mij de eerste of minstens een van de eerste met de wooferop de zijkant, mogen beluisteren dik 20 jaar geleden. Het wilde niet vlotten voor dat wij de zwaarste versterker in de winkel, en Yamaha beest van +/- 2* 400 W, inschakelde. En toen was heet feest....