Jump to content

Op bezoek bij Hans van Liemd

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Nadat Hans van Liempd ca 1 jaar geleden bij mij op visite was,

werd het tijd voor een tegenbezoek. Verder was ik ook nieuwsgierig

om eens naar Infinity,s te luisteren uit de tijd dat Infinty nog echt

meespeelde tot de top op luidsprekergebied.

Alhoewel Hans beneden in de huiskamer ook een bescheiden setje heeft staan,

moet voor het serieuzere werk, de zolderverdieping

bezocht worden, waar de zolderkamer als luistermekka is ingericht.

Dat de Infinity Omega,s prominent aanwezig zijn is niet vreemd gezien

de forse kastafmetingen (ca. 1,30 hoog).

infinity-irs-omega-33776.jpg

Verder viel me meteenop , het van een oude salontafel gemaakte

Mooie recensie VANZOMERENG. Ik herken er veel in van toen ik ook bij Hans heb geluisterd.

Alleen dat de Dali's puntiger zouden klinken dan de Omega's bij Hans is bij mij niet zo. Ook geeft mijn installatie, met Dali's Helicon's, dat laagste octaaf gewoon weer. Daarom vermoed ik dat ook dat puntige wat jij ervaart met je Dali's dan meer met de versterking, bronnen, akoestiek enz. te maken heeft dan met de speakers. Het verschil tussen mijn Helicon Jubilee's en jouw gewone Helicon's is niet zo groot dat dat het puntige verklaart. Ik ken de gewone Helicon's ook heel goed.

Mvg. Miracle.

Mooie recensie VANZOMERENG. Ik herken er veel in van toen ik ook bij Hans heb geluisterd.

Alleen dat de Dali's puntiger zouden klinken dan de Omega's bij Hans is bij mij niet zo. Ook geeft mijn installatie, met Dali's Helicon's, dat laagste octaaf gewoon weer. Daarom vermoed ik dat ook dat puntige wat jij ervaart met je Dali's dan meer met de versterking, bronnen, akoestiek enz. te maken heeft dan met de speakers. Het verschil tussen mijn Helicon Jubilee's en jouw gewone Helicon's is niet zo groot dat dat het puntige verklaart. Ik ken de gewone Helicon's ook heel goed.

Mvg. Miracle.

Wellicht is "puntiger" wat minder fraai verwoordt,

Het hoog is bij Hans wat fijner/subtieler en bij de Dali,s wat meer in je face/temperamentvoller.

Wel vindt ik bij de Dali,s met name bekkens lekker klinken en "sterven"

langzaam maar aangenaam uit.

Dat in je face spelen v/h hoog geeft met name bij sax en trompet op de Dali,s

een echt live gevoel, strijkers e.d vind ik (ook als ervaring op mijn eigen oude Kappa 90)

door de Infinity,s wat mooier, fluweelachtiger neergezet worden.

Wat hebben het hier wel over kleine verschillen, nuances.

Dat de rest v/d keten en de akoestik een rol meespelen is me overduidelijk.

Ik vond het ook een erg gezellige avond. Hij begon niet zoals ik had gehoopt, omdat ik gewoon te laat thuis was. Allerlei verplichtingen liepen achter elkaar uit... :(

Dat hield dus in dat de CD speler en ruimte steenkoud waren toen we startten. De versterkers staan w

Hoi Paul Demo,

Yep, helemaal waar. Als het maar muziek maakt. :D

Maar dat zonie midisetje maakt geen muziek helaas. :angry:

Ja. je hoort geknisper en wat geluiden eruit komen :blink: en dat is het.

Mijn computer en ook de autoradiocassette speler heeft een mooier geluid. :P

Beetje gekheid natuurlijk, maar als je een (bovengemiddelde) set hebt staan die wel alles laat horen ga je niet voor je plezier luisteren naar een midisetje. Dan wil je dat juist horen op een betere set en die betere set staat bij mij boven. Maar in de toekomst gaat er beneden in de woonkamer ook een set bijkomen, maar dat heeft geen echte prioriteit bij mij nog.

Guest tubejack
De vraag die me bekruipt, is het echt leuk om in een zolderhokje naar muziek te luisteren? Mooie muziek hoort toch midden in huis te staan?

Vind ik

Kortom... met je gezin, samen naar muziek luisteren... dat wordt niks...

Ik luister liever met m'n ogen dicht, liefst helemaal in het donker, naar muziek.

M'n vrouw houdt ervan om met de muziek mee te blaten.

Ook dat gaat niet goed samen, nee.

:D

Kortom... met je gezin, samen naar muziek luisteren... dat wordt niks...

Ik luister liever met m'n ogen dicht, liefst helemaal in het donker, naar muziek.

M'n vrouw houdt ervan om met de muziek mee te blaten.

Ook dat gaat niet goed samen, nee.

:D

Een blatende vrouw?????

www.relatieplanet.nl??

:P

Een blatende vrouw????? www.relatieplanet.nl??

:P

?

Wat voor goede dingen heeft deze site jou gebracht?

:)

Mij niet zo veel(al 24 jaar samen), maar volgens mij kom je tegenwoordig makkelijker aan een andere vrouw dan aan een betere stereoset.... ;)

gr. Marcel

Natuurlijk is een dedicated luisterruimte het summum.

Geheel ongestoord luisteren naar schitterende muziek zonder het idee te hebben dat je andere gezinsleden in de weg zit,Heerlijk.

Is ook zo.

Ik mag ook graag boven zitten om naar muziek te luisteren.

Alleen voel ik mij wel bezwaard om dan boven te gaan zitten.

Ik ben de hele dag al weg en dan ga ik s

Natuurlijk is een dedicated luisterruimte het summum.

Geheel ongestoord luisteren naar schitterende muziek zonder het idee te hebben dat je andere gezinsleden in de weg zit,Heerlijk.

Is ook zo.

Ik mag ook graag boven zitten om naar muziek te luisteren.

Alleen voel ik mij wel bezwaard om dan boven te gaan zitten.

Ik ben de hele dag al weg en dan ga ik s

Ik ben geen fundementalistische high end en/of muziekluisteraar, dus een gesprekje tussendoor moet kunnen. Vind het zelfs wel prettig af en toe te kletsen met vrouwlief. Bij ons is muziek luisteren iets wat je samen doet, net als anderen samen Boer zoekt Vrouw kijken.

Guest tubejack
zeg vooral niet dat het je niet is opgevallen :o "nee want jou valt niks op alleen die stomme muziektroep bla bla bla ... :lol:

Tjonge... en dat allemaal naar aanleiding van een bezoek bij Hans van Liemd :o

M44 herkenbaar, zo' n vriendin had ik ook! Heel erg lief, maar jaren terug weggedaan....

Ik werd er gek van, van zo'n vrouw die continu om aandacht vraagt en zichzelf niet kan

vermaken... ;) Overal wat achter zoekt :o

Bij ons is het leven en laten leven! Onder het eten vertelt iedereen wat hij of zij die dag heeft

meegemaakt, of kwijt wil... Daarna gaan we samen onze dagelijkse soap kijken en daarna gaat

iedereen zijn eigen gang... Soms betekent dat een avond weg, heel soms, een spannende film op de TV/DVD

Maar meestal gezellig muziek luisteren. Bij het onbijt en lunch, spelen ongeveer dezelfde taferelen af... :)

P.s. M44 mijn ervaring is, dat als een vrouw zich ergens aan ergert dat het meestal je eigen schuld is :ph34r:

Gewoon FF aandacht geven en daarna kun je rustig zeggen: " Ik ga vanavond muziek luisteren"

Zoniet, inruilen!

Sterkte,

Jack