Guest C J Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 P.s. M44 mijn ervaring is, dat als een vrouw zich ergens aan ergert dat het meestal je eigen schuld is Gewoon FF aandacht geven en daarna kun je rustig zeggen: " Ik ga vanavond muziek luisteren" Jack Mijn ervaring is dat ze gewoon ziek was in haar kop. En ik luister op dit moment ook naar muziek, lekker ontspannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Is de conclusie gerechtvaardigd dat Hear als audioforum heeft afgedaan? M.i. wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Welnee Er mot hier en daar een Frusty gedronken worden Maar alle gekheid op een strijkstokkie : 2 keer bij Hans geluisterd . Maar ik doe dat kennelijk geheel anders . Zal de volgende keer op het zwart tussen de tonen letten en of het quasi middenlaag wel genoeg fundering heeft . Vond het erg mooi en muzikaal klinken . Erg veel detail en goede plaatsing . Voorbeeld : DCC Classics CD van Doors - LA Woman . Riders on the storm : de lizzard king hoorde je perfect net iets uit het midden in een gedempt hokje zijn partij inzingen . Daar krijg ik nou kippevel van . Dingen horen die je nooit eerder gehoord hebt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Welnee Er mot hier en daar een Frusty gedronken worden Maar alle gekheid op een strijkstokkie : 2 keer bij Hans geluisterd . Maar ik doe dat kennelijk geheel anders . Zal de volgende keer op het zwart tussen de tonen letten en of het quasi middenlaag wel genoeg fundering heeft . Vond het erg mooi en muzikaal klinken . Erg veel detail en goede plaatsing . Voorbeeld : DCC Classics CD van Doors - LA Woman . Riders on the storm : de lizzard king hoorde je perfect net iets uit het midden in een gedempt hokje zijn partij inzingen . Daar krijg ik nou kippevel van . Dingen horen die je nooit eerder gehoord hebt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Is de conclusie gerechtvaardigd dat Hear als audioforum heeft afgedaan?M.i. wel. Hulde, wat een interessante bijdrage van jouw kant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Is de conclusie gerechtvaardigd dat Hear als audioforum heeft afgedaan?M.i. wel. Welnee, sorry dat ik of-topic was. Zonder "condities thuis" kun je m.i. het hele audiogebeuren wel afschrijven Vrijgezellen, uitgezonderd natuurlijk Maar kijk eens op andere fora, pffff.... ik vind het Hear nog steeds het leukst. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Is de conclusie gerechtvaardigd dat Hear als audioforum heeft afgedaan? M.i. wel. Welnee, sorry dat ik of-topic was. Zonder "condities thuis" kun je m.i. het hele audiogebeuren wel afschrijven Vrijgezellen, uitgezonderd natuurlijk Maar kijk eens op andere fora, pffff.... ik vind het Hear nog steeds het leukst. Groet, Jack Mee eens Jack, en het is heerlijk om samen met je vrouw en evt. andere familieleden van muziek te kunnen genieten! En dit forum heeft pas voor mij afgedaan wanneer het niet meer om de muziek gaat, en er alleen nog maar over de apparatuur gediscussieerd wordt. Even ontopic, het verbaast me dat mensen unaniem grenzenloos enthousiast over de geluidsapparatuur van HvL zijn. In een eerdere luistersessie bij Hans werd juist gewezen op de problematische laagweergave in zijn zolderkamer, het overgeproportioneerde hoog en vervorming in het middengebied. In een reactie van Hans begreep ik dat de vervorming veroorzaakt werd door computers in huis, en dat dit inmiddels onder controle was. Blijft over dat op zijn hotspot het laag redelijk is maar helaas veel te dicht op de luidsprekers waardoor er een enorm gat in de weergave is. Het overgeproportioneerde hoog zou vanuit de cd speler komen die juist om die eigenschap aangeschaft was. Al met al behoorlijk (smaakgerelateerde) bepalende factoren die mij en de derde aanwezige niet konden bekoren. Een stuk klassiek op cd klonk niet naar muziek en ook andere cd's gaven de neiging de treble enorm terug te willen draaien. LP klonk daarintegen een stuk beter maar zeker niet optimaal. Maar nu liep ik vorige week zaterdag in sneek een audiowinkel binnen waar ze net een pickupelement aan het demonstreren waren en ook dit klonk nergens naar ondanks de dure opgestelde apparatuur....... Bij W&W weten ze wel hoe het moet, daar kort geleden een overweldigende ervaring gehad met een setje luidsprekers die ik niet kende, Usher o.i.d.. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Even ontopic, het verbaast me dat mensen unaniem grenzenloos enthousiast over de geluidsapparatuur van HvL zijn. In een eerdere luistersessie bij Hans werd juist gewezen op de problematische laagweergave in zijn zolderkamer, het overgeproportioneerde hoog en vervorming in het middengebied. In een reactie van Hans begreep ik dat de vervorming veroorzaakt werd door computers in huis, en dat dit inmiddels onder controle was. Blijft over dat op zijn hotspot het laag redelijk is maar helaas veel te dicht op de luidsprekers waardoor er een enorm gat in de weergave is. Het overgeproportioneerde hoog zou vanuit de cd speler komen die juist om die eigenschap aangeschaft was. Al met al behoorlijk (smaakgerelateerde) bepalende factoren die mij en de derde aanwezige niet konden bekoren. Een stuk klassiek op cd klonk niet naar muziek en ook andere cd's gaven de neiging de treble enorm terug te willen draaien. LP klonk daarintegen een stuk beter maar zeker niet optimaal. gr. Marcel Het verbaast mij meer dat jij zo grenzeloos de boel afkraakt.. Ik vind dit bericht dus grote onzin en zegt meer over jouw beleving dan over mijn set. p.s. ik heb de CD speler echt niet gekocht vanwege z'n overgeproportioneerd hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Allemaal inhaken !!!! Ik heb er twee keer mogen luisteren en 'mistte' wat laag . Meter naar achter en het was een stuk beter voor mijn belevingswereld . Maar aan wie ligt dat ? Systeem van Hans of mijn audioleven die opgegroeid is met Bobby Orlando en Patrick Cowley op de draaitafel ? ( Google ze maar eens ) Iets met beauty in de ei van de beholder . Persoonlijke voorkeur had ik wat meer bas willen horen maar dat ligt niet aan Hans of zijn installatie : dat is mijn referentiekader . Dus daar kan ik niet over 'zeuren' . Of moeten we allemaal in een groene auto rijden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 mijn auto is al groen dus ik klaag niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 p.s. ik heb de CD speler echt niet gekocht vanwege z'n overgeproportioneerd hoog. Stond daar iemand op een teen? Jongens, jongens, ontleen toch niet zoveel identiteit aan je hifi setje. De perfecte weergave bestaat toch alleen in je hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 p.s. ik heb de CD speler echt niet gekocht vanwege z'n overgeproportioneerd hoog. Stond daar iemand op een teen? Jongens, jongens, ontleen toch niet zoveel identiteit aan je hifi setje. De perfecte weergave bestaat toch alleen in je hoofd. Ik heb gewoon een hekel aan onjuistheden de wereld in sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Is de conclusie gerechtvaardigd dat Hear als audioforum heeft afgedaan? M.i. wel. Welnee, sorry dat ik of-topic was. Zonder "condities thuis" kun je m.i. het hele audiogebeuren wel afschrijven Vrijgezellen, uitgezonderd natuurlijk Maar kijk eens op andere fora, pffff.... ik vind het Hear nog steeds het leukst. Groet, Jack Mee eens Jack, en het is heerlijk om samen met je vrouw en evt. andere familieleden van muziek te kunnen genieten! En dit forum heeft pas voor mij afgedaan wanneer het niet meer om de muziek gaat, en er alleen nog maar over de apparatuur gediscussieerd wordt. Even ontopic, het verbaast me dat mensen unaniem grenzenloos enthousiast over de geluidsapparatuur van HvL zijn. In een eerdere luistersessie bij Hans werd juist gewezen op de problematische laagweergave in zijn zolderkamer, het overgeproportioneerde hoog en vervorming in het middengebied. In een reactie van Hans begreep ik dat de vervorming veroorzaakt werd door computers in huis, en dat dit inmiddels onder controle was. Blijft over dat op zijn hotspot het laag redelijk is maar helaas veel te dicht op de luidsprekers waardoor er een enorm gat in de weergave is. Het overgeproportioneerde hoog zou vanuit de cd speler komen die juist om die eigenschap aangeschaft was. Al met al behoorlijk (smaakgerelateerde) bepalende factoren die mij en de derde aanwezige niet konden bekoren. Een stuk klassiek op cd klonk niet naar muziek en ook andere cd's gaven de neiging de treble enorm terug te willen draaien. LP klonk daarintegen een stuk beter maar zeker niet optimaal. Maar nu liep ik vorige week zaterdag in sneek een audiowinkel binnen waar ze net een pickupelement aan het demonstreren waren en ook dit klonk nergens naar ondanks de dure opgestelde apparatuur....... Bij W&W weten ze wel hoe het moet, daar kort geleden een overweldigende ervaring gehad met een setje luidsprekers die ik niet kende, Usher o.i.d.. gr. Marcel Ik vind het setje bij Hans wel lekker klinken Zal nu wel nog beter klinken nu hij een echte draaitafel heeft Jij moet ook blij zijn nu je ongeveer weet wat je voorkeur heeft. Even nog informeen bij W&W wat je hebt beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 20 februari 2008 Author Report Share Posted 20 februari 2008 Even ontopic, het verbaast me dat mensen unaniem grenzenloos enthousiast over de geluidsapparatuur van HvL zijn. In een eerdere luistersessie bij Hans werd juist gewezen op de problematische laagweergave in zijn zolderkamer, het overgeproportioneerde hoog en vervorming in het middengebied. In een reactie van Hans begreep ik dat de vervorming veroorzaakt werd door computers in huis, en dat dit inmiddels onder controle was. Blijft over dat op zijn hotspot het laag redelijk is maar helaas veel te dicht op de luidsprekers waardoor er een enorm gat in de weergave is. Het overgeproportioneerde hoog zou vanuit de cd speler komen die juist om die eigenschap aangeschaft was. Al met al behoorlijk (smaakgerelateerde) bepalende factoren die mij en de derde aanwezige niet konden bekoren. Een stuk klassiek op cd klonk niet naar muziek en ook andere cd's gaven de neiging de treble enorm terug te willen draaien. LP klonk daarintegen een stuk beter maar zeker niet optimaal. HVL zijn installatie is een top-installatie, punt uit ! Het zou best kunnen, dat hetgeen jezelf gewend bent, wellicht wat kritische aantekeningen heb op bepaalde facetten van zijn installatie maar gezien de huidige "standaard" van zijn set zijn opmerkingen die je dan kunt hebben met name dan nuances, smaakverschillen etc.. Je heb bij jouw bezoek bij Hans ervoor kunnen kiezen om met je luisterplek/positie wat te experimenten ?? Jij spreekt over: - vervorming in het middengebied - overgeproportioneerde hoog Weet je zeker dat je wel bij H v Liempd, en niet per ongeluk bij zijn buren heb geluisterd Ok, m.b.t elke installatie is er wel wat op te merken maar jouw reactie, kan ik totaal niet plaatsen met mijn ervaringen. Zou kan ik evenmin uit de voeten met opmerkingen die je wel eens leest/hoort dat "A volledig door B naar huis werd weggespeeld." Er is met de huidge stand van de techniek voor redelijk betaalbare bedragen, niet moeilijk een goed klinkende set samen te stellen en als je m.b.t. de plaatsing/grootte van de speakers rekening houdt met je luisteruimte en de akoestische (on)mogelijkeheden is het veel moeilijker om een slechte klinkende set neer te set dan een redelijke tot goed klinkende set. Verder moet je met het beoordelen van een set een beetje door je eigen smaak/voorkeuren heen prikken, wat mij zelf persoonlijk zeer makkelijk af gaat, ik kan met zeer veel sets (met verschillende karakters) goed samen leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Jij moet ook blij zijn nu je ongeveer weet wat je voorkeur heeft. Even nog informeen bij W&W wat je hebt beluisterd. klopt, bij mij zit de beperking in de luister c.q. woonruimte. Het compromis bij mij thuis heet Klipsch, aangevuld met een enorme Danley. Ben er zeer tevreden mee maar ben me ook bewust dat het geen allemansgeluid is. @rood, de kwantitatief hogere laagweergave op ong. een meter achter de sweetspot was mij ook opgevallen. Idd een kwestie van smaak. @hans, ik heb niets grenzenloos afgekraakt echter dezelfde gefundeerde opmerkingen uit het eerdere topic herhaald. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Even ontopic, het verbaast me dat mensen unaniem grenzenloos enthousiast over de geluidsapparatuur van HvL zijn. In een eerdere luistersessie bij Hans werd juist gewezen op de problematische laagweergave in zijn zolderkamer, het overgeproportioneerde hoog en vervorming in het middengebied. In een reactie van Hans begreep ik dat de vervorming veroorzaakt werd door computers in huis, en dat dit inmiddels onder controle was. Blijft over dat op zijn hotspot het laag redelijk is maar helaas veel te dicht op de luidsprekers waardoor er een enorm gat in de weergave is. Het overgeproportioneerde hoog zou vanuit de cd speler komen die juist om die eigenschap aangeschaft was. Al met al behoorlijk (smaakgerelateerde) bepalende factoren die mij en de derde aanwezige niet konden bekoren. Een stuk klassiek op cd klonk niet naar muziek en ook andere cd's gaven de neiging de treble enorm terug te willen draaien. LP klonk daarintegen een stuk beter maar zeker niet optimaal. HVL zijn installatie is een top-installatie, punt uit ! Het zou best kunnen, dat hetgeen jezelf gewend bent, wellicht wat kritische aantekeningen heb op bepaalde facetten van zijn installatie maar gezien de huidige "standaard" van zijn set zijn opmerkingen die je dan kunt hebben met name dan nuances, smaakverschillen etc.. Je heb bij jouw bezoek bij Hans ervoor kunnen kiezen om met je luisterplek/positie wat te experimenten ?? Jij spreekt over: - vervorming in het middengebied - overgeproportioneerde hoog Weet je zeker dat je wel bij H v Liempd, en niet per ongeluk bij zijn buren heb geluisterd Ok, m.b.t elke installatie is er wel wat op te merken maar jouw reactie, kan ik totaal niet plaatsen met mijn ervaringen. Zou kan ik evenmin uit de voeten met opmerkingen die je wel eens leest/hoort dat "A volledig door B naar huis werd weggespeeld." Er is met de huidge stand van de techniek voor redelijk betaalbare bedragen, niet moeilijk een goed klinkende set samen te stellen en als je m.b.t. de plaatsing/grootte van de speakers rekening houdt met je luisteruimte en de akoestische (on)mogelijkeheden is het veel moeilijker om een slechte klinkende set neer te set dan een redelijke tot goed klinkende set. Verder moet je met het beoordelen van een set een beetje door je eigen smaak/voorkeuren heen prikken, wat mij zelf persoonlijk zeer makkelijk af gaat, ik kan met zeer veel sets (met verschillende karakters) goed samen leven. Dank voor je reactie. De vervorming is door hans idem geregistreerd en ook aan een oorzaak gekoppeld. Verder heb ik gefundeerde aanmerkingen uitgesproken. Het is zeker geen topset, noch staat de set in een optimale ruimte. De luidsprekers kunnen beter, versterking ken ik niet en heb ik geen oordeel over. Ja, ik heb geexpirimenteerd met de luisterplek en ja, daar viel voordeel mee te behalen. Alleen werd het laag niet beter. Wellicht het eerdere topic er eens op naslaan? gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Dank voor je reactie. De vervorming is door hans idem geregistreerd en ook aan een oorzaak gekoppeld. Verder heb ik gefundeerde aanmerkingen uitgesproken. Het is zeker geen topset, noch staat de set in een optimale ruimte. De luidsprekers kunnen beter, versterking ken ik niet en heb ik geen oordeel over. Ja, ik heb geexpirimenteerd met de luisterplek en ja, daar viel voordeel mee te behalen. Alleen werd het laag niet beter. Wellicht het eerdere topic er eens op naslaan? gr. Marcel LINK Waaruit deze quote: Wat mij in deze een beetje tegenstaat is dat er door zowel Jos als mij geen slechte recentie gegeven is.Sterker nog, we hebben genoten van de langspeler en dit niet onder stoelen of banken gestoken. Verder is er geen onvertogen woord gevallen over de stereoset of de klank. Wat er wel gebeurd is is dat er scherpte cq vervorming geconstateerd is in het mid-hoog. Stemmen maar ook instrumenten hadden een heel vervelende bijklank. Deze ervaring werd door Hans juist opgepakt en herkend. Dat ik als persoon van meer volume wil genieten mag duidelijk zijn maar is niet bepalend voor mijn mening over andere sets. Dat Hans een andere mening heeft over de juiste positie van de ideale luisterplek is prima, hier is geen waardeoordeel uit af te leiden. Zoals aangegeven was de laagweergave beter op de plek die Hans verkoos. gr. Marcel @the ark; mijn db meter voor mijn borst houdende op de luisterplek Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 februari 2008 Report Share Posted 21 februari 2008 Dank voor je reactie. De vervorming is door hans idem geregistreerd en ook aan een oorzaak gekoppeld. Verder heb ik gefundeerde aanmerkingen uitgesproken. Het is zeker geen topset, noch staat de set in een optimale ruimte. De luidsprekers kunnen beter, versterking ken ik niet en heb ik geen oordeel over. Ja, ik heb ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts