marbuis Posted 18 februari 2008 Report Share Posted 18 februari 2008 Hi, Graag zie ik oprechte reakties van mensen of bezitters van Power app. zoals o.a. PS audio, welke de inkomende spanning heeft gereinigd. Mijn installatie kan heel goed klinken, vind ik, echter regelmatig lijkt het er niet op, ondanks aparte groepen en niet te dure netkabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 18 februari 2008 Report Share Posted 18 februari 2008 't Beste blijft gewoon zo'n ding eens op proef vragen bij je hifi dealer. Maar je kunt alvast eens bij de buren kijken: HiFiForum Arcam demo bij Audiac Filterdozen, stroomgeneratoren, 't kost allemaal wel een lieve cent... Misschien deze eerst eens proberen (zelf geen ervaring mee): Rik Stoet Noise Eater (niet te verwarren met een Nose Eater ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 18 februari 2008 Report Share Posted 18 februari 2008 Ik heb wel eens wat op hear.nl geschreven over mijn ervaringen met PS Audio. Ik heb de nieuwe Premier powerplant een week thuis op proef gehad. Volgens de specificaties zou je alle apparatuur erop moeten kunnen aansluiten. Ik heb dat gedaan, dus ook mijn zware Parasound Halo JC1 monoblokken. In eerste instantie leek het geluid voller en beter te klinken en leken stemmen beter en stabieler geplaatst. Echter na draaien van klassieke muziek (Symfoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbuis Posted 19 februari 2008 Author Report Share Posted 19 februari 2008 Ik heb wel eens wat op hear.nl geschreven over mijn ervaringen met PS Audio. Ik heb de nieuwe Premier powerplant een week thuis op proef gehad. Volgens de specificaties zou je alle apparatuur erop moeten kunnen aansluiten. Ik heb dat gedaan, dus ook mijn zware Parasound Halo JC1 monoblokken. In eerste instantie leek het geluid voller en beter te klinken en leken stemmen beter en stabieler geplaatst. Echter na draaien van klassieke muziek (Symfoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Omdat de vraag aan 'mensen en bezitters' gericht was; hier een reactie van een mens.. Zoals eerder op dit forum genoemd; wanneer zo'n power conditioner of hoe je het ook noemt daadwerkelijk iets uitmaakt (uiteraard 'voegt het toe'..) dan mag de versterker of waar je het ook op aansluit onmiddelijk de kliko in. Elk normaal deugdelijk ontwerp, of het nu een versterker of een cd speler is, heeft het voedinggedeelte zo voor elkaar dat, mits je stroom volgens specificaties is, geen extra filtering nodig is. Netstroom is zo *verschrikkelijk simpel*, veel apparaten doen het gewoon uitstekend ook al zit er enige variatie in het signaal. Het is m.i. riskant om door het hoge prijskaartje aan te nemen dat het wel haast logisch moet zijn dat zo'n apparaat (bijna) altijd tot een 'grote verbetering' zal leiden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Omdat de vraag aan 'mensen en bezitters' gericht was; hier een reactie van een mens.. Zoals eerder op dit forum genoemd; wanneer zo'n power conditioner of hoe je het ook noemt daadwerkelijk iets uitmaakt (uiteraard 'voegt het toe'..) dan mag de versterker of waar je het ook op aansluit onmiddelijk de kliko in. Elk normaal deugdelijk ontwerp, of het nu een versterker of een cd speler is, heeft het voedinggedeelte zo voor elkaar dat, mits je stroom volgens specificaties is, geen extra filtering nodig is. Netstroom is zo *verschrikkelijk simpel*, veel apparaten doen het gewoon uitstekend ook al zit er enige variatie in het signaal. Het is m.i. riskant om door het hoge prijskaartje aan te nemen dat het wel haast logisch moet zijn dat zo'n apparaat (bijna) altijd tot een 'grote verbetering' zal leiden! Onzin Niels Als het lichtnet erg vervuild is heb je er wel degelijk baat bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Onzin Niels Als het lichtnet erg vervuild is heb je er wel degelijk baat bij. Helemaal gelijk, ware het niet dat de meesten Hear niet in of vlak naast een netvervuilende industriele omgeving wonen. Of in een achterstandswijk waar het net nog van voor de 2e wereldoorlog is Het lichtnet is in Nederland in een normale woonwijk over het algemeen van behoorlijk goede kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Onzin Niels Als het lichtnet erg vervuild is heb je er wel degelijk baat bij. Helemaal gelijk, ware het niet dat de meesten Hear niet in of vlak naast een netvervuilende industriele omgeving wonen. Of in een achterstandswijk waar het net nog van voor de 2e wereldoorlog is Het lichtnet is in Nederland in een normale woonwijk over het algemeen van behoorlijk goede kwaliteit. Hier ben ik het bijna mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Onzin Niels Als het lichtnet erg vervuild is heb je er wel degelijk baat bij. Helemaal gelijk, ware het niet dat de meesten Hear niet in of vlak naast een netvervuilende industriele omgeving wonen. Of in een achterstandswijk waar het net nog van voor de 2e wereldoorlog is Het lichtnet is in Nederland in een normale woonwijk over het algemeen van behoorlijk goede kwaliteit. Nou, Pjotr, ik weet of je flats tot een normale woonwijk rekent, maar ik kan je verzekeren dat in mijn flat het net behoorlijk vervuild is. Gebruik van parallelle netfilters en scheidingstrafo's is echt nodig. ER EE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Ik denk, dat het grootste probleem is, dat de hedendaagse app. is bedoeld voor 230VAC. Ik zie bij mij thuis die spanning zelden boven de 220VAC uitkomen. Hooguit s'avonds vrij laat en dan nog steeds geen 230V. Ik lees vaak over netstoring of zo iets. Mijn ls kabels liggen samen met antenne-, computer- netsnoerkabels in Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Als je net dusdanig vervuild is dat je er "last"van hebt zou ik je energie aanbieder maar eens waarschuwen.... Bedrijven en huishoudelijke apparatuur mag maar een beperkte vervuiling het net opsturen.... Dat is gewoon bij (europese)wet vastgelegd. het verschil tussen 220 en 230 is slechts 4% als je een goede gestabiliseerde voeding in je versterker/cdspeler hebt kan die voeding dat best opvangen via de spanningsstabilisators.... Schakel tikken door koelkasten oid kan je goedkoper voorkomen door je apparatuur op een aparte groep aan te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Wat vind ik het weer jammer dat er zo veel reacties komen van mensen die het denken te weten, maar het nooit zelf hebben uitgeprobeerd. Slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Zelf proberen dus... En laat het ons weten. Met dit soort vragen krijg je a snel dat het bij de een wel uitmaakt en bij de ander niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Zelf proberen dus... En laat het ons weten. Met dit soort vragen krijg je a snel dat het bij de een wel uitmaakt en bij de ander niet. Tsja, en dat zei mijn hifi-boer ook al. Blijkbaar toch een combinatie van factoren: daadwerkelijk wel of geen troep op de 240 lijn, wel of geen gevoelige apparatuur en wel of geen gevoelig gehoor. Gewoon uitproberen zei hij. More or less off-topic: Voor die laatste categorie is dit misschien een optie (en daarna alsnog een netfilter ) (En nee, niet specifiek voor Audi rijders) En voor de wattenstaafproppers, pas op: Oorsmerig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 het verschil tussen 220 en 230 is slechts 4% als je een goede gestabiliseerde voeding in je versterker/cdspeler hebt kan die voeding dat best opvangen via de spanningsstabilisators.... Afgezien van die spanningsstabilisators is het ook nog eens zo dat het net nooit precies 230V zal zijn. Ja het kan wel natuurlijk, maar het is maar een 'nominale waarde'. Dat wil zo veel zeggen als dat het een uitgangspunt is. In de praktijk ligt het meestal wat lager. Heeft met spanningsverlies over kabels te maken. En dat spanningsverlies mag volgens de NEN1010 maximaal +/-5% zijn. Dus een net dat 'officieel' 230V is (nominaal dus), mag ook 218,5V zijn. En ook 241,5V. Als het binnen die marge valt, gaat het energiebedrijf echt niks ondernemen. Je apparatuur moet er maar tegen kunnen. En de meeste apparatuur kan dan ook gewoon. Misschien dat wat oudere apparatuur 'last' heeft van een wat hogere spanning, maar moderne apparatuur echt niet... Overigens durf ik niet te zeggen of alle netten in Nederland al officieel 230V zijn. Het zou best kunnen dat er nog hier en daar oude transformatoren gebruikt worden, die een overzetverhouding van 10kV op 220/380V hebben. Dan is je net dus nominaal ook maar 220V. Dus mag je spanning in huis dan ook dalen tot 209V. Moderne transformatoren zijn vaak 10,5kV op 242/420V, wat met een hoogspanningsnet van 10kV dus neerkomt op 230/400V aan de laagspanningskant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Onzin Niels Als het lichtnet erg vervuild is heb je er wel degelijk baat bij. Helemaal gelijk, ware het niet dat de meesten Hear niet in of vlak naast een netvervuilende industriele omgeving wonen. Of in een achterstandswijk waar het net nog van voor de 2e wereldoorlog is Het lichtnet is in Nederland in een normale woonwijk over het algemeen van behoorlijk goede kwaliteit. Ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Ik heb nog geen netconditioner in de zin van een regenerator geprobeerd, verder wel veel. Afgeschermde netkabels, maken het geluid rustiger het lijkt beter, maar is ook minder dynamisch. er af dus. Scheidingstrafo, het ding wat ik heb bromt als de ziekte en ligt dus achter het schot. Omdat het geluidtechnisch alleen de dynamiek benadeeld... eraf. Parallel netfilter, werkt nauwelijks maar heeft verder geen nadelen. Hier hangt mijn phonotrap aan. Serie netfilter (industrieel), werkt nauwelijks, maar hielp in mijn geval ook niet echt, er af dus Audiofiel serie netfilter, hier heb ik lang mee gedraaid. Alles klinkt rustiger maar toch verfijnt. Helaas ook te koste van de dynamiek na verloop van tijd zit er alleen m'n CD speler en draaitafelvoeding nog op. Gevlochten bekabeling, houd veel storing buiten en heeft geen dynamiek verlies. Alles klinkt dus schoon en dynamisch. Aparte groep, was in mijn huis lastig, maar door de andere apparatuur op andere groepen te zetten was deze schoon. volgens mij helpt het alleen wanneer je deze groep op aan andere fase hebt staan dan de vervuilers. Anders hangt het in de meterkast nog aan elkaar. Hiermee is er een behoorlijke rust in het geluidsbeeld gekomen. BEDENK WEL...!!! verwacht geen wonderen. verschillen heel beperkt en sterk afhankelijk van de aanwezige (soms slechts tijdelijke) netvervuiling. het verschil tussen 220 en 230 is slechts 4% als je een goede gestabiliseerde voeding in je versterker/cdspeler hebt kan die voeding dat best opvangen via de spanningsstabilisators.... Afgezien van die spanningsstabilisators is het ook nog eens zo dat het net nooit precies 230V zal zijn. Ja het kan wel natuurlijk, maar het is maar een 'nominale waarde'. Dat wil zo veel zeggen als dat het een uitgangspunt is. In de praktijk ligt het meestal wat lager. Heeft met spanningsverlies over kabels te maken. En dat spanningsverlies mag volgens de NEN1010 maximaal +/-5% zijn. Dus een net dat 'officieel' 230V is (nominaal dus), mag ook 218,5V zijn. En ook 241,5V. Als het binnen die marge valt, gaat het energiebedrijf echt niks ondernemen. Je apparatuur moet er maar tegen kunnen. En de meeste apparatuur kan dan ook gewoon. Misschien dat wat oudere apparatuur 'last' heeft van een wat hogere spanning, maar moderne apparatuur echt niet... Overigens durf ik niet te zeggen of alle netten in Nederland al officieel 230V zijn. Het zou best kunnen dat er nog hier en daar oude transformatoren gebruikt worden, die een overzetverhouding van 10kV op 220/380V hebben. Dan is je net dus nominaal ook maar 220V. Dus mag je spanning in huis dan ook dalen tot 209V. Moderne transformatoren zijn vaak 10,5kV op 242/420V, wat met een hoogspanningsnet van 10kV dus neerkomt op 230/400V aan de laagspanningskant... Essent stelde hier dat 10 % afwijking is toegestaan. 212 V vond hij dus best wel OK. Hij ging daarbij ook uit van 220V. Hij stelde dat er maar op weinig plaatsen echt 230 V geleverd werd. Overigens zou de spanning door de jaren heen slechts zeer langzaam opgeschroefd worden. Dit om klachten te vermijden... Ik weet overigens niet of je kunt klagen wanneer je een door faseverschuiving aangevreten netsinus krijgt aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 het verschil tussen 220 en 230 is slechts 4% als je een goede gestabiliseerde voeding in je versterker/cdspeler hebt kan die voeding dat best opvangen via de spanningsstabilisators.... Afgezien van die spanningsstabilisators is het ook nog eens zo dat het net nooit precies 230V zal zijn. Ja het kan wel natuurlijk, maar het is maar een 'nominale waarde'. Dat wil zo veel zeggen als dat het een uitgangspunt is. In de praktijk ligt het meestal wat lager. Heeft met spanningsverlies over kabels te maken. En dat spanningsverlies mag volgens de NEN1010 maximaal +/-5% zijn. Dus een net dat 'officieel' 230V is (nominaal dus), mag ook 218,5V zijn. En ook 241,5V. Als het binnen die marge valt, gaat het energiebedrijf echt niks ondernemen. Je apparatuur moet er maar tegen kunnen. En de meeste apparatuur kan dan ook gewoon. Misschien dat wat oudere apparatuur 'last' heeft van een wat hogere spanning, maar moderne apparatuur echt niet... Overigens durf ik niet te zeggen of alle netten in Nederland al officieel 230V zijn. Het zou best kunnen dat er nog hier en daar oude transformatoren gebruikt worden, die een overzetverhouding van 10kV op 220/380V hebben. Dan is je net dus nominaal ook maar 220V. Dus mag je spanning in huis dan ook dalen tot 209V. Moderne transformatoren zijn vaak 10,5kV op 242/420V, wat met een hoogspanningsnet van 10kV dus neerkomt op 230/400V aan de laagspanningskant... Essent stelde hier dat 10 % afwijking is toegestaan. 212 V vond hij dus best wel OK. Hij ging daarbij ook uit van 220V. Hij stelde dat er maar op weinig plaatsen echt 230 V geleverd werd. Overigens zou de spanning door de jaren heen slechts zeer langzaam opgeschroefd worden. Dit om klachten te vermijden... Ik weet overigens niet of je kunt klagen wanneer je een door faseverschuiving aangevreten netsinus krijgt aangeboden. Bedoel je een door faseaansnijding vervormde sinus? Want faseverschuiving merk je natuurlijk niks van, en is bovendien een gevolg van de belasting... Faseaansnijding kan inderdaad vervuiling geven. De stroom is dan namelijk niet meer sinusvormig, maar volgt eerst de sinus en gaat dan 'plotseling naar nul'. Zo'n snelle verandering van stroom resulteert in een spanningspiekje. Veel van die piekjes kunnen voor merkbare vervuiling op de netspanning zorgen. Daar kun je best over klagen, mocht je er last van hebben, want het hoort niet op het net. Niet dat het energiebedrijf er dan ook altijd wat aan kan doen, althans niet direct. Mocht het bekend zijn waar de storing vandaan komt, dan kan het energiebedrijf natuurlijk wel van de 'verstoorder' gaan eisen dat die er wat aan doet... Het energiebedrijf zal overigens zelf ook last hebben van niet lineaire belastingen (ofwel niet sinusvormige stromen). Want bij lineaire (sinusvormige) belastingen en een gelijke verdeling van de belastingen over de 3 fasen, zullen de stromen van de 3 fasen ongeveer gelijk zijn, en daarom samen nul (of in ieder geval laag) zijn. Bij niet lineaire belastingen, die ook netjes verdeeld zijn over de 3 fasen, is de som van de stromen niet gelijk aan nul. Een 3e harmonische van de netfrequentie (150Hz dus) bijvoorbeeld, zal optellen in de nulleiding. Met andere woorden, als er in elke fase 10A aan 3e harmonische vervorming loopt, dan loopt er in de nulleiding dus 30A aan 3e harmonische vervorming... Met al onze apparatuur met schakelende voedingen (computers, tv's, ook audioappatuur, enz.), dimmers en tl-buizen met elektronische voorschakelapparaten zorgen wij voor heel wat niet-lineaire belastingen, en daarmee dus voor flink wat stroom in de nulleiding van het energiebedrijf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Nou, Pjotr, ik weet of je flats tot een normale woonwijk rekent, maar ik kan je verzekeren dat in mijn flat het net behoorlijk vervuild is. Gebruik van parallelle netfilters en scheidingstrafo's is echt nodig. ER EE Flats zijn notoir slechte omgevingen voor lichtnet. Liften gebruiken de motor als rem en dat pompt een lading vervuiling regelrecht terug in het net. Schommelingen tussen 210V - 235V zijn daar heel normaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Het lichtnet is in Nederland in een normale woonwijk over het algemeen van behoorlijk goede kwaliteit. Hier ben ik het bijna mee eens. Behoorlijk goed is bijna goed genoeg? Ik ben nog geen power conditioner tegengekomen die niet ook maakte dat je op een ander essentieel vlak van de weergave weer iets inleverde. Het gaat dus eigenlijk om de vraag of de keerzijde van zulke fancy randapparaten niet te groot is, zodat de voordelen nog te rechtvaardigen zijn. Thingman ik ben anti filters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Ik heb niet zo'n grote versterker kwa stroom vragen, een buizen stereo, een buizen voor en een CDspeler, dus voor mij kan het mogelijk wel goed uitpakken, en wat voor voordelen zijn er dan doorgaans merkbaar ?? Netvervuiling is inderdaad goed hoorbaar. Met buizen heb je echter nog een aandachtspunt en dat is de netspanning. Buizenversterkers hebben veelal ongestabiliseerde voedingen voor hoogspanning en gloeispanning. Door een schommeling in de netspanning verschuiven de werkpunten van de buizen en hiermee verandert de klank. Vooral schommeling in gloeispanning bij direct verhitte buizen is hoorbaar; ik "tune" de klankbalans van een versterker vaak met de gloeispanning. Een paar tienden van volts boven of onder het nominale voltage maakt duidelijk verschil. Als je een voltmeter hebt moet je eens regelmatig meten wat de netspanning bij jou doet. Stel maar eens vast welke netspanning je hebt wanneer het goed klinkt. Probeer dan met herhaalde metingen vast te stellen of dit de rede is dat het geluid beter of slechter wordt. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Sinds enige tijd heb ik een serie-netfilter van DSS (Duits). Omdat ik al verhalen had gehoord van dynamiek vermindering heb ik de 4kW versie gekozen. Bij mij is er geen inbreuk in de dynamiek. De verbeteringen zijn echter subtiel. Ik heb er alleen mijn voor- en eindversterkers aan hangen. Het verschil dat kan optreden is niet alleen afhankelijk van de vuilheid van het net, maar ook de voedingen in je versterkers. Een taak van een voeding is ook het zo schoon mogelijk aanbieden van de gelijkspanning! Denk niet in termen van minder storing of brom of knispers. Het verschil zit 'm in het zwarter worden van de achtergrond . Wat kleinere details kunnen nu opspringen uit een soort niets dat er eerst niet scheen te zijn. De rust valt pas op bij wat langer luisteren. Ik draai eigenlijk alleen vinyl. Bij een cd-speler kan het verschil groter zijn, omdat de digitale klok rotzooi op het net kan gooien, dat er uit gefilterd wordt. Dit is ook afhankelijk van je speler. Bij de nieuwe Rega's zou zo'n filter al ingebouwd zijn, heb ik me laten vertellen. Toevallig heb ik erg weinig voor de DSS NZ4000 betaald (200 Euro op Ebay, nieuw en direct van de fabrikant, die ze in de winkel legt voor 800 Euro). Hij blijkt goed getest te zijn in een hifi-blad. Het is ook een erg mooi apparaat. Een hele hoge prijs zou ik er echter niet voor over hebben. Een dure netkabel hoef ik ook niet. Ik zou het aanraden voor mensen met een goed gehoor en een hele mooie installatie. Nogmaals, het verschil is subtiel, doch werkt wel over de hele linie door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Nou Marbuis, Gezien de matige opkomst hier , plus het feit dat ik denk dat er heel wat onder ons ooit zo'n ding hebben gekocht, moet je je conclusies trekken betreffende het geld dat je ervoor uit wilt geven. Ik haat de vergelijking met auto's, maar doe het toch maar: als je een leuke Mercedes hebt en wat duizendjes over, dan koop je maar nieuwe wielen etc. die eigenlijk niet echt het rijplezier naar redelijkheid verbeteren. Het is net als met kabels... Koop geen kabel van 100 Euro voor je CD spelertje van 500 Euro, want dan had je er beter een van 600 Euro kunnen kopen. Ik zou gaan voor tweedehands of Ebay en niet meer dan een paar honderd Euro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Omdat de vraag aan 'mensen en bezitters' gericht was; hier een reactie van een mens.. Zoals eerder op dit forum genoemd; wanneer zo'n power conditioner of hoe je het ook noemt daadwerkelijk iets uitmaakt (uiteraard 'voegt het toe'..) dan mag de versterker of waar je het ook op aansluit onmiddelijk de kliko in. Elk normaal deugdelijk ontwerp, of het nu een versterker of een cd speler is, heeft het voedinggedeelte zo voor elkaar dat, mits je stroom volgens specificaties is, geen extra filtering nodig is. Netstroom is zo *verschrikkelijk simpel*, veel apparaten doen het gewoon uitstekend ook al zit er enige variatie in het signaal. Het is m.i. riskant om door het hoge prijskaartje aan te nemen dat het wel haast logisch moet zijn dat zo'n apparaat (bijna) altijd tot een 'grote verbetering' zal leiden! Onzin Niels Als het lichtnet erg vervuild is heb je er wel degelijk baat bij. Ik woon in Vlaardingen met een wel heel vervuild en goor lichtnet, net als het leidingwater trouwens, maar ook ik heb wel eens zo'n filter geprobeerd en inderdaad is er enige dynamiek verlies en wordt het allemaal net wat softer. Nee weg dat ding. Zonder speelt het gewoon iets beter. Gewoon een stevige metalen stekkerdoos en goede afgeschermde netsnoeren is m.i. voldoende. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 februari 2008 Report Share Posted 24 februari 2008 Ik haat de vergelijking met auto's, maar doe het toch maar: als je een leuke Mercedes hebt en wat duizendjes over, dan koop je maar nieuwe wielen etc. die eigenlijk niet echt het rijplezier naar redelijkheid verbeteren. Kwaliteits lichtmetalenwielen verbeteren wel degelijk de rijeigenschappen en daarmee het rijplezier bij welke auto dan ook. Dat komt omdat ze beter in balans en stijver zijn dan de standaard wielen. En dat merk je absoluut! Maar verder moet je auto's naar mijn mening nooit vergelijken met hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts