steftammer Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 hoi ik heb een probleempje met mijn philips speler na het draaien van 1of 2 cd valt deze uit? na even wachten speelt hij weer als een klok 1 a 2 cds wat kan dit zijn groeten stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 wat kan dit zijn groeten stef Een Philips speler... Dat hij het zo lang heeft uitgehouden is een wonder... Mijn SACD 1000 deed dat na 'n jaar al... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 hoi ik heb een probleempje met mijn philips speler na het draaien van 1of 2 cd valt deze uit?na even wachten speelt hij weer als een klok 1 a 2 cds wat kan dit zijn Te warm wordende speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Je snapt niet dat er nog zoveel van die rommel verkocht is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Je snapt niet dat er nog zoveel van die rommel verkocht is. Is het werkelijk zo vreemd dan dat een cd/dvd/sacd-speler een keer een storing geeft na vier Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Je snapt niet dat er nog zoveel van die rommel verkocht is. Is het werkelijk zo vreemd dan dat een cd/dvd/sacd-speler een keer een storing geeft na vier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Als het een Philips is mag je blij zijn als ie d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Dat hij het zo lang heeft uitgehouden is een wonder... Mijn SACD 1000 deed dat na 'n jaar al... Hans, Vast "her-ontworpen" door een manager met een Excel spreadsheetje en Powerpoint presentatie Mag hopen, dat je in ieder geval een deel van je geld, hebt terug gehad? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Als het een Philips is mag je blij zijn als ie d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 februari 2008 Report Share Posted 21 februari 2008 Tsja, je zegt het zelf... Als het alleen een loopwerk was geweest Inderdaad, het loopwerk. Maar het is dan ook altijd die rotzooi er omheen die je in de steek laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 februari 2008 Report Share Posted 21 februari 2008 Dat hij het zo lang heeft uitgehouden is een wonder... Mijn SACD 1000 deed dat na 'n jaar al... Hans, Vast "her-ontworpen" door een manager met een Excel spreadsheetje en Powerpoint presentatie Mag hopen, dat je in ieder geval een deel van je geld, hebt terug gehad? Groet, Jack Nee hoor... alleen een grote bek van de verkoper ("Expert" Tol uit IJmuiden). Ik wacht al weer een paar jaar op antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 februari 2008 Report Share Posted 21 februari 2008 Als het een Philips is mag je blij zijn als ie d Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 21 februari 2008 Report Share Posted 21 februari 2008 Vroeger was dat anders toen kon je het Philips logo op allerlei componenten terugvinden in elke CD speler van elk merk. Tegenwoordig hebben ze natuurlijk al hun bedrijfsonderdelen verkocht en maken ze niets meer zelf Tja, vroeger... Toen probeerden ze nog enige tijd hun hoofd boven water te houden met audiowerk en het uitvinden van na te volgen technieken daarbinnen. Nu doen ze niks meer wat dat betreft, met alle gevolgen van dien... Het is wel vreemd dat het bedrijf alleen in Nederland een slechte naam heeft. Misschien ligt dat niet aan het bedrijf en het personeel maar aan de instelling van bevooroordeelde inboorlingen die consumeren binnen het "betere" audio-marktsegment en liever niet al te veel verder kijken? Misschien speelt het feit dat juist klagers (met of zonder reden) gehoord (willen) worden wel mee. Ik weet het niet, vraag het me gewoon af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Het is wel vreemd dat het bedrijf alleen in Nederland een slechte naam heeft. Misschien ligt dat niet aan het bedrijf en het personeel maar aan de instelling van bevooroordeelde inboorlingen die consumeren binnen het "betere" audio-marktsegment en liever niet al te veel verder kijken?Misschien speelt het feit dat juist klagers (met of zonder reden) gehoord (willen) worden wel mee. Ik weet het niet, vraag het me gewoon af. Wat een onzin... wanneer je iets koopt wat het na korte tijd al niet meer doet en daarna via een z.g. geauthorizeerd reparatiebedrijf te horen krijgt dat hij niet meer gerepareerd kan worden omdat er geen onderdelen zijn, dan rammelt het gewoon. Dat heeft niks met bevooroordeeld te maken. En ik ben niet de enige... een kennis van mij b.v. heeft tot zijn eigen genoegen zijn Philips SACD1000 met een voorhamer in elkaar geslagen... Hij was immers toch niet meer te repareren (in dit geval na twee jaar ..!!). Zo had hij er tenminste nog WAT plezier van (vond hij). De teruggekomen en gerepareerde SACD 1000's werden overigens nog vrolijk in de Personeelswinkel (en ook elders) verkocht. Terwijl men al lang wist dat het apparaat slecht was en de voorraad onderdelen snel slinkende. Dit zijn maar wat voorbeelden, maar bij andere DVD spelers is het al niet veel beter. Zoals de hier genoemde 962 en de opvolger de 963 (die van mij heeft soms ook kuren). Link to comment Share on other sites More sharing options...
RDDR Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Het is wel typsich Nederlands om de eigen producten af te kraken. Denken jullie echt dan de consumer spullen van Sony / Samsung / etc. echt zoveel beter zijn dan de Philips producten? Dan heb ik nieuws voor jullie: in vergelijkende lab testen komen de consumenten producten over de gehele range genomen allemaal uit rondom dezelfde levensduur. Deels te verklaren doordat best veel componenten door meerdere fabrikanten gebruikt worden, maar ook deels de verklaren doordat de fabrikanten zelf ook vergelijkende tests doen met hun concurrenten en zsm problemen oplossen tov deze concurrenten. Los daarvan blijft het met een relatief goedkoop consumenten apparaat deels geluk hebben. Mijn schoonouders hebben een 12 jaar oude Philips cd speler (CD 604) die nog steeds vlekkeloos functioneerd, terwijl mijn 9 jaar oude Arcam Alpha 7SE problemen met de tray heeft..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Vroeger was dat anders toen kon je het Philips logo op allerlei componenten terugvinden in elke CD speler van elk merk. Tegenwoordig hebben ze natuurlijk al hun bedrijfsonderdelen verkocht en maken ze niets meer zelf Tja, vroeger... Toen probeerden ze nog enige tijd hun hoofd boven water te houden met audiowerk en het uitvinden van na te volgen technieken daarbinnen. Nu doen ze niks meer wat dat betreft, met alle gevolgen van dien... Het is wel vreemd dat het bedrijf alleen in Nederland een slechte naam heeft. Misschien ligt dat niet aan het bedrijf en het personeel maar aan de instelling van bevooroordeelde inboorlingen die consumeren binnen het "betere" audio-marktsegment en liever niet al te veel verder kijken? Misschien speelt het feit dat juist klagers (met of zonder reden) gehoord (willen) worden wel mee. Ik weet het niet, vraag het me gewoon af. Dat Philips een slechte naam heeft opgebouwd met producten die niet voldeden aan de verwachting die je er als consument redelijkerwijs aan mocht stellen, heeft een oorzaak die diep in het bedrijf is geworteld. Philips is vele jaren mijn werkgever geweest en ik heb in al die jaren als geen ander kunnen zien hoe er een haantjes cultuur heerste onder mensen die er hun eigen koninkrijkjes hadden gebouwd er alles aan deden om die instant te houden. Daarin gunden zij elkaar het licht in de ogen niet en daarin paste al helemaal niet het toegeven van (ontwerp)fouten aan anderen. Dat deed je niet, dat hield je onder de dekmantel. Met alle gevolgen van dien voor de consument. Al met al was het naar de buitenwereld een hautain bedrijf waar je als consument een dag na het verlopen van de garantieperiode al met je hoofd tegen een muur van onwil op liep. Aan de wet op de consumentenbescherming, die gelukkig steeds meer is uitgebreid, hadden zij al helemaal geen boodschap. Je werd bij de technische servicecentra als een lastig insect behandeld als je maar enigszins op je terechte strepen ging staan. De afkeer van Philips ging zelfs zo ver, dat verkopers van wit en bruingoedzaken een duidelijke afkeur lieten zien als je vroeg naar een Philips product. Ooit de letterlijke woorden van een bedrijfsleider van zo'n zaak: meneer, wij moeten Philips producten in de winkel hebben, maar als het kon, liever niet, omdat we er alleen maar gedonder met klanten mee krijgen. Ooit de letterlijke woorden van een monteur van een reparatiebedrijf: de producten van Philips lijken precies op kinderspeelgoed, het zit op een zeer ongelukkige manier in elkaar geklikt, en als je het uit elkaar moet hebben, ben je doodongelukkig, omdat er dan nog meer kapot gaat dan er al kapot was. Zelf bij een Philips CRT tv meegemaakt dat de aan/uit schakelaar na en paar jaar kapot ging. Bij het vervangen van die schakelaar moest het apparaat volledig uit elkaar, wat een hels karwij was. Dat heb ik dan maar zo gelaten voor wat het was en een stekker met schakelaar aan het snoer gezet. Nee, dat Philips een slechte naam heeft, ligt niet aan zogenaamde zeikerts onder de consumenten, maar puur aan het bedrijf zelf. Het zal nog jaren voordat ze daar af zijn. Overigens wil ook de consument in de USA niets van Philips weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Ik heb rond 1985 met veel plezier stage gelopen op Philips Natlab (Esprit project, onderzoek naar parallele computer architectuur DOOM met programmeertaal POOL). Prachitge tijd was dat. Heb wel eens begrepen dat de problemen met de SACD1000 voortkwamen uit de sluiting van een fabriek (in Belgie meen ik). De motivatie van het personeel was niet zo hoog meer ofzo... Was het niet het loopwerk dat er vandaan kwam? Ook wel eens gehoord dat Philips er alles aan doet om geen royalties te betalen op patenten van andere bedrijven. Ze verzinnen liever een eigen "oplossing" dan dat ze een paar dollar aan een concurrent betalen, die een goede oplossing bedacht en gepatendeerd heeft. Dat de "oplossingen" van Philips dan vaa nodeloos complex zijn (en dus duidelijk minder) boeide dan niet zo (onderdelen zijn cheap, winstmaximalisatie daar gaat het om). Dit allemaal van horen zeggen, hoeft niet waar te zijn, hoeft ook niet meer waar te zijn. Overigens Philips blue ray spelertje: http://www.areadvd.de/hardware/2008/philips_bdp7100_1.shtml Ze hebben technisch best wel de know how, maar in de uitwerking lag (ligt?) vaak het probleem denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Overigens wil ook de consument in de USA niets van Philips weten. Da's waar. De verkoopresultaten in het derde kwartaal van 2006 (1979 miljoen euro) zijn daar dan ook teruggelopen naar 1888 miljoen euro in het derde van 2007. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 ... als geen ander kunnen zien hoe er een haantjes cultuur heerste onder mensen die er hun eigen koninkrijkjes hadden gebouwd er alles aan deden om die instant te houden. Daarin gunden zij elkaar het licht in de ogen niet en daarin paste al helemaal niet het toegeven van (ontwerp)fouten aan anderen. Dat deed je niet, dat hield je onder de dekmantel. Met alle gevolgen van dien voor de consument.Al met al was het naar de buitenwereld een hautain bedrijf waar je als consument een dag na het verlopen van de garantieperiode al met je hoofd tegen een muur van onwil op liep.... Gelukkig is dat allemaal veranderd sinds, eh ja, sinds jij vertrokken bent..... Nu even serieus, volgens mij beschrijf je zo ongeveer een standaard bedrijfscultuur van een groot onpersoonlijk bedrijf met vele lagen hierarchie. Ik heb hetzelfde bij andere grote bedrijven waargenomen en volgens mij is het ook de overheid en politiek niet vreemd....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 de problemen met al die series van Philips zijn ook duidelijk benoemd : slechte voedingen waar nog rommel uit de schakelende voeding komt, dat mede de sturingschip 'furore' onder het loopwerk op hol jaagt, die is niet gekoeld en geeft de geest door voortdurende oververhitting. als je trouwens zag hoe die chip op de print gesoldeerd zat (scheef) was het al een wonder dat het net goed ging. voor een paar euro had dat allemaal vermeden kunnen worden. duidelijk slechte kwaliteitsnormen en -controles en vervolgens (zelf ondervonden met een SACD1000) volkomen schijt aan de consument. ik heb mijn zin gekregen qua schadeloosstelling maar dat is alleen om dat ik jurist ben. nooit meer niks van Philips. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 ik heb mijn zin gekregen qua schadeloosstelling maar dat is alleen om dat ik jurist ben. nooit meer niks van Philips.Die formulering zit anders juridisch niet echt goed in elkaar, volgens mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Ze hebben technisch best wel de know how, maar in de uitwerking lag (ligt?) vaak het probleem denk ik. Je legt exact de vinger op de zere plek. Als je weet, zoals ik, dat bepaalde personen stiekem met elkaar spraken over iemand die met een geweldige oplossing kwam voor een probleem, en zachtjes tegen elkaar zeiden: had jij dat nu niet kunnen zien, waarom moet juist hij met de oplossing komen? En vervolgens werd de oplossing gewoon genegeerd. ik heb mijn zin gekregen qua schadeloosstelling maar dat is alleen om dat ik jurist ben. nooit meer niks van Philips.Die formulering zit anders juridisch niet echt goed in elkaar, volgens mij... Wat maakt het uit, hij heeft gekregen wat hij wilde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Ik heb weinig ervaring met Philips, maar de ervaring die ik heb, is zondermeer positief. Zo heb ik begin 2001 een mp3-discman van Philips, zo'n vierkante Expanium, gekocht. Was een van de eerste discmans die ook mp3's konden afspelen (gebrand op cd dus). Het ding is inmiddels antiek en hopeloos ouderwets, maar hij doet het nog steeds. En ik heb 'm zelfs tot voor kort nog vaak gebruikt, totdat ik een 'moderne' mp3-speler heb gekocht, die vervolgens na een maand gejat werd. Gelukkig had ik die oude, lompe bak nog. Cd'tje erin en spelen maar... M'n andere ervaring met Philips is niet met consumentenelektronica, maar met Philips Power Solutions. Ik moest voor school, voor een keuzevak, een onderzoekje doen naar het ontwerpen van een spoel. Ik had al iets bedacht en uitgewerkt, maar toen deed het bedrijf dat voor mij een ringkern zou leveren moeilijk. Toen moest ik dus naar iets anders op zoek en ben ik bij Philips uitgekomen. Ik stelde de ene dag de vraag of ze mij aan een kern konden helpen, en de volgende dag had ik bericht. Was via 3 of 4 personen bij iemand uitgekomen die mij wel kon helpen. Ik heb meerdere keren met die man gebeld en gemaild en hij was heel behulpzaam. En dat terwijl ik een scholier was. Hij kon dus niks aan mij verdienen. Hij heeft me zelfs later nog eens gemaild of alles gelukt was en hoe het gegaan was... Zo kan het dus ook binnen Philips... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Hij kon dus niks aan mij verdienen. Hij heeft me zelfs later nog eens gemaild of alles gelukt was en hoe het gegaan was... Zo kan het dus ook binnen Philips... O zeker, er werk(t)en zeer aardige en behulpzame personen bij Philips, maar dat staat volledig los van de cultuur die daar heerst(e). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Je legt exact de vinger op de zere plek.Als je weet, zoals ik, dat bepaalde personen stiekem met elkaar spraken over iemand die met een geweldige oplossing kwam voor een probleem, en zachtjes tegen elkaar zeiden: had jij dat nu niet kunnen zien, waarom moet juist hij met de oplossing komen? En vervolgens werd de oplossing gewoon genegeerd. Bij Daf werkt iemand die na zo'n perfect idee altijd zegt: Aan dat idee is alles perfect... op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts