Stefan Posted 22 februari 2008 Report Share Posted 22 februari 2008 Ik heb bij Philips stage gelopen en daar ondervonden dat de medewerkers inderdaad heel aardig waren. Er zat er eentje in de werkplaats 50% van zijn tijd te besteden aan het maken van een jubileumgeschenk voor een collega. Zelf heb ik een 24karaat vergulde Bahco gekregen bij het afronden van mijn stageopdracht (dan haalden ze gewoon een grote Bahco bij het gereedschappenmagazijn en die werd dan even bij de vergulderij langs gebracht) Philips had de mooiste stageplekken die je kon bedenken! Ook kreeg ik van Philips een studiebijlage en een extra bijdrage voor het op kamers wonen tijdens de stage. Dat hun producten net zo slecht zijn als die van de concurrent dat mag alom bekend zijn, daar hoeven we hier niet over te fulmineren. Mijn Philips buizenradio uit 1950 speelt overigens nog steeds uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Hij kon dus niks aan mij verdienen. Hij heeft me zelfs later nog eens gemaild of alles gelukt was en hoe het gegaan was... Zo kan het dus ook binnen Philips... O zeker, er werk(t)en zeer aardige en behulpzame personen bij Philips, maar dat staat volledig los van de cultuur die daar heerst(e). Ja, maar de vraag is of dat nou typisch Philips is, of typisch voor een enorm groot bedrijf. Tenminste, als dat grote bedrijf consumentenprodukten (massaproduktie) maakt en dus zwaar moet concurreren. Bij projectwerk is dat meestal wat minder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Wellicht is het 't kardinale probleem dat bij Philips niet de technische mensen (ontwerpers, kwaliteitsdienst, applications dept.) maar de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Wellicht is het 't kardinale probleem dat bij Philips niet de technische mensen (ontwerpers, kwaliteitsdienst, applications dept.) maar de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 (...) Tsjonge Spido, ik ben je nooit tegen gekomen bij Philips. (...) Beste CJ, Niet zo verwonderlijk, hoor! Er is immers geen Philips ID-badge met "Spido" er op. En zijn naam zult ge tevergeefs zoeken in het centrale personeelsbestand. Hij loopt nergens binnen of buiten "de k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Nee hoor... alleen een grote bek van de verkoper ("Expert" Tol uit IJmuiden).Ik wacht al weer een paar jaar op antwoord. Van die zaak wordt je dus niets "wijzer" in tegenstelling wat ze beweren Maar er is toch ook zoiets als "consumentenbescherming" ? Misschien dat ik me in eerste instantie ook uit het veld laat slaan, door zo 'n boerenpummel maar daarna zal ik er alles aan doen om een normale schade vergoeding te krijgen. In Amerika heeft trouwens niet alle Philips apparatuur een slechte naam. Ik heb al een paar keer een 22AH673 tuner gereviseerd. Zo' n apparaat zit ontzettend mooi in elkaar met voor die tijd, toponderdelen. Hij is w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 februari 2008 Report Share Posted 26 februari 2008 Het is wel typsich Nederlands om de eigen producten af te kraken. Denken jullie echt dan de consumer spullen van Sony / Samsung / etc. echt zoveel beter zijn dan de Philips producten? Philips schijnt heel populair te zijn in Japan.. Los daarvan blijft het met een relatief goedkoop consumenten apparaat deels geluk hebben. Mijn schoonouders hebben een 12 jaar oude Philips cd speler (CD 604) die nog steeds vlekkeloos functioneert Ja, maar toen maakte Philips nog goede spullen... M.i. is het vooral dit decennium fout gegaan. In de beginjaren van de CD was Philips top daarin. Ik vind ook dat Philips een bedrijf is wat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 februari 2008 Report Share Posted 27 februari 2008 P.s. na 2 defecte TV toestellen had ik me voorgenomen om nooit geen Philips meer te nemen.Zeg nooit..... nooit... Jij zegt feitelijk dat je jezelf hebt voorgenomen wel Philips te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 februari 2008 Report Share Posted 27 februari 2008 Jij zegt feitelijk dat je jezelf hebt voorgenomen wel Philips te nemen. Hee CJ, Nee hoor, mijn ervaring : Zeg nooit..... nooit.... en ja ik ben zeker een fan van Philips onderdelen, is overgegaan naar BC en nu Vishay. Zowel mijn TV in de kamer als die van de camping die ik daarvoor neergezet had lieten het beide afweten, die van de huiskamer was 5... 6 jaar oud en dat camping TVtje was net voor 80euro gerepareerd Ik had toen een TV besteld bij Wehkamp... vandaag besteld morgen in huis....dus niet! Bestelling nooit aangekomen.... bij navraag was hij niet leverbaar. Gelukkig hebben we hier een paar zaken bijelkaar, had ik een mooie Panasonic breedbeeld gezien was het model niet meer leverbaar en er was alleen nog demomodel dat licht beschadigd was... Vond ik op dat moment niks.....nieuw en al beschadigd.... De zaterdag erop was ik 's morgens al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 27 februari 2008 Report Share Posted 27 februari 2008 Hoi, Stef, sorry ik heb het antwoord op je vraag ook niet. Maar heb het de voorgaande pagina's ook niet voorbij zien komen . Kan en wil iemand Stef vertellen wat er misschien aan de hand kan zijn met zijn cd speler . Dit is wel weer een sterk staaltje hear, hear . Een weer terug naar on-topic groet , Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2008 Report Share Posted 28 februari 2008 hoi ik heb een probleempje met mijn philips speler na het draaien van 1of 2 cd valt deze uit? na even wachten speelt hij weer als een klok 1 a 2 cds wat kan dit zijn Te warm wordende speler. Het andwoord staat m.i. al Hear.... er wordt iets te heet! Gezien de reacties, hoef je zo te lezen niet te rekenen op enige service of dat iemand hem k Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 februari 2008 Report Share Posted 28 februari 2008 P.s. na 2 defecte TV toestellen had ik me voorgenomen om nooit geen Philips meer te nemen. Zeg nooit..... nooit... Jij zegt feitelijk dat je jezelf hebt voorgenomen wel Philips te nemen. Dubbele negatie. Nooit geen=altijd alle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 februari 2008 Report Share Posted 28 februari 2008 P.s. na 2 defecte TV toestellen had ik me voorgenomen om nooit geen Philips meer te nemen. Zeg nooit..... nooit... Jij zegt feitelijk dat je jezelf hebt voorgenomen wel Philips te nemen. Dubbele negatie. Nooit geen=altijd alle [/quote Precies. Maar het antwoord van Jack vond ik toch de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 februari 2008 Report Share Posted 29 februari 2008 Dubbele negatie. Nooit geen=altijd alle Bart: "een tien voor taal" is een ander draadtje Verder waren het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 maart 2008 Report Share Posted 2 maart 2008 Ontopic: Laten we het er eens over hebben wie die Philips SA962 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 maart 2008 Report Share Posted 2 maart 2008 Ontopic: Laten we het er eens over hebben wie die Philips SA962 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 maart 2008 Report Share Posted 3 maart 2008 Ontopic: Laten we het er eens over hebben wie die Philips SA962 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts