dhfreakie Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Om dit ook gescheiden te houden van de muziek , een topic over welke film we aan het kijken zijn, cq net gezien hebben. Nu nog aan het kijken; Marebito Masuoka is een eenzame freelancefilmer. Hij neemt per toeval een zelfmoord op in een metrostation. Wanneer hij thuis door zijn dailies wil monteren, wordt hij gevangen door de beelden van de zelfmoord, en met name door de blik in 's-mans ogen vlak voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Hij lijkt iets te zien waardoor hij letterlijk doodsangsten uitstaat, en het is die angst die hem tot zijn ultieme, afschuwelijke daad dwingt. Masuoka wordt dermate gegrepen hierdoor, dat hij ook wil kunnen zien wat de man moet hebben gezien, en hij gaat op onderzoek uit op de plek des onheils. Niet echt je standaard horrorfilm, deze in 8 dagen gemaakte film met een beperkt budget. maar het intrigeerd je des te meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Om dit ook gescheiden te houden van de muziek , een topic over welke film we aan het kijken zijn, cq net gezien hebben. Nu nog aan het kijken; Marebito Masuoka is een eenzame freelancefilmer. Hij neemt per toeval een zelfmoord op in een metrostation. Wanneer hij thuis door zijn dailies wil monteren, wordt hij gevangen door de beelden van de zelfmoord, en met name door de blik in 's-mans ogen vlak voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Hij lijkt iets te zien waardoor hij letterlijk doodsangsten uitstaat, en het is die angst die hem tot zijn ultieme, afschuwelijke daad dwingt. Masuoka wordt dermate gegrepen hierdoor, dat hij ook wil kunnen zien wat de man moet hebben gezien, en hij gaat op onderzoek uit op de plek des onheils. Niet echt je standaard horrorfilm, deze in 8 dagen gemaakte film met een beperkt budget. maar het intrigeerd je des te meer. Klinkt spannend! Is dit zo'n Japanse horrorfilm, zoals Ringu (waarvan ik overigens alleen de Amerikaanse remake The Ring heb gezien)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 februari 2008 Author Report Share Posted 23 februari 2008 Om dit ook gescheiden te houden van de muziek , een topic over welke film we aan het kijken zijn, cq net gezien hebben. Nu nog aan het kijken; Marebito Masuoka is een eenzame freelancefilmer. Hij neemt per toeval een zelfmoord op in een metrostation. Wanneer hij thuis door zijn dailies wil monteren, wordt hij gevangen door de beelden van de zelfmoord, en met name door de blik in 's-mans ogen vlak voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Hij lijkt iets te zien waardoor hij letterlijk doodsangsten uitstaat, en het is die angst die hem tot zijn ultieme, afschuwelijke daad dwingt. Masuoka wordt dermate gegrepen hierdoor, dat hij ook wil kunnen zien wat de man moet hebben gezien, en hij gaat op onderzoek uit op de plek des onheils. Niet echt je standaard horrorfilm, deze in 8 dagen gemaakte film met een beperkt budget. maar het intrigeerd je des te meer. Klinkt spannend! Is dit zo'n Japanse horrorfilm, zoals Ringu (waarvan ik overigens alleen de Amerikaanse remake The Ring heb gezien)? Dit is idd een Japanse horrorfilm, maar je kan hem niet vergelijken Ringu of Ju On (the Grudge(US versie)), heb alle 4 de Japanse Ringu films, maar ook de amerikaanse gezien. Deze is voornamelijk psychologisch, en lijkt naast Ringu misschien saai, maar er zit toch een zekere spanning in. Nu aan het kijken, Curse of the Ring (sorry, ik kijk veel films ) Noord-Europa, 1500 jaar geleden. Wanneer de boosaardige tweeling Thorkilt en Thorkwin koning Siegmund, de vorst van Xanten, verraden en vermoorden, slaagt diens vrouw Siegland er op het laatste nippertje in hun jonge zoon Siegfried uit het kasteel te smokkelen en in een bootje op de rivier te zetten. Hij wordt uit het water gehaald door Eyvind, een wapensmid die Siegfried opvoedt als zijn eigen zoon. Jarenlang gaat Siegfried door het leven als Eric, zonder iets te weten van zijn lot als koninklijke erfgenaam. Terwijl Siegfried op zoek gaat naar zijn ware identiteit, belandt hij in het koninkrijk Burgund, waar hij het respect van koning Gunther en de liefde van diens zus Kriemhild wint door de draak Fafnir te verslaan. Het goud en de juwelen die hij in de grot van de draak vindt, beschouwt hij als zijn overwinningsbuit, ondanks de waarschuwingen van de Nibelungen, de geesten die de schat bewaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Om dit ook gescheiden te houden van de muziek , een topic over welke film we aan het kijken zijn, cq net gezien hebben. Nu nog aan het kijken; Marebito Masuoka is een eenzame freelancefilmer. Hij neemt per toeval een zelfmoord op in een metrostation. Wanneer hij thuis door zijn dailies wil monteren, wordt hij gevangen door de beelden van de zelfmoord, en met name door de blik in 's-mans ogen vlak voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Hij lijkt iets te zien waardoor hij letterlijk doodsangsten uitstaat, en het is die angst die hem tot zijn ultieme, afschuwelijke daad dwingt. Masuoka wordt dermate gegrepen hierdoor, dat hij ook wil kunnen zien wat de man moet hebben gezien, en hij gaat op onderzoek uit op de plek des onheils. Niet echt je standaard horrorfilm, deze in 8 dagen gemaakte film met een beperkt budget. maar het intrigeerd je des te meer. Klinkt spannend! Is dit zo'n Japanse horrorfilm, zoals Ringu (waarvan ik overigens alleen de Amerikaanse remake The Ring heb gezien)? Dit is idd een Japanse horrorfilm, maar je kan hem niet vergelijken Ringu of Ju On (the Grudge(US versie)), heb alle 4 de Japanse Ringu films, maar ook de amerikaanse gezien. Deze is voornamelijk psychologisch, en lijkt naast Ringu misschien saai, maar er zit toch een zekere spanning in. Ringu is toch ook redelijk psychologisch? Tenminste, de remake, The Ring. Daar zitten ook niet echt bloederige horrorbeelden in. Wel wat typische schrikmomenten. Maar het is vooral de sfeer die het eng maakt... The Grudge (Ju On heb ik niet gezien) vond ik knap beroerd. Ik vond 'm niet eng, ook al zaten er uiteraard wel wat schrikmomenten in, maar het had niet de creepy sfeer van The Ring. Ik vond het ook geen bijster goed verhaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 februari 2008 Author Report Share Posted 23 februari 2008 Ringu is toch ook redelijk psychologisch? Tenminste, de remake, The Ring. Daar zitten ook niet echt bloederige horrorbeelden in. Wel wat typische schrikmomenten. Maar het is vooral de sfeer die het eng maakt... The Grudge (Ju On heb ik niet gezien) vond ik knap beroerd. Ik vond 'm niet eng, ook al zaten er uiteraard wel wat schrikmomenten in, maar het had niet de creepy sfeer van The Ring. Ik vond het ook geen bijster goed verhaal... In Marebito zul je geen schikmomenten vinden, maar doet het volledig op psychologie, apart verhaal en zijn eigen aparte sfeer. De Japanse Ju On (heb daar 1 en 2 van) vond ik ook beter dan de US versie, hoe ze te vergelijken zijn tegenover Ringu kan ik zo ff niet zeggen, daarvoor heb ik ze allebij "te" lang niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Morgen weer eens naar de bioscoop voor "I'm not there" een biopic over Bob Dylan die echter in de film zelf niet voor komt. De soundtrack op vinyl (4LP en toch maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Het komt mij voor dat de totaalervaring die de tegenwoordige bioscoop wil bieden allleen te verdragen is wanneer de toeschouwer is voorzien van een geheel afgestompt zenuwsysteem. Precies, maar dat is tegenwoordig met alles het geval lijkt het wel. En tevens de reden dat je mij niet meer ziet in den bios of bij grootschalige optredens. Het is allemaal teveel, te hard, te massaal. Thuis valt er genoeg te genieten, op een volume waar ikzelf mij prettig bij voel. Ben wel benieuwd naar die Japanse versies trouwens, zal eens gaan snuffelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Het bezoek aan I'm not there is in het geheel niet slecht bevallen (bekeken in een filnhuis, niet in zo'n eng mega-theater). De soundtrack was echt wel goed (anders dan de uitgebrachte soundtrack) met veel Dylan-originals (itt de soundtrack). Het was goed verfilmd en de opzet (Dylan werd vertolkt door zeer verschillende acteurs en een actrice - Kate Blanchett-oscarnominatie) was heel bijzonder. Hoewel een toegewijd Dylan-fan vanaf de begintijd vond ik zelf het onderwerp eigenlijk niet zo interessant. Ik vind de muziek (en de teksten uiteraard) v Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 april 2008 Author Report Share Posted 23 april 2008 Gisteren de laatste DVD van de vernieuwde Battlestar Galactica gekeken van seizoen 2 (de Pilot en seizoen 1 en 2 nu gekeken) http://www.battlestargalactica.com Op naar Seizoen 3.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts