Jackie Posted 25 februari 2008 Report Share Posted 25 februari 2008 beste mensen, Weten jullie hier iets van? Ik heb een oude technics versterker met 8 uitgangen om boxen aan te sluiten. Nu staat onder die uitgangen iets wat ik niet snap en jullie misschien wel. op de versterker noemen ze 4 uitgangen (2x rood & 2x zwart) MAIN en 4 uitgangen (2x rood & 2x zwart) REMOTE. Eronder staat: Main or remote : 4-16 ohm/each speaker Main and remote: 8-16 ohm each speaker Hoe sluit je dan boxen aan? Ik heb vloerstaanders waar achterop 8 ohm staat. mvg Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 25 februari 2008 Report Share Posted 25 februari 2008 Hallo Jacco, speakers aansluiten op main, plus van de speaker op rood min is zwart................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 februari 2008 Report Share Posted 25 februari 2008 Hoi Jacco, Als je 1 paar speakers hebt kan je het best alleen de MAIN aansluitingen gebruiken. Deze kan je voorzien van speakers met een nominale weerstand van 4 tot 16 Ohm. Jouw speakers van 8 Ohm dus ook. Ga je echter 2 sets speakers op die versterker aansluiten, wat nooit aan te raden is omdat dat niet bevordelijk is voor de geluidskwaliteit, alleen leuk met feestjes, dan mogen beide speakers geen 4 of 6 Ohm weerstand. Dit zou een te zware belasting vaar de versterker zijn en kan hij (te) warm worden. Bij 2 paar speakers mogen deze dus van 8 tot 16 Ohm weerstand hebben. Jouw speakers met een weerstand van 8 Ohm zouden dus in beide situaties geen probleem moeten zijn voor die versterker. Zoals Jitze al aangaf: plus(rood) aan plus(rood) aansluiten en min(zwart) aan min(zwart). Alleen de main aansluitingen in jouw geval. En let op rechts en links. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts