Jump to content

luidspreker snoer

dumber
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal.

Zijn er meer die wel eens installatie draad (2.5mm) als luidsprekersnoer hebben gebruikt?

Ik speelde al een tijdje met deze gedachte, en nadat ik op zolder een paar extra stopcontacten had aangelegd, had ik nog wel wat meters van dit spul liggen.

Vandaag maar eens tussen mijn buizenbak en de speakers gehangen, en het resultaat bevalt me tot nu toe uitstekend.

Ik gebruik normaal 4 mm kabel van de conrad, en het eerste wat me opvalt bij gebruik van installatiedraad is het open karakter wat het geluid krijgt.

Ik weet dat het moeilijk is om geluid te omschrijven, en misschien ook wel de gedachte dat je graag "iets"wil horen na verandering, maakt mij terughoudend met conclusies, maar toch meen ik te kunnen stellen dat het geluidsbeeld op mijn set meer in "evenwicht" is geworden.Misschien voor meer muziekliefhebbers eens leuk om op een regenachtige dag mee te experimenteren?Nu nog eens uitzoeken hoe die stugge kabel een beetje leuk weg te werken is in een isolatiekous of iets anders... :(

Guest Rev. Fatman
Hoi allemaal.

Zijn er meer die wel eens installatie draad (2.5mm) als luidsprekersnoer hebben gebruikt?

Nu nog eens uitzoeken hoe die stugge kabel een beetje leuk weg te werken is in een isolatiekous of iets anders... :(

Onder het tapijt of achter de plinten. ;)

ik heb er tijden mee gespeeld. tot 6mm2 aan toe. altijd prima resultaat alleen erg stug daarom gewoon luidspreker snoer gekocht. 5 euro p/m

Hoi, ik heb, net als Hans voorstelde mijn LS kabels getwist (wel iets anders dan installatietdraad, minder stug) dat geeft nog een subtiele verbetering van het geluid, en oogt ook heel pro.

Voor de afwerking heb ik mijn vrouw een "kous" laten stikken uit een breed katoenen lint.

00374-1.jpg

mvg RastaPhil

Niks wegwerken... gewoon twisten en in een strakke bocht naar de speakers leggen.

:)

Mijn gedachte was altijd om de kabels zo kort mogelijk te houden, dus twisten is volgens mij juist langer maken.Heeft twisten nog voordelen behalve het er "netter"uit te laten zien?

Niks wegwerken... gewoon twisten en in een strakke bocht naar de speakers leggen.

:)

Mijn gedachte was altijd om de kabels zo kort mogelijk te houden, dus twisten is volgens mij juist langer maken.Heeft twisten nog voordelen behalve het er "netter"uit te laten zien?

wacht ik ga meelezen. deze vraag is al 100 x gesteld en er is nog nooit een antwoord op gekomen waar iedereen het over eens was.

Ik heb een tijd lang met installatiedraad gespeeld. Heb de kabels zelfs nog ergens op zolder liggen... Ben uiteindelijk teruggegaan naar verzilverd koper omdat ik het laag iets te veel gedempt vond en het laag te slordig. Met verzilverd koper veel strakker allemaal.