m44 Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Dus als iemand een mooie Ucd400 heeft... Dat wil je mensen toch niet aandoen? Heb een week naar de hele versterker van hun geluisterd, maar dat vond ik verschrikkelijk. Aan de andere kant, het is wel eens leuk om deze versterker naast een goede buizenbak te zetten en dan eens te kijken wat de vooruitgang in de HiFi heeft gebracht. Een combinatie van buizen en UcD ook goed? dat zag er idd top uit KT88 hij is er blij mee zo te lezen. geen blind testen aub Volgens mij had ik het woord "test" bewust niet getypt. Maar goed, veel plezier allemaal. ik viel meer over het woordje blind eigenlijk. @audiofreak ik wil graaghelpen hoor met koffie en dergelijke. ik ben meer zorgzaam ingesteld dan ik eruit zie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 OK. maar er bestaan veel vooroordelen tov klasse D. Daarom leek me t beter om m te beluisteren, zonder dat men wist welke amp speelde. Dat was alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 dat klinkt ook wel logisch. ikgeef alleen maar aan dat IK niet zo'n zin heb in een blinde test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Mijn leven is als een sprookje, iedere dag als ik thuis kom zit die heks weer op de bank Ze zal wel wat hebben niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 OK. maar er bestaan veel vooroordelen tov klasse D. Daarom leek me t beter om m te beluisteren, zonder dat men wist welke amp speelde. Dat was alles. Ik ben daar niet bang voor, hoor. Je mag kijken en luisteren tegelijk, je mag ze zelfs open zien als je wilt. Ergens op 'n ander forum zwerven wat foto's rond van een dergelijke versterker die ik voor iemand heb gemaakt. Mijn eigen contrapties zien er wat minder flitsend uit en de buizen-UcD hier bestaat momenteel uit 2 oude 19" kastjes die aan elkaar zijn gelinkt middels XLR kabels. Ik heb hier thuis al meerdere vooroordelen bij mensen kunnen wegnemen (oa. over ouwe Thorensen, Denon elementen, ouwe vliezen, buizen, UcD). Hier draait dat allemaal in volledige harmonie met elkaar samen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 geen blind testen aub Helemaal mee eens, maar mag het ook helemaal geen test zijn? Gewoon lekker luisteren en gezellig kletsen lijkt mij een veel leuker plan. Gewoon 2 heel verschillende sets, liefst 1 DIY en 1 mooie fabrieks set, en daar lekker naar luisteren. Het ene deel van de tijd naar de ene set en het andere deel naar de andere. En dan gewoon luisteren of je het mooi vind klinken, of het je pakt en emoties los krijgt bij je. Audioapparatuur is naar mijn mening niet met elkaar te vergelijken daar elke ontwerper zijn eigen ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Mijn leven is als een sprookje, iedere dag als ik thuis kom zit die heks weer op de bank Ze zal wel wat hebben niet? wat ? vliegangst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 dat klinkt ook wel logisch. ikgeef alleen maar aan dat IK niet zo'n zin heb in een blinde test. Gehoor test is misschien wel leuk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 @ Ezo, Ik zet je erbij op de lijst in de openingspost. Als ik het zo allemaal lees zijn er een aantal dingen die men graag zou willen, namelijk 2 sets, waarvan een fabriekset en een DIY set. Beiden zou kunnen in mijn optiek. Beiden sets zijn m.i. op te bouwen uit het aanbod (zie de lange lijst op pagina 6). Voor wat betreft de DIY set zit ik te denken aan de UCD (hybride) en de WK versterker (buis) van KT88. Deze versterkers heb ik afgelopen week heel even mogen beluisteren. Niets audiofiel geneuzel of superlatieven bij het horen van deze set, want deze versterkers maken gewoon muziek. En als speaker bijv. de Scan Speak Reference Plus DIY speaker (2,5 weg vloerstaand). Maar ook het aanbod van Sota Jerry en zijn set is ook een goede optie. Voor wat betreft de fabriekset staat er m.i. ook genoeg tussen om hieruit een set op te bouwen en dat laat ik ook een beetje aan jullie zelf over kwa samenstelling. Ook zou men graag iets doen met stroomvoorziening e.d. Natuurlijk zou dat ook kunnen, maar wil wel graag de opmerking erbij maken om het een volgende keer te gaan doen en waarbij we ons de vraag zou kunnen stellen in hoe dat te doen en met wat dat te doen. Welke merken en welke oplosingen wil men dan uit testen. Er is nogal best veel verschil in aanpak. Verder lees ik toch ook dat er een aantal zijn (zoals mijzelf) die liever deze keer niets uittesten, maar gewoon muziek willen luisteren en de gezelligheid en nader kennis maken met elkaar belangrijker vinden. Ook hier valt wat voor te zeggen. Maar we beslissen met z'n allen hierin, lijkt mij. Zaal en akoestiek : Deze zaal wordt oorspronkelijk gebruikt ook als tienerdisco en dat verklaart de opgehangen boxen. Deze boxen willen de meesten van ons ( ) echt niet beluisteren (behalve M44 als JBL fanaat ). Echte discostampersboxen zijn het. Als je inderdaad naar de foto's kijkt van de zaal lijkt het dat het een harde ruimte is, maar ik vind het nogal meevallen als jezelf in de zaal staat. Ik heb de handjes laten klappen op diversen plekken in de zaal en ik vond het met galm en hardheid erg meevallen. Het plafond is bedekt met akoestische plafondplaten (soort geperst stro lijkt het) en lijkt in 1e instantie op het oog redelijk gedempt. Zeker als ik het vergelijk met al die andere zaaltjes (12 stuks) die ik afgelopen maanden heb bezocht. MAAR het kan zeker geen kwaad als sommige van ons akoestische hulpmiddelen willen meenemen zoals dekens,dekbedden, zware grodijnen, karpetten enz enz. Beter te veel dan te weinig zal ik maar zeggen. Overigens het meubilair in de ruimte zal ik vragen of de tafels eruit mogen en de stoelen blijven i.v.m. het luisteren. Het idee van Miracle om 2 groepen te maken zou prima zijn als we 2 zalen hadden, maar die hebben we niet. Alles is in 1 zaal en met de huidige aantal deelnemers is dat ook al vol. Daarom stel ik ook voor om het aantal deelnbemers op 25 man maximaal te houden. Ook vanwege dat we er via de nooduitgang erin en eruit gaan. Ik ga nog proberen of ik de ontmoetingsruimte ook open kan krijgen, zodat men ook de zaal kan ontvluchten als men daar behoefte aan heeft en dan niet naar buiten hoeft. Ik moet dan wel een beroep gaan doen op 1 van de vaste krachten die daar werken en haar of zijn vrije dag moet opofferen ervoor. Als het op zaterdag zou geweest zijn, dan was het geen enkel probleem, want dan is alles open in het gebouw. Op die zondag zullen we naar alle waarschijnlijkheid alleen zijn. Verder zal ik mij meer bezig houden met het reilen en zeilen van de koffie en thee e.d., dan met het zelf luisteren van, dit terzijde gezegd. Ook wil ik alvast gezegd hebben als de VPI DT met Koetsu element doorgaat , dat de persoon die deze DT combi ter beschikking stelt, degene zal zijn die de DT combi alleen bedient. Met groet, fijn ik heb nog steeds geen agenda gezien en mijn vrouw is er nu weer mee van tussen maar morgen kan ik er iets zinnigs over zeggen gooi het kamers scherpje wel even in de bus 8x3m komt dan achter de set te staan stekker blok 1.75 meter 8x gaat ook mee en misschien nog wat andere speeltjes gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 @ Ezo, Ik zet je erbij op de lijst in de openingspost. Als ik het zo allemaal lees zijn er een aantal dingen die men graag zou willen, namelijk 2 sets, waarvan een fabriekset en een DIY set. Beiden zou kunnen in mijn optiek. Beiden sets zijn m.i. op te bouwen uit het aanbod (zie de lange lijst op pagina 6). Voor wat betreft de DIY set zit ik te denken aan de UCD (hybride) en de WK versterker (buis) van KT88. Deze versterkers heb ik afgelopen week heel even mogen beluisteren. Niets audiofiel geneuzel of superlatieven bij het horen van deze set, want deze versterkers maken gewoon muziek. En als speaker bijv. de Scan Speak Reference Plus DIY speaker (2,5 weg vloerstaand). Maar ook het aanbod van Sota Jerry en zijn set is ook een goede optie. Voor wat betreft de fabriekset staat er m.i. ook genoeg tussen om hieruit een set op te bouwen en dat laat ik ook een beetje aan jullie zelf over kwa samenstelling. Ook zou men graag iets doen met stroomvoorziening e.d. Natuurlijk zou dat ook kunnen, maar wil wel graag de opmerking erbij maken om het een volgende keer te gaan doen en waarbij we ons de vraag zou kunnen stellen in hoe dat te doen en met wat dat te doen. Welke merken en welke oplosingen wil men dan uit testen. Er is nogal best veel verschil in aanpak. Verder lees ik toch ook dat er een aantal zijn (zoals mijzelf) die liever deze keer niets uittesten, maar gewoon muziek willen luisteren en de gezelligheid en nader kennis maken met elkaar belangrijker vinden. Ook hier valt wat voor te zeggen. Maar we beslissen met z'n allen hierin, lijkt mij. Zaal en akoestiek : Deze zaal wordt oorspronkelijk gebruikt ook als tienerdisco en dat verklaart de opgehangen boxen. Deze boxen willen de meesten van ons ( ) echt niet beluisteren (behalve M44 als JBL fanaat ). Echte discostampersboxen zijn het. Als je inderdaad naar de foto's kijkt van de zaal lijkt het dat het een harde ruimte is, maar ik vind het nogal meevallen als jezelf in de zaal staat. Ik heb de handjes laten klappen op diversen plekken in de zaal en ik vond het met galm en hardheid erg meevallen. Het plafond is bedekt met akoestische plafondplaten (soort geperst stro lijkt het) en lijkt in 1e instantie op het oog redelijk gedempt. Zeker als ik het vergelijk met al die andere zaaltjes (12 stuks) die ik afgelopen maanden heb bezocht. MAAR het kan zeker geen kwaad als sommige van ons akoestische hulpmiddelen willen meenemen zoals dekens,dekbedden, zware grodijnen, karpetten enz enz. Beter te veel dan te weinig zal ik maar zeggen. Overigens het meubilair in de ruimte zal ik vragen of de tafels eruit mogen en de stoelen blijven i.v.m. het luisteren. Het idee van Miracle om 2 groepen te maken zou prima zijn als we 2 zalen hadden, maar die hebben we niet. Alles is in 1 zaal en met de huidige aantal deelnemers is dat ook al vol. Daarom stel ik ook voor om het aantal deelnbemers op 25 man maximaal te houden. Ook vanwege dat we er via de nooduitgang erin en eruit gaan. Ik ga nog proberen of ik de ontmoetingsruimte ook open kan krijgen, zodat men ook de zaal kan ontvluchten als men daar behoefte aan heeft en dan niet naar buiten hoeft. Ik moet dan wel een beroep gaan doen op 1 van de vaste krachten die daar werken en haar of zijn vrije dag moet opofferen ervoor. Als het op zaterdag zou geweest zijn, dan was het geen enkel probleem, want dan is alles open in het gebouw. Op die zondag zullen we naar alle waarschijnlijkheid alleen zijn. Verder zal ik mij meer bezig houden met het reilen en zeilen van de koffie en thee e.d., dan met het zelf luisteren van, dit terzijde gezegd. Ook wil ik alvast gezegd hebben als de VPI DT met Koetsu element doorgaat , dat de persoon die deze DT combi ter beschikking stelt, degene zal zijn die de DT combi alleen bedient. Met groet, fijn ik heb nog steeds geen agenda gezien en mijn vrouw is er nu weer mee van tussen maar morgen kan ik er iets zinnigs over zeggen gooi het kamers scherpje wel even in de bus 8x3m komt dan achter de set te staan stekker blok 1.75 meter 8x gaat ook mee en misschien nog wat andere speeltjes gr ezo ik weet dat jij een flinke jongen bent maar dat je rijd in een bus van 8 bij 3 meter is wel wat overdreven denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 Wat denk je van een stekkerblok van 1.75 m lang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 Erg fraai gemaakt. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 @ Ezo, Ik zet je erbij op de lijst in de openingspost. Als ik het zo allemaal lees zijn er een aantal dingen die men graag zou willen, namelijk 2 sets, waarvan een fabriekset en een DIY set. Beiden zou kunnen in mijn optiek. Beiden sets zijn m.i. op te bouwen uit het aanbod (zie de lange lijst op pagina 6). Voor wat betreft de DIY set zit ik te denken aan de UCD (hybride) en de WK versterker (buis) van KT88. Deze versterkers heb ik afgelopen week heel even mogen beluisteren. Niets audiofiel geneuzel of superlatieven bij het horen van deze set, want deze versterkers maken gewoon muziek. En als speaker bijv. de Scan Speak Reference Plus DIY speaker (2,5 weg vloerstaand). Maar ook het aanbod van Sota Jerry en zijn set is ook een goede optie. Voor wat betreft de fabriekset staat er m.i. ook genoeg tussen om hieruit een set op te bouwen en dat laat ik ook een beetje aan jullie zelf over kwa samenstelling. Ook zou men graag iets doen met stroomvoorziening e.d. Natuurlijk zou dat ook kunnen, maar wil wel graag de opmerking erbij maken om het een volgende keer te gaan doen en waarbij we ons de vraag zou kunnen stellen in hoe dat te doen en met wat dat te doen. Welke merken en welke oplosingen wil men dan uit testen. Er is nogal best veel verschil in aanpak. Verder lees ik toch ook dat er een aantal zijn (zoals mijzelf) die liever deze keer niets uittesten, maar gewoon muziek willen luisteren en de gezelligheid en nader kennis maken met elkaar belangrijker vinden. Ook hier valt wat voor te zeggen. Maar we beslissen met z'n allen hierin, lijkt mij. Zaal en akoestiek : Deze zaal wordt oorspronkelijk gebruikt ook als tienerdisco en dat verklaart de opgehangen boxen. Deze boxen willen de meesten van ons ( ) echt niet beluisteren (behalve M44 als JBL fanaat ). Echte discostampersboxen zijn het. Als je inderdaad naar de foto's kijkt van de zaal lijkt het dat het een harde ruimte is, maar ik vind het nogal meevallen als jezelf in de zaal staat. Ik heb de handjes laten klappen op diversen plekken in de zaal en ik vond het met galm en hardheid erg meevallen. Het plafond is bedekt met akoestische plafondplaten (soort geperst stro lijkt het) en lijkt in 1e instantie op het oog redelijk gedempt. Zeker als ik het vergelijk met al die andere zaaltjes (12 stuks) die ik afgelopen maanden heb bezocht. MAAR het kan zeker geen kwaad als sommige van ons akoestische hulpmiddelen willen meenemen zoals dekens,dekbedden, zware grodijnen, karpetten enz enz. Beter te veel dan te weinig zal ik maar zeggen. Overigens het meubilair in de ruimte zal ik vragen of de tafels eruit mogen en de stoelen blijven i.v.m. het luisteren. Het idee van Miracle om 2 groepen te maken zou prima zijn als we 2 zalen hadden, maar die hebben we niet. Alles is in 1 zaal en met de huidige aantal deelnemers is dat ook al vol. Daarom stel ik ook voor om het aantal deelnbemers op 25 man maximaal te houden. Ook vanwege dat we er via de nooduitgang erin en eruit gaan. Ik ga nog proberen of ik de ontmoetingsruimte ook open kan krijgen, zodat men ook de zaal kan ontvluchten als men daar behoefte aan heeft en dan niet naar buiten hoeft. Ik moet dan wel een beroep gaan doen op 1 van de vaste krachten die daar werken en haar of zijn vrije dag moet opofferen ervoor. Als het op zaterdag zou geweest zijn, dan was het geen enkel probleem, want dan is alles open in het gebouw. Op die zondag zullen we naar alle waarschijnlijkheid alleen zijn. Verder zal ik mij meer bezig houden met het reilen en zeilen van de koffie en thee e.d., dan met het zelf luisteren van, dit terzijde gezegd. Ook wil ik alvast gezegd hebben als de VPI DT met Koetsu element doorgaat , dat de persoon die deze DT combi ter beschikking stelt, degene zal zijn die de DT combi alleen bedient. Met groet, fijn ik heb nog steeds geen agenda gezien en mijn vrouw is er nu weer mee van tussen maar morgen kan ik er iets zinnigs over zeggen gooi het kamers scherpje wel even in de bus 8x3m komt dan achter de set te staan stekker blok 1.75 meter 8x gaat ook mee en misschien nog wat andere speeltjes gr ezo ik weet dat jij een flinke jongen bent maar dat je rijd in een bus van 8 bij 3 meter is wel wat overdreven denk ik. nee het is van stof 4 statiefjes en een lat, markt klemmen er op en je hebt een mooie wand grijs gemaleerd lekker rustig het kan best zijn dat het 2,75 bij 7 meter is maar groot is het zeker eventueel kun je de set er achter zetten en de speakers er voor om zo niet te verraden wat er achter staat te spelen gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 maart 2008 Report Share Posted 18 maart 2008 Wie hoort nu bij de top 25 Audiofreak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 hoi nou bij die 21 ben ik bij ik kan misschien niet helemaal op tijd komen maar dat is niet anders 1 van mijn zoontjes moet voetballen van 9.00 tot 10.00 dus kom iets later maar ik kom wel gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Wie hoort nu bij de top 25 Audiofreak? euh, 25 mensen/deelnemers/forummers die ik heb voorgesteld als maximun aantal i.v.m. het zaaltje. Ik geloof dat we nu op 21 man zijn die zich hebben aangemeld.(zie de namenlijst in de openingspost). AF, ik ga de 18e op vakantie. Oorspronkelijke bedoeling was twee weken eerder maar ivm verschuiving datum diner voor 75 jarige moeder is de vakantie (zo net) verzet. Allemaal een prima dag gewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Wie hoort nu bij de top 25 Audiofreak? euh, 25 mensen/deelnemers/forummers die ik heb voorgesteld als maximun aantal i.v.m. het zaaltje. Ik geloof dat we nu op 21 man zijn die zich hebben aangemeld.(zie de namenlijst in de openingspost). AF, ik ga de 18e op vakantie. Oorspronkelijke bedoeling was twee weken eerder maar ivm verschuiving datum diner voor 75 jarige moeder is de vakantie (zo net) verzet. Allemaal een prima dag gewenst. damn jammer..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Kijk je naar het postuur dan valt m'n afwezigheid niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Ach, laat ik eens gek doen. Zet mij ook maar op de lijst. Tuurlijk moet ik op die dag werken maar waar heb je anders snipperdagen voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 ik ben erbij het is officieel!!! een hele vrije dag ik kan van mijn werk wel koffie en koekjes meenemen en kunsstof bekertjes, suiker, melkzakjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 Hallo Audiofreak, Ik heb ook wel zin om te komen. Gezien de enorme lijst aan aanbeidingen om van alles mee te nemen, bied ik maar niks meer aan. Ik ben er overigens wel toe bereid. Ik heb bijv. een klasse D versterker met een buizen voorversterker. Zelfbouw speakers en ook nog wel een rolletje tapijt. groet, Leobus Zie je volgende week donderdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 ik zou ook graag willen komen en neem een gemodificeerde Super T-ampje mee voor de klasse chip versterkers of modificaties Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 is het ook een idee om oppikken meerijden te bespreken? ik heb een voiture en kom uit tricht das bij tiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 is het ook een idee om oppikken meerijden te bespreken?ik heb een voiture en kom uit tricht das bij tiel iedereen weet toch wel waar tricht ligt veel geweest daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 toch niet een van de fiets toeristen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts