Members Arden Posted 11 maart 2008 Members Report Share Posted 11 maart 2008 Agenda aangepast, zondag 18 mei, voor mij geen probleem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 maart 2008 Report Share Posted 11 maart 2008 Fanfare is hear al op stoom. 18 mei is prima. KT88 die DIY meeneemt ook. Compromisloos ideaal vs. fabrieksbudget is altijd interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart 2008 Report Share Posted 11 maart 2008 18 mei moet kunnen. Jammer dat we geen buizen phono pre in het assortiment kunnen opnemen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 maart 2008 Report Share Posted 11 maart 2008 @ ReneN,Ook jij staat erbij, Sorry, effe geen tijd gehad voor HEAR, maar hij staat in de agenda! Leuk (de 18e dus....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 maart 2008 Report Share Posted 11 maart 2008 18 mei moet kunnen. Jammer dat we geen buizen phono pre in het assortiment kunnen opnemen. Carl Die mis ik ook nog in de lijst misschien dus een buizen pre en een solid state zou toch moeten kunnen maar als ik moet kiezen gaat ook mijn voorkeur uit naar een buizen phono pre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 (...) Niets geschikter om de hifi-aspiraties weer binnen proporties te brengen dan een langsmarcherende drumband.(...) Hear! Hear! HEAR!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Naast m'n gemodde sinasappelkisten en zelfbouw eindbakjes kan ik ook een Beard voorversterker met phonotrap meenemen, buisjes dus................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Prima Jitze nu kom ik helemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 @ Hans van Liempd,Kan ik achter jou naam in de openingspost het (onder voorbehoud) weghalen bij je ? [ Ik zou het nog even laten staan... het is nog zover vooruit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Van mijn kant kan er meegenomen worden: De speakers die al bij audiofreak in de lijst genoemd zijn. Apparatuur: Musical Fidelity Tri-Vista 300, Marantz PM7200KI, Jadis Symphonia, AVM Evolution CD2, Aaron Phono Module II, Acoustech PH-1 (maar deze erg mooie phonopre kwam al in de lijst voor). Bekabeling: Harmonic Tech. Pro-9 Biwire en Lua Blue Reference speakerkabel, Harmonic Tech Pro Silway MKIII+, Elco Audio SR-22R en vd. Hul The Jubilee interlinks Electraglide Ultrakahn, Harmonic Tech Pro ACII, LAT Intern. AC-2 mk I & 2 en Powerlab CU SE netkabels. Lijkt me keuze genoeg. Ik hoor het wel waar interesse voor is. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Ik zou in ieder geval gaan voor de Verity LS. De reden is dat ze weinig bekend zijn en goed op een buis gaan. Beide VPI draaitafels zijn zeer interessant, eigenlijk had ik ze wel met de verschillende elementen naast elkaar willen horen. De Benz phono pre zou ik naast de Gaham Slee willen horen een leuke vergelijking. Daarnaast zou ik een zware versterker naast een wat meer bescheidene buizen willen horen. De CD speler laat ik aan anderen over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Ik zou in ieder geval gaan voor de Verity LS. De reden is dat ze weinig bekend zijn en goed op een buis gaan. Beide VPI draaitafels zijn zeer interessant, eigenlijk had ik ze wel met de verschillende elementen naast elkaar willen horen. De Benz phono pre zou ik naast de Gaham Slee willen horen een leuke vergelijking. Daarnaast zou ik een zware versterker naast een wat meer bescheidene buizen willen horen. De CD speler laat ik aan anderen over. Kan ik mij helemaal in vinden, de versterker zou dan de DIY van KT88 kunen zijn. Ook zou ik de phono pre van Jitze wel eens willen horen de Beard VV met phono (buis) Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 @ Erikatn, Weet je al iets meer over je vakantie bespreking enz?? Vakantie is bij het reisbureau aangemeld voor de week ervoor, maar moet nog bevestiging krijgen dat er dan een hotelkamer beschikbaar is ('t is een georganiseerde fietsvakantie op Mallorca waar veel belangstelling voor is). Houdt je op de hoogte, want wil gezien de thuiswedstrijd behulpzaam zijn met proviandering e.d. als dat gewenst is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Kan ik mij helemaal in vinden, de versterker zou dan de DIY van KT88 kunnen zijn. Prima, ik hoor wel wat ik mee moet slepen. (die buizen-UcD is ook erg goed hoor!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 Ik heb een voorkeur voor de VPI Aries III met het Koetsu Black element omdat ik nieuwsgierig ben naar het element. Wie weet... ooit.... als ik groot ben... Verder maakt het me niet zo veel uit, alle apparatuur lijkt me meer dan de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 Kan ik mij helemaal in vinden, de versterker zou dan de DIY van KT88 kunnen zijn. Prima, ik hoor wel wat ik mee moet slepen. (die buizen-UcD is ook erg goed hoor!) ja maar die ligt wel helemaal boven op zolder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 (die buizen-UcD is ook erg goed hoor!) ja maar die ligt wel helemaal boven op zolder Niet meer, mijn vriend, niet meer.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 (die buizen-UcD is ook erg goed hoor!) ja maar die ligt wel helemaal boven op zolder Niet meer, mijn vriend, niet meer.......... gebruik je hem nu beneden dan? zo ja: hoe bevalt dat? zo nee: euh.........niks eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 Gaat zaterdag naar zijn nieuwe baasje toe. Daarna komt mijn "leenbak" terug, en die ga ik dan ombouwen naar de inzichten die ik met deze heb opgedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 [u]Apparatuurlijst om set samen te stellen : [/u]Audiofreak : Draaitafel : VPI Aries III met Koetsu Black element of een VPI Scout met Grado Reference Master Wood. Phonopre : AccousTech of de Benz Lukaschek, maar ook Graham Slee. Versterkers : Gloednieuwe Acoustic Masterpiece AM 201, 2 x 22 Watt buis (was voorheen Air Tight) Valve Audio Predator (hybride 2 x 200 watt geintegreerd). Luidsprekers : mijn eigen Sonus Faber Concerto. Maar ook beschikbaar gesteld Symphonic Lines Doumois Verity Audio speakers. Bekabeling : Twisted Pair Design interlinks, Kimber Select interlinks , Kimber 8TC ls-kabel, E.A.T. en Gemkow netsnoeren. Norbatsjov : Scan Speak Reference plus (zelfbouw) speakers KT88 : versterkers: DIY buisversterker, 2x 20 watt en/of UcD (hybride), 2x 400 watt Cd speler : Sony XA gemodificeerd Bekabeling : koolstof interlinks Jitze : versterker : Beard VV met phono (buis) Zelfbouw eindbakken Speakers : Klipsh type ? S.o.t.a. jerry : gehele set, maar waaruit bestaand weet ik niet. Wellicht kan Jerry daar zelf vast wel wat over vertellen. Sodejuu: Speakers : B&W CDM -01 monitors Miracle : Speakers : AVI Pro-9+ Totem Mite en ook andere apparatuur. (even gaarne zelf aangeven welk) Hans van Liempd : Versterker : Array voor en eindversterkers en Array phonoamp. Bekabeling : Zelfgevlochten speakerbekabeling en interlinks. Hansko : Bekabeling : Kimber Monocle X (2x 3 meter) Kappa7 : Versterker : Linn Wakonda Aaron no-3 millenium Bij deze lijst zakt mij de moed compleet in de schoenen. Het is bij de bijeenkomsten vaak zo dat men in de rij staat met allerhande apparatuur waar je toch nooit aan toekomt. Misschien is het een idee om de zaak eenvoudiger te maken en 1 aet neer te zetten en dan eens te experimenteren met stroomvoorzienoing, netspanningsapparatuur e.d Daar zijn nogal wat nieuwe ontwikkelingen en er is nog nooit een luistersessie aan gewijd. Ik zou wel eens willen horen wat zo'n apparaat van dik Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 [u]Apparatuurlijst om set samen te stellen : [/u]Audiofreak : Draaitafel : VPI Aries III met Koetsu Black element of een VPI Scout met Grado Reference Master Wood. Phonopre : AccousTech of de Benz Lukaschek, maar ook Graham Slee. Versterkers : Gloednieuwe Acoustic Masterpiece AM 201, 2 x 22 Watt buis (was voorheen Air Tight) Valve Audio Predator (hybride 2 x 200 watt geintegreerd). Luidsprekers : mijn eigen Sonus Faber Concerto. Maar ook beschikbaar gesteld Symphonic Lines Doumois Verity Audio speakers. Bekabeling : Twisted Pair Design interlinks, Kimber Select interlinks , Kimber 8TC ls-kabel, E.A.T. en Gemkow netsnoeren. Norbatsjov : Scan Speak Reference plus (zelfbouw) speakers KT88 : versterkers: DIY buisversterker, 2x 20 watt en/of UcD (hybride), 2x 400 watt Cd speler : Sony XA gemodificeerd Bekabeling : koolstof interlinks Jitze : versterker : Beard VV met phono (buis) Zelfbouw eindbakken Speakers : Klipsh type ? S.o.t.a. jerry : gehele set, maar waaruit bestaand weet ik niet. Wellicht kan Jerry daar zelf vast wel wat over vertellen. Sodejuu: Speakers : B&W CDM -01 monitors Miracle : Speakers : AVI Pro-9+ Totem Mite en ook andere apparatuur. (even gaarne zelf aangeven welk) Hans van Liempd : Versterker : Array voor en eindversterkers en Array phonoamp. Bekabeling : Zelfgevlochten speakerbekabeling en interlinks. Hansko : Bekabeling : Kimber Monocle X (2x 3 meter) Kappa7 : Versterker : Linn Wakonda Aaron no-3 millenium Bij deze lijst zakt mij de moed compleet in de schoenen. Het is bij de bijeenkomsten vaak zo dat men in de rij staat met allerhande apparatuur waar je toch nooit aan toekomt. Misschien is het een idee om de zaak eenvoudiger te maken en 1 aet neer te zetten en dan eens te experimenteren met stroomvoorzienoing, netspanningsapparatuur e.d Daar zijn nogal wat nieuwe ontwikkelingen en er is nog nooit een luistersessie aan gewijd. Ik zou wel eens willen horen wat zo'n apparaat van dik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 Bij deze lijst zakt mij de moed compleet in de schoenen. Mij ook, zij het om een andere reden. Ik zou wel eens willen horen wat zo'n apparaat van dik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 Tja... wel erg veel allemaal.... Ik vind het voorstel van Kraus zo gek nog niet. We kunnen beter hear uitvechten welke set het moet worden dan dat iedereen z'n spullen meesjouwd en de helft ongebruikt of onvoldoende beoordeeld weer mee naar huis mag nemen. Ik hoor van verschillende kanten positieve geluiden (letterlijk en figuurlijk) over m'n netkabelvlechtwerkjes. Ik breng met plezier wat mee. dan laat ik de rest van de spullen wel thuis. (array klopt altijd!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 @KT 88 Via Hear hebben we al een flink aantal bijeenkomsten gehad en de ervaring heeft geleerd, we zien elkaar tenslotte niet zo heel vaak, dat het informele gedeelte het meest wordt gewaardeerd. Het is altijd aardig wanneer dit informele gedeelte de hoofdmoot uitmaakt, gecentreerd rond 1 serieus opgezette vergelijking, Het is meermalen gebeurd dat een niet onbalngrijk deel van de bijeenklomst op ging aan de bepaling van de te draaien muziek. Dat is ondervangen door de samenstelling van een Hear-CD (die dan bruikbaar is bij de vergelijking). Ook is in de praktijk gebleken dat 1 seriuze sessie zoveel energie op slokt dat men simpelweg geen zin meer heeft aan weer een ander apparaat. Vrijwel alles is al eens aan de beurt geweest, daarvan zijn de verslagenop het forum in ruime mate te vinden. Draaitafels, phonotrappen, voorversterkers, eindversterkers, buizen, transistor, luidsprkerkabels, akoestiekcorrectie, het is allemaal al eens geweest. Stroomvoorziening en interlinks nog niet. Niet dat dit per se nu dient te gebeuren, er kan van alles maar te veel van alles is een garantie voor een chaotische en onbevredigende dag. Voor jou wordt het de eerste Hear-bijeenkomst. Kijk eens hoe dat loopt en je zult merken dat zich in de beperking de meester toont. Het wordt best een leuke dag. Audiofreak heeft heel wat moeite gestoken in het vinden in een centraal in Nederland gelegen zaaltje, hij kan het beste de meeste beslissingen nemen. Het is "zijn beurt", inmiddels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 maart 2008 Report Share Posted 13 maart 2008 Bij deze lijst zakt mij de moed compleet in de schoenen. Mij ook, zij het om een andere reden. Ik zou wel eens willen horen wat zo'n apparaat van dik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts