Jump to content

Hear bijeenkomst 2008

audiofreak
 Share

Recommended Posts

het zou ook zonde zijn als je er straks op terugkijkt als een "minder geslaagde dag"omdat je aan de helft niet toekomt en velen hun spulletjes voor niets hebben meegesleept.

stroomvoorziening en interlinks alsmede gevlochten kabels vind ik wel heel interessant.

Volgens mij is de lijst die er staat niet alle apparatuur die meegebracht gaat worden. Enkel wat er meegebracht KAN worden.

Lijkt me een stuk handiger om vooraf te bepalen wat interessant is voor de mensen die komen. Ik ga iig niet alles van de lijst die ik aangeef meeslepen, alleen hetgeen interesse voor is.

Mij lijkt het leuk om gewoon naar een DIY set en een fabrieks set te luisteren. Niet ter vergelijk, maar gewoon gezellig luisteren naar een van voor naar achter DIY set en een ook van voor naar achter fabrieks set. Liefst onverwachte combinaties.

Vergelijken in een ruimte die we allemaal niet kennen, met veel mensen erin, is volgens mij toch geen doen.

Mvg. Miracle.

Ik vind dat audiofreak uiteindelijk moet bepalen wat we te horen krijgen en wat er vergeleken wordt. Ik wil(de) alleen maar een suggestie doen wat mij leuk lijkt. Wordt toch wel gezellig. Kan je overigens nog in een tweede ruimte wat kletsen terwijl andere luisteren. Volgens mij wordt het nl druk.

Volgens mij is de lijst die er staat niet alle apparatuur die meegebracht gaat worden. Enkel wat er meegebracht KAN worden.

Lijkt me een stuk handiger om vooraf te bepalen wat interessant is voor de mensen die komen. Ik ga iig niet alles van de lijst die ik aangeef meeslepen, alleen hetgeen interesse voor is.

Mij lijkt het leuk om gewoon naar een DIY set en een fabrieks set te luisteren. Niet ter vergelijk, maar gewoon gezellig luisteren naar een van voor naar achter DIY set en een ook van voor naar achter fabrieks set. Liefst onverwachte combinaties.

Vergelijken in een ruimte die we allemaal niet kennen, met veel mensen erin, is volgens mij toch geen doen.

Mvg. Miracle.

Zo had ik het eigenlijk ook begrepen.

Met ze alleen stemmen op een twee of drie sets.

Mvg. Miracle.

Zo had ik het eigenlijk ook begrepen.

Met ze alleen stemmen op een twee of drie sets.

• Members

Dat vergelijken heeft allemaal niet zo veel zin. Zoals al aangegeven, een onbekende ruimte, voor de meesten onbekende apparatuur, en toch vaak onbekende muziek.

Laat het gewoon weer een ontmoetingsdag worden, gewoon weer eens met elkaar babbelen, een muziekje draaien (lp'tje en/of cd'tje) via een leuke set, iets waar we met z'n allen met veel plezier op terug kunnen kijken.

De luidsprekers van Kraus en de versterkers van Hans zijn voor de meesten van ons wel bekenden geworden, laat dat eventueel de basis zijn. Wat er verder omheengebouwd wordt, dat laten we lekker aan de initiatiefnemer(s?) over. Desnoods gewoon de hele set. Dat zal vast wel goed komen.

De modificaties en DIY projecten van KT 88 (die gewoon van een h

Ik ben een sterk voorstander om 2 sets compleet op te bouwen

- 1 standaard (fabrieks) set

- 1 Diy/zelfbouw set

(ben zelf wel zeer benieuwd naar de tover- en mod-kunsten van enkele forummers)

- hiermee afwisselend gezellig/ontspannen te luisteren, niet echt een vergelijk.

- met 2 sets is ook altijd de continuteit gewaarborgd mocht 1 apparaat gekke kuren krijgen

Vergeet ook niet 1 lang verlengsnoer/haspel zekerheidshalve mee te brengen

(helaas heb ik deze zelf niet)

Van te voren afspreken m.b.t. het meenemen van het bronmateriaal,

zou wel leuk zijn als iedere deelnemer zo,n minimaal 3 titels, die hij/zij

zelf goed kent, kan horen op een andere set

1 persoon die sterk de regie in handen heeft

I'll go with the flow audiofreak ;)

goede nieuws is dat we geen speakers mee hoeven te nemen, die zijn er al.

en zo te zien van mijn favo merk

En je teddybear :D

Ik ben een voorstander van de DIY aanpak : die dingen hoor je veels te weinig of je moet naar iemand toegaan die daar erg bedreven in is .

De sets die je in de winkel kan kopen kan je toch wel beluisteren als je wilt . Vaak voor een ieder onbetaalbaar.

Zie of Hear liever iets wat ik bijna nooit hoor maar mij toch kippevel kan geven .

Dus wat mijn betreft DIY buizenversterkers en DIY boxen .

En qua muziekkeuze : wel uit elk genre iets aub als vergelijk . Thuis draai ik nooit Jazz of Klassiek . Qua pop vooral geen Dire Straits : die komt mijn harige neus uit . Niet qua muziek maar wel als testmuziek .

Just my 2 cents :D

Update :zaalfoto's bijgevoegd bij de andere zaalfoto's. (zie mijn vorige posting).

Algemeen :

Zal maar een voorzetje gaan geven om met ZIJN ALLEN een set samen te stellen uit die lange lijst.

Als je naar de lijst kijkt, kan ik heel goed snappen dat bij sommige hearders de moed al is gezakt. Dat was ook wel bij mij een beetje zo, toen ik het allemaal op 1 lijst bij elkaar ging zetten. Maar toch als je kijkt naar die lijst, dan zou je naar mijn idee best iets leuks samen kunnen stellen. En ja er staat veel fabriekspul tussen, maar wat niet betekent dat we ook dat moeten gaan kiezen. Ik voel ook veel voor om DIY spul te beluisteren.De fabriekspul die achter mijn naam staat is niet van mezelf, mochten sommige dat ineens gaan denken. Die spullen zijn mij aangeboden en hier hoeven we natuurlijk niet gebruik van te maken. Het is voorhanden, als het nodig zou moeten zijn. Het is zeker mijn bedoeling niet dat het een hifishow wordt met alleen fabrieksspul.

En verder wil ik jullie het volgende gaan voorstellen en is gericht op de toekomst en Hear bijeenkomsten :

Als nu gaat blijken dat het zaaltje best in orde is en het voor de meesten van ons te doen is kwa reizen enz, ben ik best toe bereid om in de toekomst meer bijeenkomsten te organiseren in dit zaaltje in Bussum. Ik heb hierover al geinformeerd of dat mogelijk is bij de zaaleigenaar. Dat is mogelijk en die speciale (gereduceerde) zaalhuurprijs blijft dan hetzelfde. Denk ook aan de redelijke centrale ligging, het midden van het land en voor een ieder goed bereikbaar en reistijden die te overzien zijn en te doen zijn. Ik wil dus best moeite en energie in steken om te zorgen dat er geregeld een bijeenkomst komt.

Wat denkt men daarvan?? Of heeft men andere voorstellen of aanvullingen.

Vind men het niks, is het mij ook prima. Het is dan ook een voorstel, niet meer en minder.

Beste Onno,

Ik zou geen voorzetje geven, maar een voorset ;)

Hallo Onno,

Als er tzt iedereen 't kan vinden met bv 2 sets op te stellen, mag de ene dan een DIY hoekje zijn ?

Zag dat er overal wel iets in de hoeken v/d ruimte zit , dus nu alvast een vraagje: mogen we (als ook een diy setje komt) evt bij die ene wand(rechts naast de bar waar

Jongens, wat kunnen jullie slecht lezen, behalve Miracle dan.

Die ellendige lange lijst was niets meer dan een verzamellijst van alle posting ervoor van jullie zelf, die aangaven wat men ter beschikking kon stellen aan apparatuur. Ik heb zelf duidelijk aangegeven dat jullie een set mochten samen stellen uit deze lijst. Ook vanwege dat er verschillende wensen waren van jullie zelf. Ook heb ik diudelijk mijn wens en bedoeling gegeven van deze bijeenkomst en nadrukkelijk geen vergelijk van apparatuur wilde, maar juist gezelligheid en elkaar leren kennen op een andere manier en vooral gewoon luisteren naar muziek.

Vandaag wel foto's genomen en de zaal is 9 bij 9 meter.Morgen plaats ik de andere foto's nog.

1001397yw8.jpgFoto vanuit de deuropening.

1001393il6.jpg FFoto van andere zijde .

1001395ey3.jpg

1001394ak6.jpg

Ik vraag me af waarom we nog luidsprekers mee moeten brengen. Ze hangen daar gewoon tegen de muur. Zijn die nit bruikbaar dan :confused::huh::D

Ff mijn 2 centen:

- Het lijkt me verstandig om een set te kiezen uit het geboden aanbod. Liefst niet de spullen van Hans van Liempd, want die hebben we al zo vaak beluisterd (no offence).

- Vergelijkende tests zijn leuk, maar erg vermoeiend. Na 1

- Het lijkt me verstandig om een set te kiezen uit het geboden aanbod. Liefst niet de spullen van Hans van Liempd, want die hebben we al zo vaak beluisterd (no offence).

Helemaal mee eens... :)

- Denk aan de akoestische aanpassingen die in bovenstaande ruimte noodzakelijk zijn. Zo te zien is de ruimte groot genoeg, maar killing, door zijn harde muren en vierkante vorm. Ipv dat iedereen met spullen gaat leuren, regel liever wat dempingmateriaal.

Ik kan wat kistjes en tandenschuimpaneeltjes meebrengen.

:)

- Op een zondag kan ik geen vlaai regelen

:rolleyes:B)

Is vlaai van zaterdagmiddag zondag's niet meer te eten... :confused:

Het zou misschien wel eens leuk zijn voor sommige forumleden om eens een goede klasse D versterker te beluisteren. Liefst blind (zodat er geen vooroordelen mee spelen). Niet zo zeer om te vergelijken overigens, dat is toch veel te lastig te realiseren.

Dus als iemand een mooie Ucd400 heeft...

Verder zouden een paar mensen een karpetje mee kunnen nemen, om tussen speakers en luisteraars te leggen, scheelt wat reflecties.

Guest Rein!

Dat wil je mensen toch niet aandoen? :blink:

Heb een week naar de hele versterker van hun geluisterd, maar dat vond ik verschrikkelijk. Aan de andere kant, het is wel eens leuk om deze versterker naast een goede buizenbak te zetten en dan eens te kijken wat de vooruitgang in de HiFi heeft gebracht.

geen blind testen aub :)

Helemaal mee eens, maar mag het ook helemaal geen test zijn? Gewoon lekker luisteren en gezellig kletsen lijkt mij een veel leuker plan.

Gewoon 2 heel verschillende sets, liefst 1 DIY en 1 mooie fabrieks set, en daar lekker naar luisteren. Het ene deel van de tijd naar de ene set en het andere deel naar de andere. En dan gewoon luisteren of je het mooi vind klinken, of het je pakt en emoties los krijgt bij je.

Audioapparatuur is naar mijn mening niet met elkaar te vergelijken daar elke ontwerper zijn eigen ide

geen blind testen aub :)

Helemaal mee eens, maar mag het ook helemaal geen test zijn? Gewoon lekker luisteren en gezellig kletsen lijkt mij een veel leuker plan.

Gewoon 2 heel verschillende sets, liefst 1 DIY en 1 mooie fabrieks set, en daar lekker naar luisteren. Het ene deel van de tijd naar de ene set en het andere deel naar de andere. En dan gewoon luisteren of je het mooi vind klinken, of het je pakt en emoties los krijgt bij je.

Audioapparatuur is naar mijn mening niet met elkaar te vergelijken daar elke ontwerper zijn eigen ide

Dat wil je mensen toch niet aandoen? :blink:

Heb een week naar de hele versterker van hun geluisterd, maar dat vond ik verschrikkelijk. Aan de andere kant, het is wel eens leuk om deze versterker naast een goede buizenbak te zetten en dan eens te kijken wat de vooruitgang in de HiFi heeft gebracht.

Een combinatie van buizen en UcD ook goed? ;)

hoi

zijn jullie al vol

ik heb nog niet in de agenda gekeken maar , dit lijkt me wel wat :cool2:

zal morgen even kijken of ik kan

en dan hoor ik het wel

ik weet niet wat ik bij kan dragen

muziek?

kabeltjes ?

stekker blok?

maar wat ik misschien nog wel het meest wil doen is een horizon neer zetten

die iets zou kunnen betekenen voor de akoestiek al daar

zeg maar een kamerschermpje <_<