Jump to content

Cyrus one

mancity
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een probleem met mijn (net tweedehands) aangeschafte Cyrus one. Het is volgens mij zo ongeveer het eerste model met een aan uit schakelaar die je in moet drukken (dus niet zoals op de nieuwere versies de regelaar die naar beneden en boven kan) nu is het dus zo dat indien ik hem indruk je in eerste instantie de muziek hoort, en daarna zakt het weg (volgens mij is dus die schakelaar kapot) Volgens mij zou er ook een lampje moeten branden, naast deze schakelaar, dit doet het ook niet.. baal er behoorlijk van, ik heb deze versterker via marktplaats gekocht, en ik heb het idee dat deze verkoper hem ooit heeft laten vallen ofzo...

Nu ben ik niet echt technisch, maar ik vraag me af of iemand er iets van weet, iemand kan helpen en aangeven wat herstellen hiervan kost.. ) misschien dat een gehele service beurt ook een optie is.. ik woon in deventer, dus wie weet iets ...alvast heel erg bedankt!!

Guest KT88

Er staat me iets van bij dat bij die allereerste Cyrussen, de knop beslist "uit" moest staan als de netspanning werd ingeplugd, omdat anders schade aan de versterker niet denkbeeldig was.

Dat is alweer zolang geleden dat ik het niet meer zeker weet.

Maar zoals jij het beschrijft zou het ook gewoon een defecte netschakelaar kunnen zijn, dus dat er even contact wordt gemaakt, de elco's opgeladen en de versterker even speelt.

Werkje voor de technieker dus, een nieuwe netschakelaar zal je de kop niet kosten.

Er staat me iets van bij dat bij die allereerste Cyrussen, de knop beslist "uit" moest staan als de netspanning werd ingeplugd, omdat anders schade aan de versterker niet denkbeeldig was.

Dat is alweer zolang geleden dat ik het niet meer zeker weet.

Maar zoals jij het beschrijft zou het ook gewoon een defecte netschakelaar kunnen zijn, dus dat er even contact wordt gemaakt, de elco's opgeladen en de versterker even speelt.

Werkje voor de technieker dus, een nieuwe netschakelaar zal je de kop niet kosten.

Dank je voor je reactie.. in principe krijg ik nog wel geluid... als ik mijn vinger op de aan uit knop vast blijf houden doet ie het gewoon... zou dus toch goed die netschakelaar kunnen zijn??

(...) ... in principe krijg ik nog wel geluid... als ik mijn vinger op de aan uit knop vast blijf houden doet ie het gewoon... zou dus toch goed die netschakelaar kunnen zijn??

Beste Mancity,

Ja... of jouw vinger, natuurlijk... :unsure:

Dit hier is de allereerste Cyrus One:

15203463__1193476222__1__1-f62cc446624cf024430b413079cde77c.__big__.jpg

Intussen al weer heel erg oud.

Ik neem aan dat je de MkII Cyrus One hebt, waarvan de eersten een drukknop

en een verlicht logo hebben, en de lateren een tuimelschakelaar. Ik kocht de mijne

rond 1987 :D

cyrustwoamp.gif

Die drukknop is gekoppeld aan de interne schakelaar met een complexe

mechanische overbrenging: veel maatplastiek en een veertje.

Waarschijnlijk zit dat boeltje niet meer in elkaar zoals het moet.

Iedereen die wat handig is kan dat wel maken.

Dit hier is de allereerste Cyrus One:

15203463__1193476222__1__1-f62cc446624cf024430b413079cde77c.__big__.jpg

Intussen al weer heel erg oud.

Ik neem aan dat je de MkII Cyrus One hebt, waarvan de eersten een drukknop

en een verlicht logo hebben, en de lateren een tuimelschakelaar. Ik kocht de mijne

rond 1987 :D

cyrustwoamp.gif

Die drukknop is gekoppeld aan de interne schakelaar met een complexe

mechanische overbrenging: veel maatplastiek en een veertje.

Waarschijnlijk zit dat boeltje niet meer in elkaar zoals het moet.

Iedereen die wat handig is kan dat wel maken.

Ik heb dus die eerste....

Cyrus One (eerste model) is mijn eerste audio liefde: first love is the deepest!

Ik heb nog zo een kastje op zolder liggen, had ooit een brom in de transistor ofzo, waarna mijn hele set 'opgewaardeerd' is. Tussen aanhalingstekens, ik heb nu met mijn Italiaanse spul (Unison Research en Opera) stage, dynamiek, en tastbaar geluid, allemaal heel goed maar ook denk ik nog wel eens terug aan mijn Cyrusje, met zijn moeiteloze verfijning, zijn (of beter haar?) sweetness. En dan met Chario speakers. Een waanzinnig mooie combinatie, het laag een beetje minder maar wel very, very good.

Gewoon laten maken dus, ga ik zelf ook maar weer eens doen, en dan met een paar Chario's erbij...

Ik ben zelf ook altijd geneigd zoiets moois te houden en op te knappen desnoods voor wat meer geld. Kijk eens op Engelse sites daar zijn ze meestal veel verder op dit terrein als hier. Overigens heb ik toen een Quad 34/306/FM4 gekocht. Nog steeds in zeer goede staat in eigendom.

Cyrus One (eerste model) is mijn eerste audio liefde: first love is the deepest!

Ik heb nog zo een kastje op zolder liggen, had ooit een brom in de transistor ofzo, waarna mijn hele set 'opgewaardeerd' is. Tussen aanhalingstekens, ik heb nu met mijn Italiaanse spul (Unison Research en Opera) stage, dynamiek, en tastbaar geluid, allemaal heel goed maar ook denk ik nog wel eens terug aan mijn Cyrusje, met zijn moeiteloze verfijning, zijn (of beter haar?) sweetness. En dan met Chario speakers. Een waanzinnig mooie combinatie, het laag een beetje minder maar wel very, very good.

Gewoon laten maken dus, ga ik zelf ook maar weer eens doen, en dan met een paar Chario's erbij...

welk type Chario?? :)

welk type Chario?? :)

Dat waren Hyper 2000 Chario's. Zal opgevolgd zijn door een ander type, dat weet ik niet precies, anders misschien 2e hands ergens te vinden. Ik geloof wel dat je kunt spreken van een bepaald Chario karakter, typisch is die baspoort aan de onderkant. Succes ermee!