Phelsuma Posted 9 maart 2008 Report Share Posted 9 maart 2008 Beste lezers, ik heb sinds een aantal dagen een 40 jaar oude Thorens TD 125 Mk II met een SME 3009 II improved met losse headshell. Hierin zit gemonteerd een 40 jaar oud Shure M55e MM element. Als phonotrap gebruik ik een ASR mini basis. Bij het draaien van een plaat vertonen de bassen een geweldige vervorming. Kan het zijn dat het rubber in het element dusdanig verouderd is dat dat de oorzaak is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 maart 2008 Report Share Posted 9 maart 2008 Beste Phelsuma, Beste lezers, ik heb sinds een aantal dagen een 40 jaar oude Thorens TD 125 Mk II met een SME 3009 II improved met losse headshell. Gefeliciteerd met de aanschaf van een platenspeler die muziek tot leven kan brengen. Hierin zit gemonteerd een 40 jaar oud Shure M55e MM element. Inde arm zou ik toch een ander element in zetten. Als phonotrap gebruik ik een ASR mini basis. Prima, ook een ASR kan voor muziek zorgen en kan zonder problemen een MC aan. Bij het draaien van een plaat vertonen de bassen een geweldige vervorming. Niet erg raar voor een element die allang in de kliko had moeten liggen. Kan het zijn dat het rubber in het element dusdanig verouderd is dat dat de oorzaak is? Ja, bij zo'n element is de rubber helemaal uitgedroogd. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 Een TD 125 met SME 3009 improved is inderdaad goed materiaal. Die ouwe Shure is inderdaad (Haudio is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 maart 2008 Report Share Posted 11 maart 2008 Beste lezers, ik heb sinds een aantal dagen een 40 jaar oude Thorens TD 125 Mk II met een SME 3009 II improved met losse headshell. Hierin zit gemonteerd een 40 jaar oud Shure M55e MM element. Als phonotrap gebruik ik een ASR mini basis. Bij het draaien van een plaat vertonen de bassen een geweldige vervorming. Kan het zijn dat het rubber in het element dusdanig verouderd is dat dat de oorzaak is? Beste Phelsuma, Hoogstwaarschijnlijk hebben de eerdere sprekers gelijk, en is je element niet meer in orde. Zakt, bij de aanbevolen naaldkracht, het element te ver d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 11 maart 2008 Author Report Share Posted 11 maart 2008 Mensen bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels een Grado Reference Sonata besteld als vervanger. Instellen en afregelen doe ik zelf, ik ben in het bezit van diverse hulpmiddelen als testplaten, scoop etc. M.vr.gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts