carl Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 Ik heb zelfs nog twee Thorensen 115. Omdat mijn zoontje wel iets anders wilde hebben dan een brakke Technics leek het me leuk een van die Thorensen op te knappen en een nieuw element erop te zetten. Nu heb ik ook een Thorens 160 waar een Denon 160 op zit dus ik wilde iets anders erop. Nu las ik zo'n enthousiast verhaal over Goldring. Zou dat wat zijn en welk type. Andere suggesties? Overigens hoor je altijd negatieve verhalen over de 115 maar Holger met zijn Thorens site is daar wat posiever over - ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 Hallo Carl, Daar zit een vederlicht armpje op. Wordt dus een element met hoge compliantie. Zelf heb ik daar destijds een Ortofon VMS 20E Mk II in gehad tot volle tevredenheid. Later eens een OM20 geprobeerd maar dat was minder. De VTA is daarmee niet helemaal goed te krijgen. De arm is n.l. niet in hoogte verstelbaar en de OM's zijn eigenlijk iets te hoog voor deze arm. Gezien de wat brakke kunststof plint van deze speler is het wel zaak om hem op een goed stabiele ondergrond te zetten. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2008 Author Report Share Posted 10 maart 2008 Is het de moeite waard om er een redelijk elementje op te zetten of beter op zoek naar iets anders ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 Het is natuurlijk geen TR Fat Bop Maar je hebt zelf zo'n speler, dus wat denk je zelf Wmb is de TD110/115 nog steeds een goede speler die behoorlijk wat muziek kan maken. De arm die er op zit doet niet onder voor de andere Thorens armen. Wel een nieuwe snaar en een ordentelijk element er in dan. Oh ja, en het lager schoonmaken en van een drupje nieuwe olie voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 De arm is goed, de motor ook, de rest is wat minder. Ik heb zelf de 104 gehad en helemaal verbouwd. Dat was een duidelijke verbetering, maar achteraf gezien de investering niet waard. Wel weer een hoop geleerd. Toch is de 110 niet zo heel slecht. Zet hem goed waterpas en stabiel neer en zorg dat het element goed is ingesteld en maak je verder niet druk over goed-beter-best. Er komt muziek uit en daar gaat het om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2008 Author Report Share Posted 10 maart 2008 Maar wat voor een element? PS ik heb geen TR maar een Oracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 Doelde met de TR ook niet specifiek op jou. Je bent nu toch niet beledigd hoop ik Voor een element zou ik het niet zo gauw weten op dit moment, daar weten anderen Hear meer van. Denk dat je met Grado niet snel verkeerd zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 maart 2008 Report Share Posted 10 maart 2008 Je noemde zelf al een Goldring element. Mijn ervaring is dat de 1000 serie het erg goed doet aan dat lichte armpje van de Thorens 115. Persoonlijk zou ik daar geen 1042 aan hangen ivm de verhouding maar een 1012 zou zeker niet misstaan/misklinken. Ik heb zelf een 1012 aan zo'n arm en speler gehad en dat klonk heel behoorlijk vond ik toen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts