Jump to content

In memoriam Sijmen Jan Spijkerboor

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Amici,

Hedenochtend bij het krieken van de dag bereikte mij het ontstellende bericht van het overlijden op 87-jarige leeftijd van onze virtuele forumgenoot Sijmen Jan Spijkerboor, beter bekend als "Spiekerboer".

Toen de waarheid tot mij doordrong werd mijn geest besprongen door een aantal gedachten en vragen die over elkaar heen buitelend om een antwoord vroegen.

Wat doet een 87-jarige op een motor? Wilde hij wellicht de Voorzienigheid de helpende hand bieden bij het eindigen van het leven?

Wie rijdt met 160 kilometer op een landweggetje? Welke boer rijdt eind mei nog rond met takkenbossen? Vragen, vragen....

Ik herinner mij dat in vroeger dagen (en misschien nog wel) Spijkerboor een bij Winterswijk gelegen radiobaken voor de luchtvaart was. Was Spiekerboer een baken? Voor enkelen zeker niet, de polemieken op dit forum tonen dit aan.

Op vijf minuten lopen van mijn werk ligt in de binnenstad tussen de Brink en de Grote Overstraat de Spijkerboorsteeg. Oorspronkelijk daterend uit de Middeleeuwen is het een smal, tamelijk donker, kronkelig straatje. Toeval? Ik loop op mijn middagwandelingetjes vaak door dit straatje en zal het ook in de toekomst niet mijden, in gedachten dan verwijlend bij onze forumgenoot.

Zo maar wat losse gedachten die ik even kwijt moest. We waren het vaak (meestal) niet eens, maar hadden respect voor elkaar, waar het hier ook vaak aan schort.

Sijmen, als je wordt begraven, laat dan een kist vervaardigen door de maker van je geliefde luidsprekers, met liefde, toewijding en wellicht met aanzienlijke korting; hoe het klinkt hoor je toch niet meer.

Rust in virtuele vrede,

Geplaatst door Henno Appel:

Als je nu door Nederland zou rijden kun je precies zien waar de eigenaars van electrostaten wonen, daar hangt namelijk de vlag uit.    :)

Hoe raad je het zo? En halfstok bij bezitters van PP's

;)

Geplaatst door [[Game]]:

Opa speakerboer, overvallen door een tragisch noodlot.

Zouden ze in de hemel, ook hear.nl hebben? Ik vermoed van wel   :rolleyes: ...

;) game

Kan die "verder genieten".

Het nieuwe lijflied van Spiekerboer: Engelen bestaan niet!

;)

Tjonge, wat ontstellend ziek is het om iemand die net is overleden te bespotten, hoe zou je het zelf vinden als je eigen naam op een forum door het slijk wordt gehaald?

Wat zou je familie hier van denken?

Ik walg hier van.

En ik bewonder de man, die het hele forum op z'n kop zette door op een geletterde wijze zijn degelijk onderbouwde mening te verkondigen.

Zijn laatste woorden heeft hij gewijd aan ONS, dat hij van top tot teen in het gips zat na het motor-ongeluk vond hij het vermelden waard en hij gebruikte er nog enige zelfspot bij ook.

Van mij mag hij opgevolgd worden door een persoon met een nog sterker karakter!

Als ik hem uit het hiernamaals terug kon halen, dan zou ik het doen.

Andr

Geplaatst door paul demo:

Beste Andre;

over mensen die bestaan zul je mij niet horen spotten maar het gehele Spiekerboer fenomeen is gewoon een hapje lucht (oftelwel een alias). In de buurt van Rotterdam en Ijmuiden doet lucht niets anders dan afsterven ivm de vervuiling. Moet ik daar treurig om zijn? Niet dus, er zal vast wel weer een nieuw "luchtje"op het forum opduiken.

M.vr.gr.Paul

Het probleem (voor mij) is dat jouw versie maar gissen is.

Ik weet dat Spiekerboer gegronde redenen had om anoniem te willen blijven.

Bestaand of niet, ik spot niet op deze manier met personen, al is het maar een creatie op een forum, er zit een persoon achter.

Ik heb mijn zegje gezegd.

Andr

misschien effe raar dat ik dit zegt want misschien heb ik dit wel gedroomd kunnen jullie het effe nakijken of het klopt.

coffin.gif

maar ik zag net een hand van spiekerboer uit RON L zijn kist komen en die zat te zwaaien naar mij. ;)

Een virtueel iemand krijgt een virtueel ongeluk en is virtueel dood. Het is maar waar je je druk om maakt. Gelukkig heeft niet iedereen het door...

Hij zit nu vast in de virtuele hemel naar een virtueel overleden Beveridge ESL set te luisteren, onderwijl virtueel Nipper aaiend.

Als we het over smakeloos hebben dan vind ik de geestelijke vader van Spiekerboer hier de kampioen. En bepaald niet virtueel.

Door een topic als dit leer je de mensen pas echt kennen, een aantal van hen heb ik eerder ontmoet en het valt me erg tegen wat ik hier van ze lees :(

Wat ben ik blij dat ik die avond bij Erik niet hoef mee te maken, als het nog door gaat tenminste....

Andr

en ondertussen zit de alias achter spiekerboer zich helemaal krom te lachen over het heen en weer gezeik tussen de hearforumleden .

ten eerste had ik niet verwacht van spiekerboer dat hij na maanden stoken op dit forum , op zo,n oneerbiedige en spottende manier zich van het forum te ontrekken .

heel erg laag bij de grond ,en ook nog eens weinig tactvol ,zeker als je bedenkt dat zulke ongelukken zich ieder weekend wel weer voordoen met alle verdriet die er na komt .

ten tweede vindt ik het ook raar dat je anoniem wil blijven .

kom gewoon onder je eigen naam op het forum ,en laat anders tenminste weten dat je echt bestaat d.m.v mail of pb.

dus laten we die zot maar snel vergeten ,en ons weer weiden aan onze hobby .

groeten erik .

Geplaatst door jopie:

als ik jullie berichten kon bewerken had ik ze allemaal weggehaald.   mad.gif    mad.gif    mad.gif    mad.gif

Ach kijk Jopie, Spiekerboer heeft "bij leven" al aangegeven niet te bestaan. Moeten we nu dan echt een paar dagen met een zwart omrand forum zitten, ik dacht het niet.