R. Schreurs Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Ik heb een Arcam set met A65 versterker en CD62 CD speler en een set Impulse Calypso luidsprekers. Hoe kan ik hier het beste mp3 bestanden op afspelen? Het liefst wil ik natuurlijk een zo goed mogelijke geluidskwaliteit. Ik heb geen zin om alles naar Audio CD om te zetten. Ik heb ook Mac iBook met USB en firewire. Ik wil eventueel wel extra apparatuur aanschaffen. Heeft iemand een goed overzicht van de mogelijkheden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 maart 2008 Report Share Posted 12 maart 2008 Staan je MP3's nu op een MP3 speler of op je computer? Voor MP3 spelers bestaan wel docking stations die je op e stereo kan aansluiten en je audio out van je PC kan je op een AUX/tuner whatever ingang aansluiten op je versterker. De laatste optie wil nog wel een behoorlijk brommen. Je kunt hiervoor een special kabeltje kopen, die dit kan verhelpen. In z'n kabel zit dan vaak een condensator of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 hey, via de ibook afspelen met een externe usb (buizen) Dac ebay ebay 2 trens audio wavelenght scott nixon groeten, Alvinio Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 Als je een iBook hebt, is een Apple Airport Express wellicht een handige optie. Dit is een WIFI accesspoint met ingebouwde DA converter die je direct op de versterker aansluit. ViaiTunes en WIFI stuur je de muziek naar de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 20 maart 2008 Report Share Posted 20 maart 2008 hey, misschien is dit een leuke optie voor je. dit kabeltje in je notebook(hoofdtelefoon aansluiting) en verder verbinden met tulp naar je versterker. goedkoop , simpel en naar mijn ervaring gewoon goed. mp 3 's zijn nu eenmaal niet helemaal "high- end" , en is naar mijn smaak ook niet bedoeld om het te zijn.(vanwege compressie) maar zo kun je toch goed je mp 3 tjes beluisteren zonder teveel rompslomp. ;-) greetings Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 maart 2008 Report Share Posted 21 maart 2008 Hoi, heb zelf een kabeltje liggen wat in de hoofdtelefoon uitgang van laptop naar versterker gaat. Even er aan denken het volume van je hoofdtelefoon open te draaien. Gaat perfect zonder brom. Het is maar mp3. muzikaal behang. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 21 maart 2008 Report Share Posted 21 maart 2008 Met een beetje geluidskaart inderdaad zo met een 3.5mm naar 2x tulp stekkertje naar de versteker. MP3 is uitstekend; een goede mp3 op fatsoenlijke 192kbit bitrate is niet te onderscheiden van het origineel; een prima oplossing! Lang leve de digitale techniek! Geen maffe draaitafels of buizenversterkers meer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2008 Report Share Posted 21 maart 2008 Het is maar mp3. muzikaal behang. Dat is wel erg kort door de bocht he... Zoals Niels al zegt: een mp3 van 192kbps of meer is niet meer van het origineel te onderscheiden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 21 maart 2008 Report Share Posted 21 maart 2008 Met een beetje geluidskaart inderdaad zo met een 3.5mm naar 2x tulp stekkertje naar de versteker. MP3 is uitstekend; een goede mp3 op fatsoenlijke 192kbit bitrate is niet te onderscheiden van het origineel; een prima oplossing! Lang leve de digitale techniek! Geen maffe draaitafels of buizenversterkers meer.. nou nou, 192 bit niet te onderscheiden van het origineel je snijdt/comprimeerd van 40 mb 36 mb af zodat je een mp3 tje krijgt, en dat klinkt dan nog hetzelfde......... wil geen miere......zijn, maar verschil is er wel. maar het is gewoon een hele makkelijke en goedkope methode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 maart 2008 Report Share Posted 21 maart 2008 Ga niet zeggen dat MP3 op een goede bitrate slecht is. Maar mis wel wat diepte en helderheid in het geluid, vaak hoor je toch een digitale ruis zoals ik het dan maat omschrijf. Daarnaast.... waarom heb je geen buizen versterker meer nodig. Een goede versterker blijft een pre als je kwaliteit goed is, zeker als je zegt dat er geen verschil is. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2008 Report Share Posted 22 maart 2008 Met een beetje geluidskaart inderdaad zo met een 3.5mm naar 2x tulp stekkertje naar de versteker. MP3 is uitstekend; een goede mp3 op fatsoenlijke 192kbit bitrate is niet te onderscheiden van het origineel; een prima oplossing! Lang leve de digitale techniek! Geen maffe draaitafels of buizenversterkers meer.. nou nou, 192 bit niet te onderscheiden van het origineel je snijdt/comprimeerd van 40 mb 36 mb af zodat je een mp3 tje krijgt, en dat klinkt dan nog hetzelfde......... wil geen miere......zijn, maar verschil is er wel. maar het is gewoon een hele makkelijke en goedkope methode. Ik zou zeggen: doe de test eens. Brand eens een paar keer hetzelfde nummer op een cd. Een paar keer als mp3 met verschillende bitrates en 1 keer als origineel. Je cd-speler op random laten afspelen en dan maar eens zien of je het origineel eruit kan vissen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 22 maart 2008 Report Share Posted 22 maart 2008 Met een beetje geluidskaart inderdaad zo met een 3.5mm naar 2x tulp stekkertje naar de versteker. MP3 is uitstekend; een goede mp3 op fatsoenlijke 192kbit bitrate is niet te onderscheiden van het origineel; een prima oplossing! Lang leve de digitale techniek! Geen maffe draaitafels of buizenversterkers meer.. nou nou, 192 bit niet te onderscheiden van het origineel je snijdt/comprimeerd van 40 mb 36 mb af zodat je een mp3 tje krijgt, en dat klinkt dan nog hetzelfde......... wil geen miere......zijn, maar verschil is er wel. maar het is gewoon een hele makkelijke en goedkope methode. Ik zou zeggen: doe de test eens. Brand eens een paar keer hetzelfde nummer op een cd. Een paar keer als mp3 met verschillende bitrates en 1 keer als origineel. Je cd-speler op random laten afspelen en dan maar eens zien of je het origineel eruit kan vissen... daar hoef ik geen cd voor te branden. ik hoor het verschil wel;-) ik rip ook veel van het net. maar wanneer ik een nummer echt mooi vind, koop ik altijd cd's. klinkt voller en meer muzikaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 22 maart 2008 Report Share Posted 22 maart 2008 Heb hier een Apple I pod vol met 192 en 384 bits MP3's, draai het voor de oude Jazz wel eens op de set, via een originele kabel. Maar ben toch maar op zoek naar de originele LP's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2008 Report Share Posted 22 maart 2008 Tja, ik koop ook de cd wel als ik het goeie muziek vind, maar niet omdat dat beter klinkt of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Misschien een aardig idee voor een luistersessie: wie hoort verschil tussen originele CD en (hogere bits) MP3 kopie? (A-B vergelijking.) Kon best nog wel eens heel moeilijk worden, nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Heb hier een Apple I pod vol met 192 en 384 bits MP3's, draai het voor de oude Jazz wel eens op de set, via een originele kabel. Maar ben toch maar op zoek naar de originele LP's. Lijkt mij een goede aanleiding om maar niet aan I-pod te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Heb hier een Apple I pod vol met 192 en 384 bits MP3's, draai het voor de oude Jazz wel eens op de set, via een originele kabel. Maar ben toch maar op zoek naar de originele LP's. Lijkt mij een goede aanleiding om maar niet aan I-pod te beginnen. Nou, een volledige audioset meenemen in de trein is ook niet handig. Dan komt een iPod nog wel eens van pas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Heb hier een Apple I pod vol met 192 en 384 bits MP3's, draai het voor de oude Jazz wel eens op de set, via een originele kabel. Maar ben toch maar op zoek naar de originele LP's. Lijkt mij een goede aanleiding om maar niet aan I-pod te beginnen. Nou, een volledige audioset meenemen in de trein is ook niet handig. Dan komt een iPod nog wel eens van pas... IK zonder mij n.l. ook nooit "volledig" af in de trein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 maart 2008 Report Share Posted 23 maart 2008 Heb hier een Apple I pod vol met 192 en 384 bits MP3's, draai het voor de oude Jazz wel eens op de set, via een originele kabel. Maar ben toch maar op zoek naar de originele LP's. Lijkt mij een goede aanleiding om maar niet aan I-pod te beginnen. Nou, een volledige audioset meenemen in de trein is ook niet handig. Dan komt een iPod nog wel eens van pas... IK zonder mij n.l. ook nooit "volledig" af in de trein. Ik wel. Ogen dicht, muziek op je hoofd, lekker relaxed reizen zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts