Jump to content

Netstekkers

stefk
 Share

Recommended Posts

Hoi

Heb hier en daar wat oudere topics doorgenomen ivm netstekkers en ook netsnoeren.

Concreet vond ik niet een antwoord in deze topics + er heerste enkele jaren geleden een redelijk vijandig sfeertje in deze topics dat de goesting om verder te zoeken op de duur ontbrak. Dit is maar een vaststelling om te zeggen dat ik effe eerst de zoekfunktie gebruikt heb. :)

Concreet

Is het lonend een standaard stekker te vervangen dr een gold plated of rhodium of palladium enz

Nee, maakt niets uit. Echt niet. :) Het is maar gewoon een stukje wisselstroom; die laat zich niet veranderen door een andere netkabel. De voeding in het apparaat (versterker / cd speler ..) kan uit de voeten met een behoorlijke marge aan ingangsspanning.. Deze marge is VEEEEEEEEEEEUL groter dan het verschil tussen kabels en stekkers. Als je verschil in stekkers en voedingskabels hoort is er iets GOED FOUT! (met je oren die je voor de gek houden of echt met het apparaat.. ;))

.. Tenzij het apparatuur is uit de jare 60 met van die enge / dunne / verroeste stekkers en kabels; meteen vervangen.

Nee, maakt niets uit. Echt niet. :) Het is maar gewoon een stukje wisselstroom; die laat zich niet veranderen door een andere netkabel. De voeding in het apparaat (versterker / cd speler ..) kan uit de voeten met een behoorlijke marge aan ingangsspanning.. Deze marge is VEEEEEEEEEEEUL groter dan het verschil tussen kabels en stekkers. Als je verschil in stekkers en voedingskabels hoort is er iets GOED FOUT! (met je oren die je voor de gek houden of echt met het apparaat.. ;))

.. Tenzij het apparatuur is uit de jare 60 met van die enge / dunne / verroeste stekkers en kabels; meteen vervangen.

helemaal hartgrondig niet mee eens

Nielsoo7

Ik hoor wel verschil tussen een standaard meegeleverd snoer en een betere netkabel (mn supra bvb).

Nogmaals het gaat niet om de netkabel maar om de stekkers. ;)

Dus herhaal ik of er mensen zijn die ervaring hebben met degelijke netstekkers versus standaard

Kimber gebruikt vanaf een zekere kabel, wattgate. om maar een voorbeeld te geven

Gr

Stef

ik heb er een aantal kunnen proberen maar persoonlijk hoorde ik geen verschil.

:) Nou ik hoor ook wel verschil tussen netkabels. Tussen netstekkers weet ik het niet, ik heb niet de moeite genomen om een vergelijkende luister test te organiseren en

ik heb er een aantal kunnen proberen maar persoonlijk hoorde ik geen verschil.

m44

Kun je iets meer vertellen over welke stekkers en in welke context

merci

gr

Stef

ik zal dat vanavond doen. nu heb ik hier kinderen te spelen en tesamen met mijn kineren vraagt dat nogal wat aandacht :(

Er zijn maar enkele criteria voor netstekkers: veilig, deugdelijk, betrouwbaar, goede verbinding.

Zou zoiets nemen als je een wat zwaardere kabel wilt:

http://www.audioadvies.nl/Conn-bals-gewoon.html

Mee akkoord !!

Hier zijn de contacten uit messing, idee of het lonend is dat het uit goud is of plated met een ander edel metaal?

Ik zou natuurlijk eens een standaard shuko kunnen anschaffen en bvb een Furutech en vergelijken. :)

ik zal dat vanavond doen. nu heb ik hier kinderen te spelen en tesamen met mijn kineren vraagt dat nogal wat aandacht :(

Whenever !!! :) Heb ook kids! Eentje in slaap op de zetel en Lana die speelt rustig

Gr

Stef

Ik hoor verschillen tussen netkabels en ook netstekkers. Ik heb bijvoorbeeld aan een vd.Hul the Mainstream Hybrid een Furutech Fl-E11 goldplated stekker gezet ipv die rubber "Gamma" stekker die er standaard aan zit. Dit gaf bij mij als resultaat een strakker laag en een diepere stage dan met de originele stekker.

Echter, dit heb ik ook geprobeerd met een LAT International ACII MKII maar dat gaf juist geen goed resultaat. Hier werd het middengebied wat wazig van. Hier heb ik dus die standaard rubber "Gamma" stekker weer terug geplaatst.

Bij Belden kabels heb ik nooit verschil kunnen ontdekken met andere stekkers, maar met de Belden kabels vind ik het verschil met originele stroomtauwtjes al heel erg klein.

Ook met een Powerlab CU powercord, waar ik er 1 van kocht met rubber stekkers en 1 met furutech stekkers was het verschil met een Furutech stekker duidelijk hoorbaar. Beiden hebben nu dus Furutech stekkers.

Het zal dus per kabel verschillen of het iets uitmaakt als je er een andere stekker aan zet. Net zoals het per kabel verschilt of het iets (positiefs) doet met het geluid.

Mvg. Miracle.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik heb ooit eens een - classic- netkabel van Russ Andrews besteld. Die is gemaakt van Kimber - gevlochten - LS kabel.Ik had toen de indruk dat die beter klonk dan de standaard bijgevoegde kabel. Ik heb toen eens een duurdere netkabel van Russ Andrews op bezoek gehad met zo'n Watgate. Ik vond het heel onpraktisch omdat de kabel toen de neiging kreeg eruit te vallen vanwege het gewicht (hij zat er toen niet meer recht in maar schuin naar beneden). Dat gepruts wilde ik niet en heb me het toen maar gehouden bij die classic Russ Andrews. Heb ik ook nog eens vergeleken met hele dure Siltech met geen verschil. Mijn netkabelavonturen zijn voorbij.

stekker van schuko (rond de 30 euro) en een japans klinkend merk (ik meen) oyaide. dat was een heel dure stekkervan bijna 100,- en heette de gold ofzo.

omdat we verder geen andere dingen wilden veranderen in het luisteren, gewoon op het netsnoer van mijn denon versterker geplaatst. we hoorden toen geen verschil. wel hebben we de duurdere 2 dagen laten zitten omdat we dachten dat ie wat gebalanceerder klonk dan de anderemaar dat bleek niet.

toen een of ander monster netsnoer ertussen gezet en wederom geen verschil.

gewoon een huis tuin en keuken testje.

nu speel ik allang niet meer met de denon maar een heel oud bakkie met een heel oud netsnoer en een heel oude stekker.

wel lijkt het me leuk dat te vervangen voor iets dat er mooier uitziet. wanneer ik mijn spullen weer in het zicht ga zetten.

Er zijn maar enkele criteria voor netstekkers: veilig, deugdelijk, betrouwbaar, goede verbinding.

Precies. En normaal gesproken voldoet iedere stekker die je in de winkel koopt aan die eisen...

Van Rhodium contacten wordt een stekker echt niet veiliger, deugdelijker of betrouwbaarder. En hij krijgt ook geen betere verbinding. Of laat ik het anders zeggen: de verbinding is al goed genoeg, dus hij hoeft niet beter te worden...

In de energietechniek worden toch ook geen Rhodium contacten gebruikt? En dat terwijl een goed contact daar echt veel belangrijker is dan thuis voor je versterkertje. De stromen zijn daar immers veel hoger en een slecht contact zal dus veel eerder heet worden (en daarmee zwak)...

Hartelijk dank al vr jullie inbreng!

Aan de rhodiumliefhebbers, horen jullie verschil tov goud?

Rhodium zou helderder en iets "harder" klinken dan goud. Of het in de praktijk ook zo is weet ik niet :)

Rhodium is idd harder en dus slijtvaster, geleiding is ook anders (sneller)

Gr

Stef