fmjwillems Posted 15 maart 2008 Report Share Posted 15 maart 2008 Hartelijk dank al vr jullie inbreng! Aan de rhodiumliefhebbers, horen jullie verschil tov goud? Rhodium zou helderder en iets "harder" klinken dan goud. Of het in de praktijk ook zo is weet ik niet Rhodium is idd harder en dus slijtvaster, geleiding is ook anders (sneller) Gr Stef Klinkt inderdaad helderder . In de gunstige zin dan wel. Dus zeker niet scherp. Maar ja wat wil je er voor uitgeven nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 maart 2008 Report Share Posted 15 maart 2008 @Miracle is alleen zo duur dat klopt maar ja je wilt toch het mooiste nietwaar? Mee eens. Ook met je laatste post. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 maart 2008 Author Report Share Posted 15 maart 2008 Hartelijk dank al vr jullie inbreng! Aan de rhodiumliefhebbers, horen jullie verschil tov goud? Rhodium zou helderder en iets "harder" klinken dan goud. Of het in de praktijk ook zo is weet ik niet Rhodium is idd harder en dus slijtvaster, geleiding is ook anders (sneller) Gr Stef Klinkt inderdaad helderder . In de gunstige zin dan wel. Dus zeker niet scherp. Maar ja wat wil je er voor uitgeven nietwaar? Binnen bepaalde merken is de prijs geen issue meer, Rhodium en gold kosten op enkele euro's na, hetzelfde Als zo'n stekker echt iets uitmaakt, dan zijn centen tot op zekere hoogte bijkomstig. Als het super klikt binnen de set, tja dan heb ik er die 20, 30, 50 euro meer wel voor over hoor Proefondervindelijk is hier dus de boodschap vr de komende maanden Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 15 maart 2008 Report Share Posted 15 maart 2008 Hartelijk dank al vr jullie inbreng! Aan de rhodiumliefhebbers, horen jullie verschil tov goud? Rhodium zou helderder en iets "harder" klinken dan goud. Of het in de praktijk ook zo is weet ik niet Rhodium is idd harder en dus slijtvaster, geleiding is ook anders (sneller) Gr Stef Klinkt inderdaad helderder . In de gunstige zin dan wel. Dus zeker niet scherp. Maar ja wat wil je er voor uitgeven nietwaar? Binnen bepaalde merken is de prijs geen issue meer, Rhodium en gold kosten op enkele euro's na, hetzelfde Als zo'n stekker echt iets uitmaakt, dan zijn centen tot op zekere hoogte bijkomstig. Als het super klikt binnen de set, tja dan heb ik er die 20, 30, 50 euro meer wel voor over hoor Proefondervindelijk is hier dus de boodschap vr de komende maanden Gr Stef Inderdaad ja misschien heb je de mogelijkheid om het te vergelijken? Ik heb het vergeleken en ben tot deze conclusie gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Rhodium en gold kosten op enkele euro's na, hetzelfde Gr Stef Not quite. Goud kost ruim $32000 per kilo, Rhodium 5x zoveel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Wat je hier niet allemaal leert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 maart 2008 Author Report Share Posted 16 maart 2008 Rhodium en gold kosten op enkele euro's na, hetzelfde Gr Stef Not quite. Goud kost ruim $32000 per kilo, Rhodium 5x zoveel Olright olright zal mij verduidelijken ... stekkers met Rhodium of gold liggen kort bij elkaar in prijs omdat het om een micron laagje gaat Greeetz stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Met veel moeite deze draad gelezen en me steeds meer verbaast over de klinkklare onzin. Ik kan verder maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 waarmee scherm je een kabel eigenlijk het beste af. en heeft het dan zin om je 3-aderig snoer te vlechten? die stekkers, rhodium en goud heeft mij in ieder geval niets opgeleverd. maar door te proberen ook niets gekost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 waarmee scherm je een kabel eigenlijk het beste af. Een kooi van Faraday. Metaal dus... en heeft het dan zin om je 3-aderig snoer te vlechten? Nee. Vlechten en twisten heeft als doel om storing van buitenaf buiten die gevlochten/getwiste kabel te houden. Maar aangezien een voedingskabel meestal zelf de bron van storing is (op interlinkjes bijvoorbeeld), heeft het geen zin om de voedingskabel te vlechten of te twisten. Bovendien hebben andere storingen van buitenaf (GSM-masten bijvoorbeeld) geen invloed op die 230V. Is allemaal veel te laag impedant volgens mij. Bovendien is die 230V behoorlijk 'hard'. Die verander je niet zomaar... Afschermen heeft eventueel wel zin. Maar je kunt volgens mij beter de interlinkjes afschermen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 waarmee scherm je een kabel eigenlijk het beste af.en heeft het dan zin om je 3-aderig snoer te vlechten? die stekkers, rhodium en goud heeft mij in ieder geval niets opgeleverd. maar door te proberen ook niets gekost Vlechten en niet afschermen dat is het beste. ALDOENDE LEERT MEN of DOOR SCHADE EN SCHANDE WORDT MEN WIJS. @Carl MEN IS NOOIT TE OUD OM TE LEREN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 waarmee scherm je een kabel eigenlijk het beste af. en heeft het dan zin om je 3-aderig snoer te vlechten? die stekkers, rhodium en goud heeft mij in ieder geval niets opgeleverd. maar door te proberen ook niets gekost Vlechten en niet afschermen dat is het beste. ALDOENDE LEERT MEN of DOOR SCHADE EN SCHANDE WORDT MEN WIJS. @Carl MEN IS NOOIT TE OUD OM TE LEREN. Vlechten betekende bij mij afgeknepen geluid. Met afgeschermde kabels was alles weer dinamisch en lekker in het gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase...ric/ohmmic.html Volgens mij komen de (vrije) elektronen die in de stekker zitten nooit in de versterkervoeding agv de wisselspanning, laat staan in de versterkerschakeling zelf. Kan iemand me uitleggen hoe stekker materiaalkeuze dan hoorbaar kan zijn? En als ze daar wel kunnen geraken, een elektron is een elektron, of ze nou uit een koper, goud of rhodium molecuul afkomstig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Audio-elektronen zijn anders ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 idd die hebben allerlei persoonlijke eigenschappen. sommige electronen zijn transparant terwijl andere weer extra zwart zijn. en de een is strakker dan de ander, vergeet dat niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2008 Report Share Posted 16 maart 2008 Met een beetje fantasie (want ik ben op dit gebied ook maar een leek) kan ik me wel voorstellen dat ieder materiaal een soort stempel drukt op het signaal dat er doorheen gaat (maar dat zal meestal wel zeer, zeer subtiel zijn). Maar het signaal is hier gewoon de 50hz sinus, die later in de voeding tot gelijkstroom wordt omgevormd. De invloed van deze "stempel" op het muzieksignaal zelf kan ik me moeilijk voorstellen. Overigens is de kwalitieit van de voeding en de zuiverheid van de gevormde DC wel belangrijk. Ik moet bekennen dat ik hier ook wel voor en paar honder euro aan netstekkers heb liggen. Ach ja, iedereen maakt wel eens een foutje Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 waarmee scherm je een kabel eigenlijk het beste af. en heeft het dan zin om je 3-aderig snoer te vlechten? die stekkers, rhodium en goud heeft mij in ieder geval niets opgeleverd. maar door te proberen ook niets gekost Vlechten en niet afschermen dat is het beste. ALDOENDE LEERT MEN of DOOR SCHADE EN SCHANDE WORDT MEN WIJS. @Carl MEN IS NOOIT TE OUD OM TE LEREN. Vlechten betekende bij mij afgeknepen geluid. Met afgeschermde kabels was alles weer dinamisch en lekker in het gehoor. Ach ja ieder zijn eigen beleving nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Zomaar een gedachte : als iedereen die het als onzin bestempelt dat nu lekker voor zichzelf houdt en de mensen die iets waarnemen met elkaar erover laten praten via dit topic dan blijft het wat overzichtelijk Ieder oor en stel hersens is anders dus het is heel goed mogelijk dat 2 verschillende mensen ook 2 verschillende dingen horen , zien , ruiken , voelen en beleven . Just my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 (edited) Zomaar een gedachte : als iedereen die het als onzin bestempelt dat nu lekker voor zichzelf houdt en de mensen die iets waarnemen met elkaar erover laten praten via dit topic dan blijft het wat overzichtelijk Ieder oor en stel hersens is anders dus het is heel goed mogelijk dat 2 verschillende mensen ook 2 verschillende dingen horen , zien , ruiken , voelen en beleven . Just my 2 cents Dus het verschil zit eigenlijk tussen de oren? (Zijn overigens ook pilletjes voor, die al je sensoren een hele nieuwe werkelijkheid laten waarnemen) Dus ik mag t volgende niet schrijven "ik heb hier een Powershower stekkerblok @ 500 euro met een vdHull netsnoer van 250 euro en die combinatie klinkt precies hetzelfde als een stekkerblok van 3 euro van de Hema." Dat is namelijk wel mijn ervaring. - Latere niet zo ter zake doende posts opgeschoond. Edited 18 maart 2008 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 is die van de hema zo goed!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Zomaar een gedachte : als iedereen die het als onzin bestempelt dat nu lekker voor zichzelf houdt en de mensen die iets waarnemen met elkaar erover laten praten via dit topic dan blijft het wat overzichtelijk Ieder oor en stel hersens is anders dus het is heel goed mogelijk dat 2 verschillende mensen ook 2 verschillende dingen horen , zien , ruiken , voelen en beleven . Just my 2 cents Dus het verschil zit eigenlijk tussen de oren? (Zijn overigens ook pilletjes voor, die al je sensoren een hele nieuwe werkelijkheid laten waarnemen) Dus ik mag de volgende niet schrijven "ik heb hier een Powershower stekkerblok @ 500 euro met een vdHull netsnoer van 250 euro en die combinatie klinkt precies hetzelfde als een stekkerblok van 3 euro van de Hema." Dat is namelijk wel mijn ervaring. Ik denk dat het verschil niet tussen de oren zit maar in de oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 is die van de hema zo goed!!! Hij was zelfs beter Ik denk dat het verschil niet tussen de oren zit maar in de oren. Wat zeg je? Het lezen wordt ook al minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Zomaar een gedachte : als iedereen die het als onzin bestempelt dat nu lekker voor zichzelf houdt en de mensen die iets waarnemen met elkaar erover laten praten via dit topic dan blijft het wat overzichtelijk Ieder oor en stel hersens is anders dus het is heel goed mogelijk dat 2 verschillende mensen ook 2 verschillende dingen horen , zien , ruiken , voelen en beleven . Just my 2 cents Dus het verschil zit eigenlijk tussen de oren? (Zijn overigens ook pilletjes voor, die al je sensoren een hele nieuwe werkelijkheid laten waarnemen) Dus ik mag de volgende niet schrijven "ik heb hier een Powershower stekkerblok @ 500 euro met een vdHull netsnoer van 250 euro en die combinatie klinkt precies hetzelfde als een stekkerblok van 3 euro van de Hema." Dat is namelijk wel mijn ervaring. Je mag alles en dan zeker uit ervaring . Niet meteen je lange tenen uitslaan en over maggen en mogen beginnen . Tis maar DE voorstel snappie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Zomaar een gedachte : als iedereen die het als onzin bestempelt dat nu lekker voor zichzelf houdt en de mensen die iets waarnemen met elkaar erover laten praten via dit topic dan blijft het wat overzichtelijk Ieder oor en stel hersens is anders dus het is heel goed mogelijk dat 2 verschillende mensen ook 2 verschillende dingen horen , zien , ruiken , voelen en beleven . Just my 2 cents Dus het verschil zit eigenlijk tussen de oren? (Zijn overigens ook pilletjes voor, die al je sensoren een hele nieuwe werkelijkheid laten waarnemen) Dus ik mag de volgende niet schrijven "ik heb hier een Powershower stekkerblok @ 500 euro met een vdHull netsnoer van 250 euro en die combinatie klinkt precies hetzelfde als een stekkerblok van 3 euro van de Hema." Dat is namelijk wel mijn ervaring. Je mag alles en dan zeker uit ervaring . Niet meteen je lange tenen uitslaan en over maggen en mogen beginnen . Tis maar DE voorstel snappie ? Het ontneemt een gewoon mensch wel de moet om HEAR nog maar iets aan toe te voegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 17 maart 2008 Report Share Posted 17 maart 2008 Dat hoorde en las ik al eerder : vandaar mijn voorstel . Maar als het niet in goede aarde valt dan even goede vrienden en dan kan het verzoek de prullebak in . Mijn welgemeende excuses . Zal nooit meer iets voorstellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts