Jump to content

Sony tuner

carl
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Ik zag ergens zo'n Sony tuner staan, rechthoekig en met een draaischijf. Ziet er leuk uit. Zou dat nog de moeite waard zijn?

Hoi Carl,

Je bedoelt misschien een ST-88? Ja hoor leuk ding.

Groet,

Jack

Het was een 80f en een 88. De een zag er slecht uit en kost 20 Euro de ander goed en kost 25 euro. Levert het nog een beetje serieuze kwaliteit Jack ?

Guest tubejack
Het was een 80f en een 88. De een zag er slecht uit en kost 20 Euro de ander goed en kost 25 euro. Levert het nog een beetje serieuze kwaliteit Jack ?

Nee, als ik eerlijk ben niet..... Maar de Sony ST88 is een v/d eerste tuners die ik kocht, dus leuk zeker! :)

Als je

Ik ga in ieder geval op je site kijken Jack. kan ook niet veel anders doen want ik heb mijn been en voet vanochtend heel stevig verbrand. Ik zet nog koffie met melita filters

kan ook niet veel anders doen want ik heb mijn been en voet vanochtend heel stevig verbrand. Ik zet nog koffie met melita filters

Ja ik ook, maar hoe krijg je dat voor elkaar dan, dat verbrande been en die voet?

Guest tubejack
Ik ga in ieder geval op je site kijken Jack. kan ook niet veel anders doen want ik heb mijn been en voet vanochtend heel stevig verbrand. Ik zet nog koffie met melita filters

Balen Carl,

Filter omgevallen en n

Of-topic, ik heb vandaag een uur of 3 in de regen gestaan als verkeersregelaar.

voor een hardloopwedstrijd van de club. :) 16km hardlopen is denk

ik makkelijker :D

Meer off-topic: welke wedstrijd was dat? Ik heb vanochtend gelopen namelijk... :rolleyes:

Guest tubejack

Meer off-topic: welke wedstrijd was dat? Ik heb vanochtend gelopen namelijk... :rolleyes:

De Runnersworldloop georganiseerd door de club waar ik loop :) AV Zaanland 5,10,16 en 30km.

Groet,

Jack

De Runnersworldloop georganiseerd door de club waar ik loop :) AV Zaanland 5,10,16 en 30km.

Groet,

Jack

Oh dat is een totaal andere loop dan ;) Ik deed mee aan de Woolderesloop, in Hengelo, georganiseerd door Marathon Pim Mulier. 1,4km voor de kids en 5,1, 10 of 15km voor de senioren. Ik heb de 5,1km gedaan. Uitslag van vandaag (de 4e en laatste loop) staat helaas nog niet op internet...

• 2 weeks later...

tn_ST-80Wa.jpg

tn_ST-88.jpg

Leuk hoor, die ST-80 en ST-88 tuners van Sony!

Er hoorde dus ook nog een versterkertje bij die ST-88 tuner, in dezelfde vormgeving.

Dat was type TA-88.

tn_Project3.jpg

Maar dat is nooit een collector's item geworden.

De tunertjes w

Guest tubejack
Het is die ronde afstemschaal die de vormgeving bepaald - zeer fraai en zeer praktisch.

Had je hem al gekocht Carl? gewoon doen als je zoiets leuks vind.

Groet,

Jack

Guest tubejack
Hai Jack,

Probleem is dat ik hem niet alleen voor de heb wil kopen. Als die maar matig is gebruik ik hem vast niet.

Gewoon kopen, in het ergste geval....... val hij tegen... dan wil ik met alle plezier voor je

naar kijken

Hm je overtuigd me bijna Jack.

Zal ik ook nog eens een duit in 't zakje doen dan?

Gewoon kopen dat ding, je gaat er geen spijt van krijgen (zolang er nog FM in den aether is tenminste).

En mocht je het toch niets vinden, dan is-ie zo weer weg want deze dingen zijn beslist gezocht door verzamelaars.

Guest tubejack

Hm je overtuigd me bijna Jack.

(zolang er nog FM in den aether is tenminste).

FM Verdwijnen? ik verwacht dat er straks alleen maar m

Voor DAB zul je een aftakking moeten maken vanaf de detector, dus voor de stereodecoder en de-emphasis filter.

Ik mag aannemen dat de MF-bandbreedte van een gewone FM-tuner voldoende is om DAB ongestoord te ontvangen (zou me daar 'ns in moeten verdiepen, eerlijk gezegd).

Guest tubejack
Voor DAB zul je een aftakking moeten maken vanaf de detector, dus voor de stereodecoder en de-emphasis filter.

Ik mag aannemen dat de MF-bandbreedte van een gewone FM-tuner voldoende is om DAB ongestoord te ontvangen (zou me daar 'ns in moeten verdiepen, eerlijk gezegd).

FMextra en HD radio wordt "bovenop" het FM signaal gezet of gebruikt de restruimte in het FM-signaal.

Ik verwacht dat je dat net als nu, met een losse RDS -decoder e.e.a. vanaf de detector kunt aftappen.

Veel toptuners hebben zo' n uitgang of een uitgang voor een scope of dolbydecoder etc.

M.a.w. met een klein beetje mazzel kun je b.v. met een KT-8300 straks ook digitale signalen onvangen

met een losse decoder :rolleyes:

DAB zit op een heel andere frequenties en je hebt daar een speciale radio voor nodig.

Via de genoemde link, kun je alles vinden :)

Vriendelijke groet,

Jack