Jump to content

Sony tuner

carl
 Share

Recommended Posts

Beste Tubejack,

Wat tuners betreft, ben ik ruim voorzien! Dank je.

In mijn beste set gebruik ik tegenwoordig geen quartz locked synthesizer tuner met allerlei moderne, mijn bevattingsvermogen overstijgende, elektronische mogelijkheden meer, maar een Leak Stereofetic uit 1970.

Met een afstemschaal en draaiknop. Met sterktemetertje, AFC en wat je verder echt nodig hebt.

En verder zijn er nog een paar Akai tuners hier, type AT-2250. En daar is ook helemaal niks mis mee. :)

Guest tubejack
Wat tuners betreft, ben ik ruim voorzien! Dank je.

Prima hoor, ik wil je niets aanpraten, maar heb je wel een "goede?"

Een goede tuner, heeft bijna een even grote resolutie als die van een LP.

In mijn beste set gebruik ik tegenwoordig geen quartz locked synthesizer tuner met allerlei moderne, mijn bevattingsvermogen overstijgende, elektronische mogelijkheden meer, maar een Leak Stereofetic uit 1970.

Met een afstemschaal en draaiknop. Met sterktemetertje, AFC en wat je verder echt nodig hebt.

Dat dacht ik jarenlang ook, echter mijn ervaring is: Dat niet alles wat oud is goed is en omgekeerd

geld hetzelfde, nieuw is zeker niet altijd beter, maar soms ook weer wel... Verder stellen oude liefdes wel eens teleur maar soms ook weer niet. Ook niet alles van een merk is evengoed, met name de "instapmodellen" die als prijsbreker ooit weggezet zijn.

Het is vaak slimmer om een modelletje duurder te nemen.... wat betreft de AT-2250...2450..en AT-2650 reeks die kun je m.i. beter overslaan veel beter, is de AT-2200 .....2400... en AT-2600

Ook hier is het 1e model een instapper die je beter kunt laten staan, van de andere twee is de middelste

het meest praktisch en kun je verbouwen tot supertuner (zie mijn site).

Maar "instappers" zijn niet altijd lowbudget dingen, of apparaten maar alleen maar geluid uit komt.

Audio is m.i. niet iets exact' s geld of duur zegt soms helemaal niks B)

Vriendelijke groet,

Jack