Jump to content

welke versterker?

wippie
 Share

Recommended Posts

hallo,

Graag zou ik wat adviezen hebben betreffende mijn versterkerkeuze?

Momenteel heb ik Scanspeak Elan luidsprekers en zoek een goede versterker hierbij.

Freq. response 25-33000 hz

rendement 91db/2,83v/1m

nom. imped. 4 ohm

belastbaarheid 220 watt

Ik heb geen idee welk vermogen mijn versterker moet hebben om deze speakers aan te sturen.

Ik zoek een eindversterker in de prijsklasse 1000-2000 euro eventueel tweede hands.

Maar eerst wat voor type eindversterker is geschikt ,hoeveel watt enz.

groet eric :rolleyes:

Hoi wippie,

Volgens mij maakt het, zeker met speakers met een vrij hoog rendement, zoals die van jou niet erg veel uit hoeveel vermogen een versterker kan leveren. Een versterker met veel vermogen heeft alleen je speakers vaak wat beter onder controle dan een versterker met weinig vermogen.

Ik ben zelf voorstander van wat meer vermogen. Liever meer dan wat er voor je speakers is opgegeven dan te weinig. Je blaast speakers eerder op met een te zwakke versterker die je (te) hard zet dan met een versterker die (wat) vermogen over heeft.

De klank word volgens mij voor het grootste deel bepaald door de voorversterker. Een goede eindversterker is meestal wel neutraal.

Mvg. Miracle.

Dank jullie voor de reactie,

Ik kan een musical-fidelity a3cr eindversterker komen is dat wat om mee te beginnen???

groet eric

Dat is een hele mooie versterker die jouw speakers zeker goed moet kunnen aansturen met zijn 120W@8Ohm en 210W@4Ohm.

Het is een lekker stabiele eindversterker die neutraal is.

Tweedehands moet hij zeker binnen je budget te koop zijn.

Mvg. Miracle.