Jump to content

Speakers verhuizen

luckystar
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik wil morgen mijn set verhuizen. Het is ongeveer een uur rijden over de autoweg. Plots begon ik me zorgen te maken over mijn speakers... Kan zo een verhuis kwaad? En hoe leg/zet ik ze best in de auto? Mogen ze platliggen? Zo ja, op hun zijkant of achterkant?

Rechtopstaan gaat moeilijk gaan, daarvoor is mijn auto niet groot genoeg, maar ik kan ze wel een beetje rechtop zetten en vastklikken met de riem...

of ben ik nu overbezorgd??? :confused:

Je bent overbezorgd. Ik ben nu op de kop af 10 x verhuisd in mijn leven. Versterker, draaitafel, cd speler en luidsprekers gaan altijd in een personenauto naar de volgende plaats. Op de achterbank. Nooit bij de rest van de inboedel. En...altijd goed gegaan.

HDerkx

Het beste lijkt me om ze op hun rug te leggen, dan komen de bewegingen van de auto het beste overeen met wat de conussen normaal ook doen. ;)

Precies, dan heb je ook de minste kans op beschadiging van de conussen als de speakers gaan schuiven in de auto.

Als ze op de zijkant liggen kan het nog wel eens gebeuren dat bij plotseling remmen of toch iets te hard opgetrokken de andere spullen die in de auto liggen tegen de units aan komen en dat is iets waar je voor op moet passen.

Gewoon op de rug met de units naar boven dus.

En ga daar dan geen andere spullen boven op gooien h

en even de + en - kortsluiten dat dempt de bewegingen van de conus.

en even de + en - kortsluiten dat dempt de bewegingen van de conus.

:) D

Ik denk dat het wel meevalt met de kwetsbaarheid van speaker units voor bewegingen (niet voor scherpe voorwerpen). Ze worden af fabriek toch ook gewoon in een doosje vervoert.

Condens tijdens een koude, regenachtige periode zou ik me wel zorgen om maken.

• 5 months later...

als ik dit zo lees, heb ik gigantische problemen met de geluidsinstallatie in mijn wagen, hoewel die speakers ook al 7 jaar hun ding doen.

niets van aantrekken, de massa van een speakerconus is zodanig klein dat die echt geen grote bewegingen gaat maken onder invloed van de bewegingen van de wagen.

alleen zorgen dat er niets op kan vallen.