Jump to content

Adjust + software

Markinton
 Share

Recommended Posts

Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het gaat brengen en of het wat toevoegt aan wat al beschikbaar is.

Zelf ga ik er geen 200 eu aan uitgeven. Met mijn eigen testplaten en software die ik al heb kom ik al ver genoeg.

Denk dat de toegevoegde waarde zal zijn dat het een compleet pakket is en hopelijk gebruiksvriendelijk voor niet-techneuten. Afwachten maar ....

;)

• 5 months later...
Over klankmatige wonderen, dat het nu allemaal ineens wel goed stond, heb ik niet veel gelezen.

De belangstelling was eigenlijk ook vrij kortstondig.

Bedankt Kraus,

Nee een wonder brengt zoiets natuurlijk niet, het is gereedschap.

Jammer eigenlijk dat het zo loopt maar met die prijsstelling was dat wel te verwachten. Als het onder de 100 eu was gebleven was het succes waarschijnlijk groter.

;)

Dat zal allemaal best Kraus, er is ook zoiets al psychologische prijsstelling. Boven een bepaald bedrag is iets niet meer interessant voor de consument.

Heb jij er 399 euries voor over?

Is dus alleen voor de pro die beroepsmatig DT's af regelt interessant. Je moet met dit soort dingen ook goed weten wat je doet anders heb je er nog niets aan.

;)

Michael Fremer was bezig het ding te testen. Helaas bleek zijn draaitafel in relatie tot de arm niet in balans te staan. Er kwam een servicemonteur per vliegtuig bij hem langs. Binnen 5 minuten bleek het bijgeleverde waterpasje van Feickert niet correct. De test is in afwachting van een nieuw pasje doorgeschoven.

Ik zal de test ook niet kopen. Gaat me iets te ver allemaal.

Guest Rev. Fatman
Michael Fremer was bezig het ding te testen. Helaas bleek zijn draaitafel in relatie tot de arm niet in balans te staan. Er kwam een servicemonteur per vliegtuig bij hem langs. Binnen 5 minuten bleek het bijgeleverde waterpasje van Feickert niet correct. De test is in afwachting van een nieuw pasje doorgeschoven.

Fremer de grote test GOEROE heeft een ingevlogen service monteur nodig om zijn eigen draaitafel af te laten regelen? :confused::confused::confused:

Ach ja natuurlijk iets van garantie oid. :(

Beste Markinton,

Jou vraag of het zinvol is om det aan te schaffen, kan ik bevestigen met een volmondig ja.

Het is natuurlijk wel de vraag of je genoeg werk ervoor hebt, wij hebben dat wel , maar jammer genoeg heb ik al de benodigde apparatuur plus test platen, want wat ik nu heb is vele malen prijziger, maar tja toen was dit er nog niet.

Nu wel maar ik ben voorzien.

Zoals gezegd het is het gemakkelijk waard want voor 399,00 Euro kan ik niet de app. aanschaffen die ik nu heb.

Tja, als mijn spul binnen afzienbare tijd stuk gaat dan...........................

MvG,

Haudio

Beste Henk,

Helaas zijn goede testplaten niet meer te krijgen. Dus moeten we het zo goed en zo kwaad als het kan doen met wat nu te krijgen is.

Die software is niet zo bijster spannend, daar is genoeg alternatief voor. Handig is wel dat het nu makkelijk bedienbaar bij elkaar zit in 1 pakket.

Interessanter is of de kwaliteit van de testplaat werkelijk beter is dan de andere verkrijgbare. Als ik het manual zo eens door lees zitten daar toch de nodige beperkingen aan.

;)

Een ritje op en neer naar Sneek is goedkoper en veeeeeeeel leuker :lol:

Trouwens, ik heb niet het idee dat Markinton nog ge

Hoezo zijn goede testplaten niet meer te krijgen? De Hifi News test LP is toch okay, of niet?

Correctie: Helaas zijn de huidige testplaten niet meer van dezelfde kwaliteit als die van weleer, zoals b.v. die van CBS en zo ;)

De HFN is zeker een goede plaat. Maar Werner merkte elders al op dat de nieuwe rode van mindere kwaliteit is dan de oude blauwe.

;)

Correctie: de oude blauwe is ook niet veel soeps, net zoals die van Cardas en Analogue Productions.

Typische problemen zijn ingebakken kanaalverschillen in monosignalen, en een kromme

frequentiekarakteristiek.

Intussen is de maker van de HFN platen hierover aangesproken in de pers. Zijn commentaar: die plaat dient

niet om te meten, wel om subjectief e.e.a. af te regelen.

Zo kan ik het ook ...

Guest Rev. Fatman
Correctie: de oude blauwe is ook niet veel soeps, net zoals die van Cardas en Analogue Productions.

Kan je ook aangeven welke thans in omloop zijnde platen wel geschikt zijn?