Jump to content

de werkster

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Sinds 2 weken is er bij ons een nieuwe werkster in actie nadat de vorige na een jaar of 15 met pensioen is gegaan. "De nieuwe" werkt dat de stukken er af vliegen maar helaas is dat ook letterlijk het geval geweest. Tijdens haar noeste arbeid heeft zij in blinde ijver een zuiltje met luidspreker en al omgegooid. Dat moet een flinke klap gegeven hebben maar de uiterlijke schade viel haar kennelijk nogal mee.: nauwelijks zichtbaar een paar krasjes aan de onderzijde en een heel klein kaal plekje aan het frontje. Alleen zichtbaar bij nauwkeurige beschouwing. Wat niet weet wat niet deert zal ze gedacht hebben en ze heeft de boel weer overeind gezet, is naar huis gegaan en heeft op haar briefje alleen meegedeeld dat de toiletreiniger op is.

Aan de binnenzijde is de schade wat groter:

chariogebroken.jpg.

De magneet is finaal van de houder afgebroken en de conus gescheurd.

Door toeval bleek de schade pas enkele dagen later. Zo'n tweetertje alleen maakt een heel ander geluid dan wannneer alles werkt :angry:

Door de huidige importeur van Chario, Clofis in Zoetermeer, ben ik fenomenaal geholpen. Er was veel begrip, een vervangende unit aanwezig en ik kon meteen langskomen. Inmiddels is de reparatie achter de rug en alles weer bij het oude (wel nog even inspelen natuurlijk).

Met de werkster moet ik nog spreken maar zelfs wanneer zij WA-verzekerd zou zijn, dan nog vergoedt deze de schade niet. Zij was immers "bedrijfsmatig" bezig. Er bestaat ook geen verzekering die ik zelf zou kunnen afsluiten tegen schade veroorzaakt door een werkster.

Er zitten maar 2 dingen op: een andere werkster of de boel helemaal ontoegankelijk maken. Ik heb nog geluk gehad dat ze met de stofzuiger de draaitafel niet is te lijf gegaan. (wel uitdrukkelijk afgesproken natuurlijk dat zij daar uit de buurt blijft maar het is een onrustig gevoel, inmiddels).

Ter lering?

Dat is altijd 1 van de redenen waarom ik niet val (Freudiaanse spelfout) losse stands hou (of van smalle zuiltjes).

Gewoon een speaker nemen die zelfs een olifant niet zomaar omver loopt...

Heb je 1 of beide units vervangen (links, rechts)

hoi erik.

dit is een sneu verhaal.

maar de werkster heeft het wel op haar geweten,ze kan volgens mij wel de verzekering aanspreken.

alleen ze moet er niet bij vermelden dat ze aan het werk was,maar op visite en er per ongeluk tegen aan is gelopen. (een soort van ongecontroleerde beweging)

ik geloof zeker dat het niet expres is gegaan,maar eenige moeite naar de verzelering toe is wel op zijn plaats.

hebben ze 1 unit vervangen of gelijk 2 units dit ivm met matching van de units.

Guest Kraus vonBentinck

er is maar 1 unit vervangen. Ik moet er nog helemaal voor gaan zitten want de reparatie is vandaag pas gedaan.

De Chario Academy Millennium I zit niet meer in het assortiment maar is vervangen door de Sonnet met een andere opbouw van het chassis. Ik was allang blij dat er nog een identieke unit aanwezig was. Zonde geld natuurlijk maar de kosten vielen mij alleszins mee:

Guest Rev. Fatman
hoi erik.

dit is een sneu verhaal.

maar de werkster heeft het wel op haar geweten,ze kan volgens mij wel de verzekering aanspreken.

alleen ze moet er niet bij vermelden dat ze aan het werk was,maar op visite en er per ongeluk tegen aan is gelopen. (een soort van ongecontroleerde beweging)

ik geloof zeker dat het niet expres is gegaan,maar eenige moeite naar de verzelering toe is wel op zijn plaats.

Wordt in dit geval oplichting getolereerd? :blink:

Rare jongens die High-Enders. :D

[......]

Ter lering?

In ieder geval niet "ter vermaeck". :(

Hier lopen ook diverse hulpverleners rond voor mijn vrouw, die heb ik verboden om binnen een cirkel van 2 meter van "de audio" te komen.

De meesten vinden het trouwens maar eng, allemaal. :D

hoi erik.

dit is een sneu verhaal.

Hoi

Ik dacht dat ook eens te doen met een element ... kmoest eerst bijna 250 euro franchise laten vallen , min slijtage ... Maw ik ging de verzekering en het geloop niet beginnen vr 60 euro of zoiets ;)

Ik zou de werkster op zn minst een minnelijke schikking voorstellen

Guest Kraus vonBentinck

Ik vraag aan de werkster geen cent. Het ligt maar net aan haar reactie morgen. Ik ben het meest pissig over het zwijgen en ben het er met mezelf nog niet over eens of er niet een ander gezocht moet worden. Een ongelukje is altijd vervelend, voor haar net zo goed als voor mij. Maar hoe je met elkaar om gaat is mij meer waard dan die paar luizige centen (die ik wel liever aan wat anders had besteed uiteraard).

hoi erik.

dit is een sneu verhaal.

Wordt in dit geval oplichting getolereerd? :blink:

Rare jongens die High-Enders. :D

hoezo oplichting,je moet aan de balasting opgeven dat je werkt,en je mag ? euro's bijverdienen althans doen meer vrouwen (vb bij oude mensen schoonmaken )

dus van oplichting is geen sprake.

trouwens vertel jij alles en altijd of hou je ook dingen voor jezelf.

even een vb.

ik rijd met mijn auto in een straat,plots komt er tussen 2 auto's een klein mannetje op een fiets vandaan.

ik gooi mijn stuur om probeer hem netjes te ontwijken.

maar helaas hij schampte toch nog even de auto

De unit lijkt een beetje op oude Focal units, maar het is natuurlijk best mogelijk dat een standaard leverancier voor de korf gebruikt is.

Het zijn vrijwel zeker oude Focal units. Niet alleen de korf laat dat zien maar vooral de draadjes van de aansluiting naar de (ex) conus zijn overduidelijk Focal.

Nou de boel is weer op orde, maar wie laat er nu een werkster in de buurt van zijn delicate spullen komen :rolleyes: Aan de andere kant, zou de werkster ook niet verzekeringstechnisch aansprakelijk zijn als ze met haar #@$% dwars door vrouwliefs vitrinekast vol met kristallen spulletjes zeilt?

Het feit dat ze het niet normaal gemeld heeft zou voor mij een reden zijn het vertrouwen in haar op te zeggen. Tenzij je haar uit liefdadigheid in dienst hebt en dan zou ik er sowieso geen punt van maken.

;)

Guest Rein!
Het feit dat ze het niet normaal gemeld heeft zou voor mij een reden zijn het vertrouwen in haar op te zeggen.

Ja, dat zou mij ook niet lekker zitten. Bovendien lijkt mij dat voorzichtig omgaan met dingen tot een kernwaarde van een schoonmaakster moet behoren. En als dan ook nog e.e.a. niet via de verzekering kan lopen en er zelfs geen moeite voor wordt gedaan dan zou bij mij de maat goed vol zijn.

1. Ik zou geen werkster toelaten in mijn luisterkamer. Ook geen andere kinderen dan mijn eigen. Daar ruim ik zelf wel op etc.

2. Mijn schoonmoeder heeft eens mijn aanrechtblad in lichterlaaie gezet toen zij iets aan het opwarmen was voor mijn zoontje. Ik de verzekering gebeld. Mijn eigen verzekering heeft de schade betaald. Vraag me niet hoe zoiets in elkaar zit maar het was zo. En het was in een vloek en een zucht geregeld. Expert kwam en zei: "je hebt die en die mogelijkheden, welke wil je?

Ik vind dat ze het had moeten zeggen. Maar mischien durfde ze niet. Pas nieuw bij je en nu al iets vernield. Praat eens met haar over de kwestie.

HDerkx

Tja Kraus,

Jouw opstelling kennende moet de werkster wel tekeer gegaan zijn om een speaker omver te krijgen of van zijn stand te krijgen., dat gebeurt niet zomaar. Je mag van geluk spreken dat je DT nog heel is ....

;)

Nog veel gevaarlijker zijn kleine kinderen.

Schade: kapot AT-mc element, kapotte houder Linn Akito, kapotte dwarsdrukcompensatie SME arm, daarbuiten verdwenen er spullen over de balconrailing etc. :mad2:

Maar sommige vrienden hebben ook iets met m'n draaitafel. Schade: kapotte Denon Dl103 (want de arm werd als steun voor de fotocamera gebruikt). :mad2:

Als diverse vrienden die zelf DJ-en naar mijn draaitafel lopen als de plaat is afgelopen, dan gaan bij mij ook de haren rechtovereind staan. :o

Dus die schoonmaakster valt nog wel mee.

Ik heb mijn vrouw eens een keer de prijs van mijn element verteld en sindsdien blijft ze er uit de buurt. Ik wil geen werkster in huis want ik heb zoveel dingen die ik belangrijk vind. We hebben ze wel gehad trouwens maar die mochten niet in mijn luisterkamer. En daar zit hem de kneep Kraus.

Balen, Kraus!

Dan mag ik nog van geluk spreken dat ik geen (interne) schade aan mijn speaker gehad heb toen mijn meisje (geen dikke kont) hem omgooide (i.d.d. Telefunken, een 'ongecontroleerde beweging' :rolleyes: )

Gelukkig weet ze niet hoe mijn installatie werkt, en mijn waarschuwing dat er op diverse plaatsen op die 'plankjes zelfbouw' hoogspanning staat houdt haar ook wel op een afstand ;)

Gelukkig weet ze niet hoe mijn installatie werkt, en mijn waarschuwing dat er op diverse plaatsen op die 'plankjes zelfbouw' hoogspanning staat houdt haar ook wel op een afstand ;)

Goede tip! Als er verdacht bezoek komt dan leg ik wat installatiedraad met gestripte uiteinden over de installatie en zeg dat er stroom op staat.

Goede tip! Als er verdacht bezoek komt dan leg ik wat installatiedraad met gestripte uiteinden over de installatie en zeg dat er stroom op staat.

Big deal... Ff kortsluiten en het er staat geen spanning meer op (en al helemaal geen stroom ;) )...