Jump to content

monitor

audioresearch
 Share

Recommended Posts

Ik vermoed dat je met de C1 geen verbetring in huis zal halen ivm de Cremona. De C3 ken ik niet, ik dacht dat ze alleen een C1, C2 & C4 hadden. :huh:

Zoals Ivan10 ook al opmerkte, wat is je muzieksmaak en je budget ? Wie weet heeft iemand dan een idee wat daarbij aansluit.

Uiteraard moet je zelf gaan luisteren wat je mooi vind klinken. Liefst in je eigen omgeving aan jouw versterker en bron. Een goede dealer zal je de speakers zeker thuis uit laten proberen.

Mvg. Miracle.

heeft dynaudio niet een model dat "craft "heet of zoiets. die vond ik erg mooi.

master reference 3a blijft mijn keuze als het gaat om een kleine monitor

als het gaat om een echte monitor dan de M44 van stage accompany

Matthijs ontwerpt en verkoopt ook speakers, gistermiddag even op bezoek geweest, zijn keuze bestaat vooral uit componenten die weinig te wensen over laten, je vind er dan ook een bijzondere verzameling, elk in staat om alle soorten muziek op een overtuigende wijze neer te zetten.

Mogelijk zou je ook AudioExcellence op het lijstje van te bezoeken winkels kunnen zetten, met hun Harbeth monitoren laten ook zij een ander geluid horen.

Hi,

Als budget geen probleem is, durf ik de Verity Parsifal monitor van harte aan te bevelen.

Kun je later altijd nog de subkast erbij kopen.

Mijn ervaring met die speakers is altijd en overal zeer positief geweest. (buis en transistor)

Vreet (zoals het hoort) alle muziek. Dynamisch, open en nooit agressief.

Groet,

Leobus

Hi,

Als budget geen probleem is, durf ik de Verity Parsifal monitor van harte aan te bevelen.

Kun je later altijd nog de subkast erbij kopen.

Mijn ervaring met die speakers is altijd en overal zeer positief geweest. (buis en transistor)

Vreet (zoals het hoort) alle muziek. Dynamisch, open en nooit agressief.

Groet,

Leobus

hmm zegt me helemaal niets. nieuw bedrijf?

of iemand die we al kennen van een ander merk en voor zichzelf is begonnen

budget niet belangrijk was een beetje kort door de bocht.

het liefst gebruikt rond de 3000 euro.

zit te kijken naar.

admantes 3.

j.m.oferande.

jm lab mini utopia.

dynaudio c1.

ik weet het zelf luisteren.maar toch stel ik julli mening op prijs.

ben op zoek naar mooie monitor.

versterker.gryphon calisto 2100.

heb nu de sonus faber cremona auditor.

heeft wat moeite met mijn muzieksmaak.

wat vinde julli van dynaudio.

c3 of de c1.

Ik ben erg weg van Dynaudio, ga maar eens wat speakers uit de C(onfidence) serie beluisteren. :D

Rock en blues. Dan denk ik niet meteen aan Dynaudio. Dan denk ik eerder aan PMC.

HDerkx

dat is heel mooi maar groot spul.

ben op zoek naar mooie monitor.

versterker.gryphon calisto 2100.

heb nu de sonus faber cremona auditor.

heeft wat moeite met mijn muzieksmaak.

wat vinde julli van dynaudio.

c3 of de c1.

Ik ben erg weg van Dynaudio, ga maar eens wat speakers uit de C(onfidence) serie beluisteren. :D

Sluit ik me als Dynadude graag bij aan. Tenzij je niet van je geld af wil. ;)

C1 met de neutrale en krachtige Gryphon zou wel eens heel mooi kunnen uitvallen. In ieder geval een combo die ik (als rocker) heel graag zou horen.

Overigens is de C3 de oudere voorganger (als monitor) van de C1. Met 20cm woofer boven de tweeter. Komt nog vaak op Ebay.de voorbij.

De Crafft zou inderdaad ook een prima optie zijn. 'k Zou graag zien dat die nog gemaakt werd.

Ik heb al redelijk wat Dynaudio luidsprekers gehoord en ik vind de klank erg mooi. Vooral het hoog. Maar...het zijn geen rock'n roll luidsprekers.

HDerkx

Geen idee met welke versterkers je ze hebt gehoord, maar er is nmm geen speaker die beter voor pop en rock geschikt is. Heb in vergelijking (met toentertijd Contour 1.1) ook de PMC GB1 naar huis gehaald. Erg mooi inderdaad, prima huiskamer speaker, maar net niet de neutraliteit, levendigheid, het schone geluid en het all-round karakter van de Dyns.

Maar zou anders prima met de PMC kunnen leven. Er zijn zojuist herziene versies van veel modellen uitgekomen. Met aangepaste of nieuwe units en x-over.

Dynaudio's heb ik gehoord met: REGA, Primare, Accuphase, Creek, Jeff Rowland, Denon.

Modellen: Audience 42, Audience 122, Contour S1.4, Special Twenty Five.

Nogmaals: in mijn oren geen rock 'n roll.

HDerkx

de r3 IS rock, roll :D