Guest Rein! Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Monitors zijn een leuk alternatief voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 --><div class='quotetop'>QUOTE(marc b @ 23 Mar 2008, 22:03:36) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec--> kijk hierus http://www.emotionalaudio.nl/ en dan? Staat er 2e hands een sonus faber extrema te koop.Als het dan toch een monitor moet zijn...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Ik luister ook via monitor luidsprekers. De Neat MFS: Even deze foto via het web gezocht om een reeel beeld van de speakers te krijgen. Ik speel zelf met Naim ipv die hier afgebeelde Chord set. Ben er zeer tevreden over. Schitterend geluid en zeker geen enkele klacht over de bas (de veelgehoorde klacht m.i. wanneer het geluid van de monitor ter sprake komt). Dit is het instapmodel van de ultimatum reeks van Neat. De opvolger van deze MFS, de MF5 is een vloerstaander maar voor mij volstrekt ombetaalbaar. Maar ik vind in de meeste gevallen een monitor beter in ons interieur passen dan een vloerstaander. Hoewel ik mooie smalle vloerstaanders ook wel zou kunnen waarderen. Totem Staff, PMC GB1 of die smalle Penaudio's Serenade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Offe deze...??? Klonk aangestuurd door een DK Design hybride niet echt overtuigend. Klonk aagestuurd door de nieuwe Pass Labs Integrated prima (all round) overtuigend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 De Totem Sttaf is al genoemd als slanke vloerstaander, maar wat dacht je van de mooiste Totem? De Model One. Blijft met stands binnen het budget. Volgens mij is die echt moeilijk te verslaan en geeft ook mooi laag weer voor een monitor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 De Totem Sttaf is al genoemd als slanke vloerstaander, maar wat dacht je van de mooiste Totem? De Model One. Blijft met stands binnen het budget. Volgens mij is die echt moeilijk te verslaan en geeft ook mooi laag weer voor een monitor. Komt door de Dynaudio woofer. Zeker een fraaie speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 De Totem Sttaf is al genoemd als slanke vloerstaander, maar wat dacht je van de mooiste Totem? De Model One. Blijft met stands binnen het budget. Volgens mij is die echt moeilijk te verslaan en geeft ook mooi laag weer voor een monitor. Komt door de Dynaudio woofer. Zeker een fraaie speaker. Dat denk ik toch zeker niet. Ik vind het laag van Dynaudio zeker niet mooi te noemen en komt echt niet in de buurt van de Totem's.Het fraaie laag van een Totem komt doordat de ontwerper een heel fraai geheel heeft weten te maken. Toevallig met een Dynaudio woofer, maar dat had die ontwerper zeker ook met andere woofers minstens net zo mooi gekregen. Ik heb in het verleden zelf ook speakers ontworpen en gebouwd en heb daarbij in de praktijk geleerd dat de volgorde van klankbepalend bij speakers is: 1. de kast 2. het filter en 3. de speakerunit(s). Een oud gezegde: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" gaat ook voor speakers op: "Ieder speakertje klinkt zoals het bekist is". Ik kan hele goede speakerunits zwaar beroerd laten klinken dmv de kist eromheen, maar ook hele slechte units heel tot extreem goed dmv de kist. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Dat denk ik toch zeker niet. Ik vind het laag van Dynaudio zeker niet mooi te noemen en komt echt niet in de buurt van de Totem's. Gelukkig maak je duidelijk dat het om een persoonlijke opvatting gaat, want dat is het bij uitstek. Ik heb in het verleden zelf ook speakers ontworpen en gebouwd en heb daarbij in de praktijk geleerd dat de volgorde van klankbepalend bij speakers is: 1. de kast 2. het filter en 3. de speakerunit(s).Een oud gezegde: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" gaat ook voor speakers op: "Ieder speakertje klinkt zoals het bekist is". Ik kan hele goede speakerunits zwaar beroerd laten klinken dmv de kist eromheen, maar ook hele slechte units heel tot extreem goed dmv de kist. Dynaudio maakt als een van de weingen de hele speaker binnenshuis, en ontwerpt, in tegenstelling tot de meeste kastbouwers die units van elders betrekken, de kast om de unit heen. Omdat ze de juiste volgorde aanhouden (een vogel groeit om de bek heen, niet andersom) ontwerpen en bouwen ze nog steeds speakers. Sluit eens een paar Contours aan op de Tri-Vista en zie wat er gebeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 De Totem Sttaf is al genoemd als slanke vloerstaander, maar wat dacht je van de mooiste Totem? De Model One. Blijft met stands binnen het budget. Volgens mij is die echt moeilijk te verslaan en geeft ook mooi laag weer voor een monitor. Komt door de Dynaudio woofer. Zeker een fraaie speaker. Dat denk ik toch zeker niet. Ik vind het laag van Dynaudio zeker niet mooi te noemen en komt echt niet in de buurt van de Totem's.Het fraaie laag van een Totem komt doordat de ontwerper een heel fraai geheel heeft weten te maken. Toevallig met een Dynaudio woofer, maar dat had die ontwerper zeker ook met andere woofers minstens net zo mooi gekregen. Ik heb in het verleden zelf ook speakers ontworpen en gebouwd en heb daarbij in de praktijk geleerd dat de volgorde van klankbepalend bij speakers is: 1. de kast 2. het filter en 3. de speakerunit(s). Een oud gezegde: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" gaat ook voor speakers op: "Ieder speakertje klinkt zoals het bekist is". Ik kan hele goede speakerunits zwaar beroerd laten klinken dmv de kist eromheen, maar ook hele slechte units heel tot extreem goed dmv de kist. Mvg. Miracle. overdrijf je nu om je punt duidelijk te maken of meen je dat echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 ...................................Sluit eens een paar Contours aan op de Tri-Vista en zie wat er gebeurt. Ik heb hier de S3.4 en de C2 in huis gehad, aan de Tri-Vista aangesloten, ter vergelijk met mijn Helicon Jubilee SE's (niet geheel het zelfde als de normaal in de winkel verkrijgbare Helicon's).Ik vond van de Dynaudio's de lage tonen wat zomperig en te weinig in verhouding met het mid en hoog. Ook het hoog vond ik niet echt om over naar huis te schrijven. Ik ken mooier klinkende speakers. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 ...........................................overdrijf je nu om je punt duidelijk te maken of meen je dat echt In combinatie met een goed filter, waar je de nadelen van een slechte unit al behoorlijk mee kunt compenseren, en een goed berekende kast welke niet te veel en niet te weinig eigen resonantie heeft kan je elke unit goed tot zeer goed laten presteren. Daarbij is niet alleen de kastvorm en inhoud erg belangrijk, maar zeker ook de materiaalkeuze voor de kast. Ook heel belangrijk daarbij is de juiste berekening van de basontluchting of TL, als je die gebruikt. Niet alleen de doorsnede en lengte daarvan zijn van belang, maar ook de plaatsing. Waar plaats je de basontluchting of TL. Hiermee kan je de klank van het totaalontwerp ook heel erg beinvloeden, en dan bedoel ik niet voor, achter, boven of onder, maar waar tov de unit en wanden van de kast als je al bepaald hebt aan welke kant je de ontluchting gaat maken. Als voorbeeld: Ik ben eens de uitdaging aangegaan om van een 3-weg setje car-audio speakerunits van toen Fl.69,- een speaker te bouwen die beter klonk dan toen een Avalon (type ???) van rond de Fl.15.000,-, welke bij een kennis stonden te spelen. De totaalkosten voor de zelfbouwspeaker kwamen op rond de Fl.2000,- incl. filter, bedrading, kast enz. maar die dingen klonken zo goed dat die man zijn half jaar oude Avalons verkocht heeft en 8 jaar naar de zelfbouwspeakers heeft geluisterd. Totdat hij brand kreeg en de speakers niet meer te redden waren. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Het laag van de Dynaudio heb ik geen problemen mee. Bij de Audience 42 zeer strak hoor! HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 ................................... Sluit eens een paar Contours aan op de Tri-Vista en zie wat er gebeurt. Ik heb hier de S3.4 en de C2 in huis gehad, aan de Tri-Vista aangesloten, ter vergelijk met mijn Helicon Jubilee SE's (niet geheel het zelfde als de normaal in de winkel verkrijgbare Helicon's).Ik vond van de Dynaudio's de lage tonen wat zomperig en te weinig in verhouding met het mid en hoog. Ook het hoog vond ik niet echt om over naar huis te schrijven. Ik ken mooier klinkende speakers. Mvg. Miracle. Dan is het in ieder geval geprobeerd. Misschien toch nog te weinig stroom. Welliswaar twee 700VA trafo's maar uit een meting van mijn versterker bleek dat de chokes de voedingsimpedantie nogal verlagen. De opgegeven dempingsfactor werd bij lange na niet gehaald. Wil ze ook uit laten schakelen, maar moet iemand vinden die dat 'even' kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Ik krijg binnenkort die Master Three te logeren. Dan zal ik die eens aan de tand voelen. Eens kijken of ik dat ook zo goed vind... HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Als voorbeeld: Ik ben eens de uitdaging aangegaan om van een 3-weg setje car-audio speakerunits van toen Fl.69,- een speaker te bouwen die beter klonk dan toen een Avalon (type ???) van rond de Fl.15.000,-, welke bij een kennis stonden te spelen.De totaalkosten voor de zelfbouwspeaker kwamen op rond de Fl.2000,- incl. filter, bedrading, kast enz. maar die dingen klonken zo goed dat die man zijn half jaar oude Avalons verkocht heeft en 8 jaar naar de zelfbouwspeakers heeft geluisterd. Totdat hij brand kreeg en de speakers niet meer te redden waren. Mvg. Miracle. Avalon zeker te duur voor het geld, maar evengoed mooie prestatie. Overigens hoorde ik mijn kleinere Contours (1.3SE) ook bij een Avalon bezittende Tri-Vista eigenaar, en het verschil in dynamiek en detaillering (niet ten gunste van de Avalons) was ook voor de eigenaar vrij duidelijk. Daar overigens geen problemen met aansturing of incoherent geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Dan is het in ieder geval geprobeerd. Misschien toch nog te weinig stroom. Welliswaar twee 700VA trafo's maar uit een meting van mijn versterker bleek dat de chokes de voedingsimpedantie nogal verlagen. De opgegeven dempingsfactor werd bij lange na niet gehaald. Wil ze ook uit laten schakelen, maar moet iemand vinden die dat 'even' kan doen. Tja, Huizen was net even te ver voor je he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Dan is het in ieder geval geprobeerd. Misschien toch nog te weinig stroom. Welliswaar twee 700VA trafo's maar uit een meting van mijn versterker bleek dat de chokes de voedingsimpedantie nogal verlagen. De opgegeven dempingsfactor werd bij lange na niet gehaald. Wil ze ook uit laten schakelen, maar moet iemand vinden die dat 'even' kan doen. Tja, Huizen was net even te ver voor je he? Toesjee heet dat , maar denk dat je meer of liever met buizenversterkers werkt dan met transistor modellen. Goed recht uiteraard. Groef Audio past Blackgate elco's (een uitstervend soort helaas) in en die doen het prima in mijn merk apparatuur had ik eerder al gemerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 maart 2008 Report Share Posted 25 maart 2008 Ik ben eigenlijk vertrouwder met torren dan met buizen. Doe dit al zo'n 25 jaar. Wel is het zo dat ik met buizen makkelijker mijn geluidsdoel kan bereiken, maar dat geldt dan vnl. de zelfbouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 ........................................... overdrijf je nu om je punt duidelijk te maken of meen je dat echt In combinatie met een goed filter, waar je de nadelen van een slechte unit al behoorlijk mee kunt compenseren, en een goed berekende kast welke niet te veel en niet te weinig eigen resonantie heeft kan je elke unit goed tot zeer goed laten presteren. Daarbij is niet alleen de kastvorm en inhoud erg belangrijk, maar zeker ook de materiaalkeuze voor de kast. Ook heel belangrijk daarbij is de juiste berekening van de basontluchting of TL, als je die gebruikt. Niet alleen de doorsnede en lengte daarvan zijn van belang, maar ook de plaatsing. Waar plaats je de basontluchting of TL. Hiermee kan je de klank van het totaalontwerp ook heel erg beinvloeden, en dan bedoel ik niet voor, achter, boven of onder, maar waar tov de unit en wanden van de kast als je al bepaald hebt aan welke kant je de ontluchting gaat maken. Als voorbeeld: Ik ben eens de uitdaging aangegaan om van een 3-weg setje car-audio speakerunits van toen Fl.69,- een speaker te bouwen die beter klonk dan toen een Avalon (type ???) van rond de Fl.15.000,-, welke bij een kennis stonden te spelen. De totaalkosten voor de zelfbouwspeaker kwamen op rond de Fl.2000,- incl. filter, bedrading, kast enz. maar die dingen klonken zo goed dat die man zijn half jaar oude Avalons verkocht heeft en 8 jaar naar de zelfbouwspeakers heeft geluisterd. Totdat hij brand kreeg en de speakers niet meer te redden waren. Mvg. Miracle. dan begrijp ik het Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 ........................................... overdrijf je nu om je punt duidelijk te maken of meen je dat echt In combinatie met een goed filter, waar je de nadelen van een slechte unit al behoorlijk mee kunt compenseren, en een goed berekende kast welke niet te veel en niet te weinig eigen resonantie heeft kan je elke unit goed tot zeer goed laten presteren. Daarbij is niet alleen de kastvorm en inhoud erg belangrijk, maar zeker ook de materiaalkeuze voor de kast. Ook heel belangrijk daarbij is de juiste berekening van de basontluchting of TL, als je die gebruikt. Niet alleen de doorsnede en lengte daarvan zijn van belang, maar ook de plaatsing. Waar plaats je de basontluchting of TL. Hiermee kan je de klank van het totaalontwerp ook heel erg beinvloeden, en dan bedoel ik niet voor, achter, boven of onder, maar waar tov de unit en wanden van de kast als je al bepaald hebt aan welke kant je de ontluchting gaat maken. Als voorbeeld: Ik ben eens de uitdaging aangegaan om van een 3-weg setje car-audio speakerunits van toen Fl.69,- een speaker te bouwen die beter klonk dan toen een Avalon (type ???) van rond de Fl.15.000,-, welke bij een kennis stonden te spelen. De totaalkosten voor de zelfbouwspeaker kwamen op rond de Fl.2000,- incl. filter, bedrading, kast enz. maar die dingen klonken zo goed dat die man zijn half jaar oude Avalons verkocht heeft en 8 jaar naar de zelfbouwspeakers heeft geluisterd. Totdat hij brand kreeg en de speakers niet meer te redden waren. Mvg. Miracle. It's a miracle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 (...) Totdat hij brand kreeg en de speakers niet meer te redden waren. (...) Ja, brandhout h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 (...) Totdat hij brand kreeg en de speakers niet meer te redden waren. (...) Ja, brandhout h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 Vorige week de Dynaudio Confidence C1 bestelt. Naar mijn idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 Vorige week de Dynaudio Confidence C1 bestelt. Naar mijn idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2008 Report Share Posted 26 maart 2008 (...) Nu we het toch over speksteen hebben Spido, wat is een goede bron? Ik zoek een blok van ca. 10 x 15 x 40 cm. Beste Seed7, Een goede bron zal waarschijnlijk een natuursteenleverancier bij jou in de buurt zijn. Zul je wel in de Gouden Gids kunnen vinden, denk ik. Ik zou alleen weten waar je 3 cm dikke platen kunt kopen. Maar dat adres is vast niet bij jou in de buurt. Overigens: (...) Een hoog gehalte aan magnesiet is evenwel essentieel voor elke speksteenkachel. In de TULIKIVI speksteen zorgt magnesiet voor een enorme warmteopname, een snelle warmtegeleiding en een unieke vuurbestendigheid. (...) http://www.speksteen.com/ Gebruik daarom Tulikivi speksteen voor uw brandveilige spekstenen luidsprekerkasten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts