Jump to content

Harmonix

carl
 Share

Recommended Posts

Beste Spido,

Vreest niet, ik heb het sterke vermoeden dat HAudio en u, verschillende personen zijn.

Als clamp gebruik ik momenteel........niets, ik heb mijn namaak-Michell weggegeven.

Verder heb ik oa. nog een Thorens TD160-II in origineelstaat staan zodat ik prima kan vergelijken. B)

Nou ik vind dat herr Spido wel ergens een punt heeft als ie zegt dat een platenpuck van pakweg een halve kilo of meer op een verend chassis wel eens minder leuk zou kunnen uitvallen, en vermoedelijk niet echt de bedoeling des ontwerpers is geweest... ik vind het een zeer onlogisch iets trouwens ook. Dat een platenklem zoals een Mitchell of dergelijks effectief resultaat geeft dat kan ik dagelijks waarnemen (TD 125), vooral tijdens het spelen van platen ;) , ongeacht de staat als daar zijn: bol zijn, krom zijn, hol zijn; ook gewoon rechte platen (ja zij bestaan ook :P ) klinken een snufje beter met zo'n klem over de spindle geschroefd. Trouwens een kromme plaat heeft niet zo heel veel baat bij een klem noch puck, daar zou zo'n outerring-klem

Op de 1 of andere manier krijg ik het gevoel dat sommigen denken dat ik dure clamps en allerlei andere dure tweaks toepas op mijn arme Thorensje......niets is minder waar.

Allemaal DIY en dubbeltjeswerk. ;)

Zelfs de Linn verenkit kreeg ik vrijwel cadeau.

De motorsturing is ook eigenbouw (XTAL oscillator, delertjes, wat powerMOSFETjes en nog wat junkboxrommel).

Ik ben een arme donder dus dure fratsen zijn er niet bij hier. ;)

Zoals gezegd had ik de lichte imitatie-Michell clamp, en zelfs die is nu weg.

Gek ik ben het toch vaak met Spido eens niet altijd maar wel vaak.

Lijm maar eens een bepaalde massa op een woofer en kijk wat er gebeurt, juist in beweging wil het blijven bewegen, dat doet bv Dhr. Pied Piper met zijn volgeschuimde woofer ( piepschuim).

MvG ,

Haudio

Eh Haudio,

Kan hier geen touw aan vast knopen. Bedoel je dat we een puck op de plaat moeten gaan vast lijmen om te bezien wat er gebeurt?

Dat wordt dan helemaal een dure grap als dat blijkt te werken......... Moet je op ieder plaat zo'n Harmonix puck gaan plakken :P:lol:

;)

Gek ik ben het toch vaak met Spido eens niet altijd maar wel vaak.

Lijm maar eens een bepaalde massa op een woofer en kijk wat er gebeurt, juist in beweging wil het blijven bewegen, dat doet bv Dhr. Pied Piper met zijn volgeschuimde woofer ( piepschuim).

MvG ,

Haudio

Eh Haudio,

Kan hier geen touw aan vast knopen. Bedoel je dat we een puck op de plaat moeten gaan vast lijmen om te bezien wat er gebeurt?

Dat wordt dan helemaal een dure grap als dat blijkt te werken......... Moet je op ieder plaat zo'n Harmonix puck gaan plakken :P:lol:

;)

Ach man, dat krijg je nooit in zo'n kartonnen hoes ;)

:lol:

En alweer een boeiend topic "verHEARd".

Way to go!

:cool2:

Zuurpruim .... <_<

Dacht dat de vraagsteller toch aardig aan zijn trekken is gekomen en afdoende van antwoord is voorzien.

;)

Zeer intressante antwoorden HEAR daar kun je wel wat mee. :P:P;)