Jump to content

A.R EAR 509

kenneth john
 Share

Recommended Posts

Guest schri607

hallo kenneth

als je bedoeld audio research buizen mono's 500series heb ik wel info en reviews voor je alsmede complete servicedocs met schema's.

weet je de exacte types en van welk jaar ?

dan zal ik even het 'archief' induiken.

gr. ron

Ron dat zou fantasties zijn het type is EAR 509 of 519 het zijn Esotheric Audio researsh 2x100watt en ze zien er niet uit alleen en bescherm matteltje over de biuzen de rest ligt bloot met blauwe condesators van Philips die in gedeukt zijn (net handvaten van een golfclub)het geheel is silvergrijs .Ik hoop dat ik je voldoend heb geinformeerd want meer weet ik niet !!Met vriendelijke groet Kenneth

Hallo Kenneth,

Audio-Research en EAR zijn 2 verschillende

merken. Ik neem aan dat jij die laatst genoemnde bedoelde. Foto's van EAR versterkers kun je bijv. vinden op de site

van www.walrus.co.uk Daarna klik je op

"secondhand" en dan zie je allerlei foto's

van hun 2e hands audio waaronder....jawel!

EAR (hoewel niet 't type dat je noemde, geloof ik)

Ik dacht namelijk niet dat je audio-research bedoelde omdat hun versterkers er toch best

wel classy/fraai zien.

Succes ermee,

Groeten,

Alco.

Ja Alco dat zijn soort gelijke versterkers inderdaad (ziet er niet uit dat spul)ik heb ze overigens nu thuis .Nou dat had ik dus beter niet kunnen doen want deze kunnen de Infinity's helemaal niet aan sturen (inderdaad de buis wordt en hallogeen lamp)WAAAARDELOOS ik ben blij dat ik niet de Radfords daar heb gelaten (die nu weer leker staan te spelen Wat een sheitbakkenmad.gifen nog heel duur ook , ik heb al veel gehoordt maar dit is echt rockbottum en die Vincent is ook shit wil ook voor geen meter 2 x 100 watt ja bij 00000,1 ohm zeker Wat is dat waarom kan ik geen geschikte versterker vinden is dat nou zo moeilijk !!Ik wil gewoon een versterker die en een beetje vermogen heeft en goed klinkt !!Waar zijn toch die versterkers gebleven die niet voor een moeilijke speaker terug deinsden. Zo niet koop ik gewoon nieuwe biuzen voor mijn Radfords als het zo ver is en blijf daar mee draaien gaat prima eigenlijk en dit gaat echt niet weer af . En geergerde groet Kennethfrown.gif

• 2 weeks later...

Kenneth,

Ik begrijp dat je aan je speakers verknocht bent, maar geen versterker kunt vinden die hem aan kan sturen; beetje lage speakerimpedantie of fase draaiing in je filter misschien?

Als de Radford het wel goed doet is het misschien iets om deze versterker modificeren? Ik weet niet of jou exemplaar nog origineel is maar vaak is er nog een heleboel te verbeteren.

Groetjes,

Stefan

• 1 month later...

bijv bryston 4b, of je de combinatie mooi vind klinken is een tweede maar hij krijgt de Infinnity's vast goed aangestuurd.

een versterker uit de rotel michi serie?

Acurus,Aragon....mischien tweedehands krelletje? Spectralletje? Cello'tje

Wordt Ear eigenlijk in Nederland geimporteerd ? Het lijkt een interessant merk. Ik heb wel eens in HiFi-News gelezen, dat Tony Faulkner (een succesvol klassieke opname technicus)met Ear versterking en ESL 63 werkt.

Carl

Tim de paravicini heeft ook enkele buizenontwerpen onder eigen naam uitgebracht, hele muzikale versterkers.Tegenwoordig ontwerpt hij ook transistorversterkers, hier is echter wel in het ontwerp de filosofie van buizenversterkers gebruikt.

Zover ik weet is er geen importeur in nederland. groeten roger.

• 7 years later...

Hoi,

Ja Alco dat zijn soort gelijke versterkers inderdaad (ziet er niet uit dat spul)ik heb ze overigens nu thuis .Nou dat had ik dus beter niet kunnen doen want deze kunnen de Infinity's helemaal niet aan sturen (inderdaad de buis wordt en hallogeen lamp)WAAAARDELOOS ik ben blij dat ik niet de Radfords daar heb gelaten (die nu weer leker staan te spelen Wat een sheitbakkenmad.gifen nog heel duur ook , ik heb al veel gehoordt maar dit is echt rockbottum en die Vincent is ook shit wil ook voor geen meter 2 x 100 watt ja bij 00000,1 ohm zeker Wat is dat waarom kan ik geen geschikte versterker vinden is dat nou zo moeilijk !!Ik wil gewoon een versterker die en een beetje vermogen heeft en goed klinkt !!Waar zijn toch die versterkers gebleven die niet voor een moeilijke speaker terug deinsden. Zo niet koop ik gewoon nieuwe biuzen voor mijn Radfords als het zo ver is en blijf daar mee draaien gaat prima eigenlijk en dit gaat echt niet weer af . En geergerde groet Kennethfrown.gif

Heb je de EAR 509 nog? Ik drijf mijn Maggies met eens stel EAR 549 aan (200 W/kanaal) en zoek een stel voor midden-hoog om te gaan bi-ampen.

Groet, J

Wordt Ear eigenlijk in Nederland geimporteerd ? Het lijkt een interessant merk. Ik heb wel eens in HiFi-News gelezen, dat Tony Faulkner (een succesvol klassieke opname technicus)met Ear versterking en ESL 63 werkt.

Carl

Technology Factory in Antwerpen heeft EAR iig in het programma.

Guest kikkervisje

Carl

Technology Factory in Antwerpen heeft EAR iig in het programma.

Acoustic-dimension in Delft ook!

E.A.R maakt hele mooie produkten, maar het is nu eenmaal zo dat als je goede produkten aanmekaar knoopt zeker niet altijdeen goed resultaat hebt.

Zoals Roger al vermelde ..een Kappa 9 kun je niet aansturen met een E.A.R. 509l

Voor dit geld heb je ook een solid state versterker die jouw kappa's wel goed kan aansturen..

Dus nu blijkt toch weer dat een goede set samenstellen niet gebonden is aan prijs of prestaties van een produkt. maar het zorgvuldig combineren en tunen van componenten..zo kan een set van 5000 euro meer muziek maken en meer luistergenot verschaffen dan een set van tienduizenden euro's.

Toch nog even een reactie hier op, Kenneth John heb/had je ze in leen bij een hifi winkel? Dan denk ik niet dat je deze winkel echt serieus kunt nemen omdat ze niet eens geinformeerd hebben wat je er mee aan wilt sturen en overigens triest dat de importeur zo'n winkel als dealer kiest voor zo'n (top) produkt.

Ik vind het trouwens echt erg dat een topprodukt door onkundigen de grond word ingeboord!!

Combineer je de versterkers van EAR met de juiste componenten speelt het de sterrren van de hemel! gegarandeerd!

Trouwens heel apart dat je je infinity Kappa 9 wel met de Radfords aan kunt sturen, lijkt mij namelijk ook niet de meest ideale combinatie.

Ik ken de Kappa 9 goed, niet mijn luidspreker maar ik heb ze wel enkele malen best "goed" gehoord in de juiste combinatie..

1 keer op de wat oudere krell MDA-300's met Krell voortrap de tweede keer ..ook best fraai op een Cello Duet 350 met ook een Cello voortrap. Dit zijn versterkers die je nodig hebt om je Kappa's aan te sturen Snelheid/Authoriteit en Dynamiek.

• 2 weeks later...